Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس‌بوک اعلام کرده که در ۶حوزه مورد بررسی، هوش مصنوعی توانست ۸/ ۹۶ درصد از مطالب و محتوای ممنوعه را قبل از آن‎که نیروی انسانی تشخیص دهد، شناسایی و حذف کند. همچنین، هوش مصنوعی این شرکت توانست ۶۵ درصد از چهار میلیون مطلب حاوی گفتار خشونت‌آمیز را در این شبکه اجتماعی حذف کند. این مساله نشان‌دهنده رشد ۲۴ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته و ۵۹ درصدی در مقایسه با سه ماه پایانی ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فیس‌بوک از فناوری هوش مصنوعی برای رصد پست‌های کاربران، تبلیغات، تصاویر و ویدئوها استفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹، بالغ بر ۹۰۰ هزار مورد محتوای مربوط به قاچاق دارو را شناسایی و حذف کرده است. از این میان، ۳/ ۸۳ درصد توسط این فناوری تشخیص داده شد.

همچنین در این بازه زمانی حدود ۶۷۰ هزار محتوا مربوط به فروش اسلحه گرم شناسایی شد که ۶۹۳۹ درصد از این موارد با کمک فناوری هوش مصنوعی صورت پذیرفت. گای راسن، از مدیران ارشد فیس‌بوک در این رابطه عنوان کرد که فناوری هوش مصنوعی از طریق تشخیص پست‌های ناقض قوانین فیس‌بوک، به ما در شناسایی نحوه دور زدن فیلترهایمان توسط برخی از کاربران کمک زیادی خواهد کرد. وی افزود: ما به تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد تا توانایی‌های خود را در تشخیص این گونه مطالب به زبان‌های مختلف ارتقا دهیم. فیس‌بوک در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۲/ ۱ میلیارد حساب کاربری و در سه ماه نخست ۲۰۱۹، افزون بر ۱۹/ ۲ میلیارد حساب کاربری را حذف کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزاری برای شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی

با ساخت ابزاری بسیار کوچک که به تلفن همراه متصل می‌شود، می‌توان آلودگی‌های باکتریایی را به سرعت در محل تشخیص داد. چنین دستگاهی برای تولیدکنندگان مواد غذایی بسیار ایده‌آل بوده و هزینه‌های کنترل کیفی آنها را کاهش می‌دهد. با این فناوری نیاز به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه نیست.

به گزارش ایسنا، با شنیدن کلماتی نظیر ایکولا یا سالمونلا، مسمومیت غذایی به ذهنتان خطور می‌کند. تشخیص سریع چنین باکتری‌هایی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مربوط به غذا بسیار مهم است. روش معمول این است که نمونه‌های غذا را به آزمایشگاه ببرند تا نوع و کمیت باکتری‌هایی را که در ظرف پتری در طی چند روز تشکیل می‌شوند، بررسی کنند، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه متروپولیتن اوزاکا دستگاهی برای تشخیص سریع ارائه کرده است.

این تیم به رهبری پروفسور هیروشی شیگی، حسگر زیستی ساخته است که می‌تواند به طور همزمان چندین گونه باکتری عامل بیماری را در عرض یک ساعت تشخیص دهد.

پروفسور شیگی می‌گوید: دستگاه تشخیص که ما ساختیم، اندازه کف دست بوده و می‌توان آن را به تلفن هوشمند متصل کرد تا به راحتی سطوح آلودگی باکتریایی را بررسی کند.

تیم او نانوهیبریدهای فلزی آلی از طلا و مس را سنتز کردند که با یکدیگر تداخل ندارند، به طوری که سیگنال‌های الکتروشیمیایی را می‌توان روی یک زیست‌حسگر منفرد شناسایی کرد. این هیبریدهای آلی- معدنی از پلیمرهای رسانا و نانوذرات فلزی تشکیل شده است. آنتی‌بادی برای باکتری هدف به این ساختار نانوهیبریدی اضافه می‌شود تا به عنوان برچسب الکتروشیمیایی عمل کند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که این حسگر زیستی می‌تواند با کمک برچسب‌هایی که دارد، به شکلی کارآمد باکتری‌های مختلف را همزمان شناسایی کند. این کار در مدت کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

پروفسور شیگی گفت: این روش امکان تعیین سریع وجود یا عدم وجود باکتری‌های مضر را قبل از ارسال محصولات غذایی و دارویی فراهم می‌کند و در نتیجه به اطمینان سریع از ایمنی در محل تولید کمک می‌کند.

به نقل از ستاد نانو، هدف این تیم توسعه نانوهیبریدهای فلزی آلی جدید برای شناسایی همزمان گونه‌های باکتریایی بیشتر است.

نتایج این یافته‌ها در نشریه Analytical Chemistry منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادستان اردبیل : عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی با یک حسگر زیستی!
  • ابزاری برای شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی
  • ۱۰۰ درصد کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی تولید ایران است
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • به کارگیری هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌/ تشخیص ۸۰ درصدی بیماری‌ها