Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@06:23:23 GMT

چرا نباید از خانم قشنگ ها ترسید

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۱۴۸

چرا نباید از خانم قشنگ ها ترسید

طی روزهای اخیر شاهد حضور پرشمار پروانه‌های رنگی در تبریز به ویژه در اطراف گل‌های موجود در پارک‌ها و فضای سبز هستیم که در ذهن بسیاری از شهروندان در این رابطه سوال ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، محمود کیا با بیان این‌که این پروانه‌ها از قدیم الایام در نقاط مختلف استان وجود داشته‌اند، اظهار کرد: این پروانه‌ها در میان عموم مردم موسوم به "خانم قشنگ" بوده و در اصطلاح علمی "وانسا" نام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم قشنگ‌ها آفت‌زا نیستند

وی با بیان این‌که خانم قشنگ‌ها سالیان سال است که در شهرستان‌های مختلف استان حضور می‌یابند و تاکنون آفت‌زا و خسارت زا نبوده‌اند، افزود: علت پرشمار شدن این پروانه‌ها در سطح شهر تبریز به علت شرایط محیطی مناسب است، ممکن سالی شرایط محیطی برایشان مناسب بوده و تعدادشان زیاد شود و ممکن است سال دیگر شرایط محیطی نامناسب بوده و تعدادشان اندک شود.

بیشتر بخوانید:

پروانه‌ها خطری ندارند؟ +عکس «خانم قشنگ» ها تا کی مهمان تهران هستند؟

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این‌که وجود خانم قشنگ‌ها، طبیعی بوده و در این رابطه بحث بیوتروریسم و یا پدافند مطرح نیست، گفت: این نوع پروانه عمدتاً در جلفا و شبستر بیشتر بوده و طبق گزارش‌ها در سراب و بستان‌آباد و همچنین تبریز نیز وجود دارند؛ با نامساعد شدن شرایط محیطی، تعداد این پروانه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که طی سالیان سال "خانم قشنگ‌ها" به عنوان آفت مطرح نشده‌اند و صرفاً در صورت پرشمار بودن اندکی وحشت عمومی خلق می‌کنند، افزود: اگر این پروانه‌ها در حیاط شخصی شهروندان و یا در فضای سبز وجود داشته باشند به عنوان آفت خصوصی مطرح بوده و شهرداری یا شهروندان می‌توانند در این رابطه سم پاشی انجام دهند.

کیا در خاتمه تاکید کرد: در این رابطه نه اعتباری برای سم‌پاشی در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد و نه اجازه و برنامه‌ای در این رابطه داریم؛ اما در رابطه با موضوعاتی مثل موش، ملخ و… که جنبه عمومی دارد خودمان ورود می‌کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس پروانه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر سعیده خضیر اظهار کرد: با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال ۱۴٠۲ تعداد ۸۷ متخلف با ۷۷ مورد تخلف تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

وی افزود: شکار و زنده گیری غیر مجاز پرندگان با ۸٠ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف بوده که ۲۷ پرونده را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: تشکیل تعداد ۲٠ پرونده با شکار ۲۷ رأس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بوده است.

این مسؤول در خصوص وضعیت پروندهای متخلفین اظهار کرد: از تعداد ۷۷ پرونده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم گردیده که چهار رأی به ۵ ماه حبس تعلیق به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد به شش ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

کد خبر 6079546

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • ایمان و رابطه آن با عمل صالح
  • رژیم صهیونیستی از پاسخ به عملیات «وعده صادق» ترسید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟