Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@21:38:16 GMT

گام موثر ماکروسافت برای توسعه کامپیوتر کوانتومی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۰۸۸

 خرداد؛ شرکت ماکروسافت قصد دارد دو ابزار مهم برای برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را منبع باز کند، این دو ابزار طی چند ماه آتی منبع باز خواهند شد.
به گزارش روز یکشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در رقابت برای کسب فناوری کامپیوتر کوانتومی، شرکت ماکروسافت نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است. این شرکت اکنون روی ابزارهایی برای برنامه‌دهی به کامپیوترهای کوانتومی آینده کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت اعلام کرد دو دستاورد در این حوزه دارد؛ اولی برنامه‌ای موسوم به Q# است که یک زمان برنامه‌نویسی برای نوشتن کدهای کوانتومی است. همچنین یک کامپایلر نیز برای این زمان تدارک دیده است، دومین دستاورد ماکروسافت، ساخت یک شبیه‌ساز کوانتومی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که به زودی این دو برنامه‌ را منبع باز خواهد کرد.
شرکت ماکروسافت معتقد است که این کار موجب می‌شود تا محاسبات کوانتومی و الگوریتم‌های آن به سادگی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد. همچنین موسسه‌ها و جامعه دانشگاهی نیز می‌توانند با سهولت بیشتری از این ابزارها استفاده کنند.
پیش از این نیز شرکت ماکروسافت برنامه‌ها و ابزارهای مختلفی نظیر یک کتابخانه برای شیمی کوانتومی را منبع باز کرده‌ بودند اما این اولین باری است که این یک بخش هسته‌ای و مهم از این پلتفورم را منبع باز می‌کنند.
آندرو فروسمن، مدیرعامل شرکت وان‌کیوبیت می‌گوید: راهبرد ما برای حل مشکلات این حوزه نیازمند نسل جدیدی از نرم‌افزارها و ابزارها است. کیت توسعه کوانتومی می‌تواند در هر مرحله از فرآیند توسعه محاسبات کوانتومی به ما کمک کند.
ماکروسافت اولین شرکتی نیست که اقدام به چنین کاری می‌کند، پیش از این آی ‌بی ام نیز برنامه Qiskit را که یک فریم‌ورک برای تولید برنامه‌های محاسبات کوانتومی است، منبع باز کرده بود. این شرکت برنامه‌های دیگری را نیز منبع باز کرده است.
چند ماه پیش ماکروسافت اعلام کرد که کیت توسعه کوانتومی این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است. این شرکت در حال حاضر روی توسعه راهبرد جدیدی برای محاسبات کوانتومی کار می‌کند که می‌تواند موقعیت ماکروسافت را در این حوزه در میان رقبا ارتقاء دهد. اکنون برخی رقبای ماکروسافت اقدام به تولید محدود کامپیوتر کوانتومی کرده‌اند.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:  در پی گزارش چند فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌های پژو در محدوده بلوار شارستان مشهد ماموران دایره تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها تصاویری از متهم را بدست آورده و آن را در اختیار تمامی گشت‌های انتظامی حوزه استحفاظی قرار دادند.

سردار احمد نگهبان افزود:  تحقیقات برای دستگیری متهم با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق آسیب پذیر آغاز تا این که یکی از تیم‌های انتظامی  متهم را در حالی پرسه زنی در اطراف خودرو‌های پارک شده در محدوده خیابان ۱۷ شهریور مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه وی را در حال سرقت به دام انداختند.

وی گفت: متهم که اعتیاد به موادمخدر دارد پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو‌های پژو در سطح شهر مشهد و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات برای دستگیر مالخر موردنظر و کشف دیگر جرایم احتمالی با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد