Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه دونالد ترامپ اختیارات جدیدی به دادستان کل آمریکا اعطا کرد تا اطلاعات مرتبط به چرایی آغاز تحقیقات علیه روسیه را از حالت محرمانه خارح کند، مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره به خطر افتادن امنیت ملی کشورش هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته هافینگتون پست، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا (دی‌ان‌آی) در بیانیه‌ای ابراز "اطمینان" کرد که ویلیام بار، دادستان کل کشورش از "استانداردها" تبعیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوتس همچنین هشدار داد که چنانچه "اطلاعات بسیار محرمانه و حساس" منتشر شود "امنیت ملی آمریکا" به خطر می‌افتد.

کوتس همچنین تاکید کرد، جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنان به سهیم کردن مابقی دولت در "اطلاعات غیر سیاسی" ادامه خواهد داد. این مقام اطلاعاتی آمریکا گفت: مطمئن هستم که دادستان کل با جامعه اطلاعاتی مطابق با استانداردهای تعیین شده برای حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده بسیار حساس که در صورت انتشار عمومی، امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار می دهد، کار خواهد کرد.

ویلیام بار ماه گذشته با حضور در یک کمیته فرعی مجلس سنا، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را به "جاسوسی" از کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم کرد. همانطور که ویلیام بار بررسی ریشه‌های تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و کمپین ترامپ را آغاز می‌کند، ناظران نگران قدرت‌های اطلاعاتی جدید دادستان کل آمریکا هستند؛ فردی که به عنوان حامی عمیقا حزبی ترامپ شناخته می‌شود.

مایکل مورل، معاون سابق سازمان سیا هم به واشنگتن پست گفت اینکه اجازه داده شود ویلیام بار تصمیم بگیرد چه سندی از حالت محرمانه خارج شود به طور "بالقوه خطرناک" است. به گفته او، ویلیام بار می‌تواند اطلاعات را، حتی به صورت ناخواسته، آشکار کند که بر امنیت ماموران اطلاعاتی آمریکا تاثیر گذاشته و آن را به خطر می‌اندازد.

آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته است: انتشار گزینشی اسناد می‌تواند منابع و متدهای جامعه اطلاعاتی آمریکا را تضعیف کند و حتی منابع در معرض خطر قرار بگیرند اما امنیت ملی کشور هم در کنار آن متحمل آسیب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور

به گزارش خبرآنلاین، «عباس شرفی»، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: در پی هشدار قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در محورهای مواصلاتی تحت پوسش این اداره کل ،۷۲ اکیپ راهداری با۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۲۵۰ نیروی راهدار در محورهای موصلاتی هرمزگان مستقر شدند.


وی ادامه داد: با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان‌های لنگه، پارسیان، میناب، رودان، حاجی آباد، بندرعباس هماهنگی‌های لازم اندیشیده و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی در روزهای اخیر،توصیه می شود مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه های محلی به شدت خودداری کنند. و قبل از تردد در محورها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه ها و وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی آگاه شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895831

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • اطلاعات حساس رژیم صهیونیستی هک شد
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران