Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@09:43:41 GMT

۵ ساله شدن دوره سربازی شایعه است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۱۵۶

۵ ساله شدن دوره سربازی شایعه است

خبرگزاری میزان- رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با رد شایعات مطرح شده در مورد احتمال داوطلبانه و اختیاری شدن سربازی و نیز افزایش کل مدت آن به پنج سال توضیحاتی را در مورد طرح مطرح شده در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی ارائه کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار موسی کمالی درباره این‌که گفته می‌شود در طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی که در حال حاضر در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است بنااست سربازی داوطلبانه شده و مدت آن نیز به پنج سال برسد، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان چنین مواردی مطرح نیست و آنچه که به عنوان جزییات و احتمالات این طرح مطرح می‌شود صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی با بیان این‌که همواره روش‌ها و شیوه‌های بهبود کیفیت و اصلاح خدمت سربازی در دستور کار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار دارد، گفت: در همین راستا نیز موارد مختلفی نیز مطرح می‌شود که ما آن‌ها را بررسی می‌کنیم در گذشته نیز طرح‌هایی همچون داوطلبانه شدن خدمت سربازی، انتخابی شدن سربازی از سوی نیرو‌های مسلح و ... مطرح شده بود که این طرح از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح بررسی شده و هر کدام به دلایلی نظیر ناعادلانه بودن و وارد شدن ضربه به توان دفاعی کشور مورد مخالفت قرار گرفته است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره طرح اخیر مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی نیز، گفت: چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس از بررسی این طرح خبر داده، اما به جزییات آن اشاره نکرد که به نظر می‌رسد پس از آن برخی از رسانه‌ها با استناد به مواردی که در گذشته مطرح شده و ستاد کل نیرو‌های مسلح با آن مخالفت کرده بود، مواردی را تحت عنوان جزییات و احتمالات مطرح کردند که به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که جزییات طرح اخیر مجلس برای اصلاح قانون سربازی چیست؟ اظهار کرد: تلاش ما این است تا سربازی در کشور عادلانه شود این طرح نیز برهمین موضوع توجه داشته و به دنبال راهکار‌هایی باشد که براساس آن حقوق سربازان در حال خدمت افزایش بیابد.

کمالی با بیان این‌که آیا در این طرح منابع افزایش حقوق نیز پیش‌بینی شده به ایسنا اظهار کرد: در این طرح آمده است که باید هزینه‌های یکسری خدمات برای سربازان غایب و فراری افزایش یابد و براساس آن خدماتی نظیر دریافت گواهینامه، تعویض پلاک، ثبت اموال و ... با دریافت هزینه بیشتری نسبت به دیگر افراد برای سربازان ممکن شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این طرح در واقع سربازان غایب و فراری مجازات شده و هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند که این هزینه صرف افزایش حقوق سربازان و عادلانه شدن خدمت سربازی خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که آنچه مطرح شد همچنان به عنوان یک طرح در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی حتی به صحن نیامده، گفت: بنابراین هنوز هیچ تغییری در قانون سربازی ایجاد نشده و باید دید که آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت خواهند کرد یا خیر؟ به همین دلیل لازم است که مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌هایشان توجه داشته باشند که وضعیت سربازی خود را براساس قانون فعلی مشخص کنند.

کمالی در پایان از شهروندان خواست که اخبار مربوط به سربازی را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کرده و به گزارش‌هایی که استنباط و برداشت خود رسانه‌هاست به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا نگاه نکنند، چرا که همین مسائل می‌تواند مشکلاتی را برای سربازی افراد ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سربازی مجلس سردار کمالی قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات

 سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «مشمولان اعزامی باید واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.»، آمده است: «مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.»

در این اطلاعیه آمده است: «عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با غایبان رفتار خواهد شد.»

منبع: ایسنا

tags # خدمت سربازی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت‌ماه
  • آخرین وضعیت سیلوا: مصدومیت و دوری از تمرین
  • وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند