Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:12:46 GMT

صادرات ۶۴ میلیون دلار کالا از گمرک فارس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۱۹۹۵

صادرات ۶۴ میلیون دلار کالا از گمرک فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداداد رحیمی مدیر کل گمرک‌های فارس با اشاره به صادرات کالا از استان به خارج کشور به ارزش ۶۴ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۷۰ دلار بیان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ  وزنی ۲۲ درصد کاهش و از نظر ارزی ۵۸ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صادرات فارس به ۴۱ کشور جهان از جمله کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان، قطر، روسیه، پاکستان و عمان انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کالا‌ها و محصولات صادر شده به خارج از کشور شامل محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، اوره، لوله و شیلنگ‌های پلاستیکی، آرد گندم، خرمای استعمران، ماهی، سبزی ، میوه و کفپوش‌ها بوده است.

مدیر کل گمرک‌های فارس افزود: در این مدت از میان کالا‌های صادراتی فارس، اوره از نظر وزن ۲۰۹ درصد و از لحاظ ارزش ۵۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است که از جمله دلایل این افزایش  می توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب بازرگانان استان فارس به ویژه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال واردات استان با کاهش ۴۱ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۶۱ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و یک هزار و ۳۹۷ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۴۹ دلار از طریق گمرک‌های این استان به کشور وارد شد که این کالا‌ها از ۲۰ کشور جهان از جمله چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، سوئیس، پاکستان، دانمارک، اسپانیا، انگلستان و تایلند وارد شده است.

رحیمی اظهار کرد: در این مدت ۴۵ هزار و ۴۰۵ مسافر از طریق مرز هوایی استان به کشور وارده شده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۲۴ مسافر ایرانی و ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر مسافر و گردشگر خارجی بوده اند.

مدیر کل گمرک‌های فارس تاکید کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۵۰ هزار و ۵۶۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ مسافر ایرانی و ۱۴ هزار و ۹۴۶ مسافر خارجی بوده است.

وی گفت: در این مدت شهروندان استان فارس تعداد ۸۴ بسته هدیه و سوغات به ارزش ۵۵۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده اند که یک هزار و ۳۵۴ بسته پستی به ارزش ۱۹ هزار و ۳۷۴ دلار به خارج از کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از گمرک فارس به خارج از کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

تین نیوز

گمرک ایران با هدف تسهیل صادرات تولیدکنندگان کالاهای صادراتی بخشنامه جدیدی صادر کرد که بر اساس آن صادرات برخی کالاها در صورت تایید گمرک و بر اساس سابقه صادر کننده از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است:

«پیرو بخشنامه های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی ورفع موانع تولید و کاهش هزینه های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمایید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) می باشد، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلا نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون: اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی