Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود میرکاظمی، پزشک معالج بیمازستان امام علی زابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بیمار خانم ۲۷ساله به علت درد شدید زانو به پزشک مراجعه کرده بود، اما دچار توده‌ای سرطانی در استخوان ران شده به طوری که تومور، استخوان ران و عروق آن ناحیه را درگیر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک که فلوشیپ ارتوپدی و فوق تخصص جراحی تومور‌های استخوانی و بافت نرم است، گفت: با وجود این که عمل خروج توده سرطانی و پیوند بافت‌های لازم در چنین بیمارانی، در حال حاضر فقط در شهر‌های بزرگ مانند تهران و مشهد انجام می‌شود، تنها راه نجات این بیمار در این شهر قطع عضو بود.

دکتر میرکاظمی افزود: با فراهم شدن امکانات مورد نیاز از جمله آلوگرافت استخوانی که خانواده بیمار از خارج استان تهیه کردند، عمل جراحی خروج توده سرطانی و پیوند استخوان به مدت هشت ساعت روی این بیمار انجام و از قطع عضو جلوگیری شد و اکنون حال بیمار خوب است.

انتهای پیام/گ

عنل جراحی در زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟

در کره زمین طبق یافته‌های مطالعه جدیدی، حدود ۲۰ کوادریلیون مورچه زندگی می‌کند یعنی «۲۰ و جلو آن ۱۵ صفر».

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا؛ طبق تحقیقی که چندی پیش در مجله پی‌ان‌اِی‌اس منتشر شد این رقم حدود یک‌پنجم کل زیست‌توده تمام انسان‌های کره زمین است.

در این مطالعه، گستره‌ای از مطالعات موجود در مورد مورچه‌ها بررسی شده است و تحقیق بر حدود ۵۰۰ مقاله مناسب متمرکز بود که با تلفیق داده‌های آنها این رقم به دست آمد، رقمی که «۲ تا ۲۰ برابر برآورد‌های قبلی است».

سابین نوتین یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طبق برآورد‌های ما جمعیت مورچه‌های ۲۰ ضرب در ۱۰ به توان ۱۵ یعنی ۲۰ کوادریلیون است. یعنی ۲۰ و جلو آن ۱۵ صفر که فهم و درک آن دشوار است.»

مطالعات نشان می‌دهد مورچه نقش مهمی در زیست‌بوم ایفا می‌کند و این حشرات سالانه زیست‌توده خاک هر هکتار زمین را ۱۳ تن بالا می‌برند.

حتی زیست‌شناسی به نام ایو ویلسون این موجودات ریز را چنان‌که مشهور است، «چیز‌های کوچکی که گرداننده جهان‌اند» نامیده است.

محققان می‌گویند زیست‌توده کل مورچه‌های زمین در مجموع دارای ۱۲ مگاتن کربن است و افزودند این حشرات در حفظ چرخه عناصر غذایی نقش عظیمی دارند و در پخش کردن بذر گیاهان هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

پاتریک شولتسیس از دانشگاه ماکسمیلیان آلمان و یکی دیگر از نویسندگان مطالعه می‌گوید: «این رقم از سرجمع زیست‌توده پرندگان وحشی و پستانداران بیش‌تر است و متناظر با حدود ۲۰ درصد زیست‌توده انسان است.»

استوا بالاترین تراکم مورچه در جهان را دارد، اما در مناطق قطبی هیچ مورچه‌ای سکونت ندارد.

در میان‌زیست‌بوم‌ها نیز جنگل‌ها و نواحی خشک بیش‌ترین مورچه را دارند و در بخش‌هایی از جهان که به شدت تحت تاثیر انسان است مورچه‌ها خیلی کم‌یاب‌ترند.

طبق نوشته محققان در این مطالعه «بالاترین تراکم مورچه‌ها در بستر برگ‌پوش جنگل‌ها است و مورچه‌هایی که روی زمین برای غذایابی در جنب‌وجوش‌اند بیش‌ترین جمعیت را در نواحی خشک دارند.»

به گفته محققان، در برآورد‌های قبلی جمعیت مورچگان روی زمین از رهیافت «بالا به پایین» استفاده شده بود. در این رهیافت فرض بر آن است که مورچه‌ها حدود ۱ درصد جمعیت تخمینی ۱۰ به توان ۱۸ حشره در جهان را تشکیل می‌دهند.

اما به گفته آنها، در این تحقیق جدید از رهیافت «پایین به بالا» استفاده کردند و بر اساس «مجموعه داده‌های گسترده» نمونه‌های مورچه‌های پخش‌شده در جهان، به «برآوردی محتاطانه» رسیدند.

در این یافته‌های جدید، موقعیت جغرافیایی تنوع مورچگان مشخص شده است و مبنایی برای رصد کردن چگونگی واکنش الگو‌های جمعیت این حشره در برابر تغییرات محیط زیست مثل بحران اقلیم فراهم آمده است.

tags # حیوانات سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند!/ عکس
  • تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان