Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته (شنبه) در خلال رقابت های بین المللی کشتی آزاد در ایتالیا، دو تن از کشتی گیران کشورمان توسط داوران مسابقه دیسکالیفه شدند.

اختصاصی طرفداری- رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که یکی از مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در طول سال محسوب می شود، دیروز (شنبه) در حالی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید، که برای نمایندگان کشورمان حواشی زیادی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقر یخکشی نماینده وزن 61 کیلوگرم کشورمان در این رقابت ها با اینکه توانست از سد تمامی رقبایش بگذرد و به مقام قهرمانی دست پیدا کند، اما مسئولان برگزاری مسابقات از اهدای مدال طلا به یخکشی خودداری کرده و او را دیسکالفه کردند. آن ها دلیل این کار را حضور یخکشی پای سکوی اهدای مدال با تیشرت و بدون گرمکن ورزشی بیان کرده اند. این در حالی است که چنین قانونی تا به حال تنها در رقابت های جهانی و المپیک اجرا می شده و حتی در رقابت های آسیایی و اروپایی که اخیرا برگزار شده بود، این قانون لازم الاجرا نبود. نمونه بارز آن سکوی اهدای مدال در وزن 97 کیلوگرم رقابت های قهرمانی آسیای امسال که تصویر آن را در زیر می بینید: 

نکته جالب تر اینجاست که نادر حاج آقانیا که نماینده وزن 57 کیلوگرم کشورمان در ایتالیا بود، برای دریافت مدال برنز با تیشرت بر روی سکوی اهدای مدال ایستاد که هیچ واکنشی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به همراه نداشت و این سوال را در اذهان به وجود می آورد که چرا قوانین اتحادیه جهانی کشتی در یک وزن اجرا می شود و در وزنی دیگر اجرا نمی شود.

جای تعجب آنجاییست که وقتی قانون مهمی مثل برگزاری مسابقات طی دو روز (دیدارهای دور مقدماتی در روز اول و رده بندی و فینال در روز دوم) در چنین مسابقاتی برگزار نمی شود، چطور قانون پیش پا افتاده ای مثل پوشیدن گرمکن روی سکوی اهدای مدال آن هم تنها در برخی اوزان به طور سختگیرانه اجرا شده و کشتی گیر دیسکالیفه می شود و امتیازات رنکینگ را از دست می دهد؟

البته حواشی پیرامون نمایندگان کشورمان در این رقابت ها تنها در وزن 61 کیلوگرم نبود، بلکه ناداوری در وزن 70 کیلوگرم به حدی رسید که اعتراضات کشتی گیر و کادرفنی باعث دیسکالیفه شدن یونس امامی شد. همچنین غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی نیز به دلیل اعتراض زیاد از سوی داوران کارت قرمز دریافت کرد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، با پایان رقابت ۵ کشتی گیر قم در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد به میزبانی مریوان، «محمدجواد ابوطالبی» در ۶۰ کیلوگرم تنها مدال‌آور قم بود که پس از محمد عشیری و کامران عبدولی، به همراه ابوالفضل دادمرز رتبه سوم مشترک و نشان برنز را کسب کرد.

از بین دیگر نماینده‌های قم ابوالفضل رسولی در ۷۷ کیلوگرم نهم شد، امیرحسین نعمت زاده در ۸۲ در جایگاه پنجم ایستاد و سایر نفرات قمی این رقابت‌ها عنوانی را کسب نکردند.

دیگر خبرها

  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • لجبازی میلان با اینتر: جشن قهرمانی ممنوع!
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی