Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@17:33:59 GMT

معین‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال برد بردند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۴۹۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن جعفری در جلسه با فرمانداران گفت: معین‌های اقتصادی دنبال برد بردند و ما هم به این راضی هستیم، چرا که در کنار فعالیت‌های شرکت خود مسئولیت توسعه منطقه پذیرفته شده را هم انجام می‌دهند.
وی افزود: خواهش من این است که فرمانداران وقت و انرژی بیشتری را برای نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بگذارند و حتی لازم است در درجه اول فرمانداران این نهاد را بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نهاد اقتصاد مقاومتی بسیار نهاد مهمی است چرا که تنها راه برون رفت نظام از وضعیت فعلی توجه ویژه به این نهاد مردمی است لذا این توجه باید با استفاده از همه ابزار‌ها باشد پس خواهش می‌کنم فرمانداران بستر کار را فراهم کنند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: اگر معین اقتصادی به تنهایی بخواهد کاری را انجام دهد اهداف ما محقق نخواهد شد و فرمانداران هم باید کمک کنند. چون اگر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به سرانجامی برسد یک حکومت محلی است. به عبارتی معین ما می‌تواند نقش حاکمیت دولت را انجام بدهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اشاره کرده و گفت: در این دوره بسیاری معاندین در خارج به دنبال این هستند که مشکلات معیشتی را با انتخابات گره بزنند این می‌طلبد که نشاط را علی رغم همه این‌ها ایجاد کرده و برای مشارکت حداکثری کار کنیم.
وی ادامه داد: قائلیم که رقابت سالم حتما باید انجام بشود و در این راستا تشویق کنید که همه گروه‌ها با سلیقه‌های سیاسی مختلف در انتخابات شرکت کنند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این که چندین مانور انتخاباتی خواهیم داشت افزود: فرمانداران از همین الان آسیب شناسی انتخابات دوره‌های قبل را انجام دهند و ببینند چه مشکلاتی وجود داشته است تا دغدغه‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت نداشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: جایگاه معین‌ها را باید محترم بشماریم بنابراین اگر این مهم تامین شود حتما تاثیر جدی در روند کار آن‌ها خواهد داشت.
علی رسولیان افزود: پروژه‌های سرمایه گذاری که در شهرستان‌ها امضا شده را پیگیری می‌کنیم و نمی‌خواهیم چیزی در روی کاغد بماند.
وی افزود: بعضی از معین‌ها قطعا توانمند نیستند لذا اگر معینی احساس کنیم دنبال کار نیست آن را عوض خواهیم کرد همچنین فرمانداران جا‌هایی که معین ندارند را به ما معرفی کنند تا از دیگر معین‌ها نیز استفاده شود.
در ادامه این جلسه دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در ارائه گزارشی از عملکرد معین‌های مناطق دوازده گانه گفت: ۶۵ درصد از معین‌ها در گام اول و ۱۵ درصد در گام دوم هستند بر این اساس چیزی که مشخص است بسیار مهم است که مطابق با زمانبندی جلو برویم.
علی اکبر لبافی اذعان کرد: برخی از معین‌ها تصور می‌کنند واحد خود را باید تکمیل بکنند و برای آن‌ها جا نیفتاده که معین توسعه در همه بخش‌ها هستند.
وی اضافه کرد: اگر همه پای کار باشند این الگو جواب خواهد داد چرا که بر گرفته از مشارکت آحاد مردم است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند

به گزارش همشهری آنلاین، روزهای آخر اسفند سال گذشته بود که خبر هولناکی در بیسیم‌های پلیس سبزوار پیچید و عوامل انتظامی را به تکاپو انداخت. فردی با اضطراب و نگرانی از گم شدن مشکوک فرزند ۳۰ ساله‌اش خبر داد و گفت که خون‌ زیادی نیز در منزلش ریخته بود.

لحظاتی بعد با دریافت این خبر تکان‌دهنده بلافاصله نیروهای تجسس کلانتری ۱۱ سبزوار به همراه گروهی از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ عبادی (رئیس پلیس آگاهی سبزوار) عازم خیابان دانشگاه شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی‌های میدانی نشان داد لکه‌های خون انسان در راهروی منزل و میز کار بنایی وجود دارد و کمربند و دکمه شلوار جوان گم شده نیز داخل اتاق افتاده است.

اثربرداری از صحنه این حادثه تکان‌دهنده آغاز شد و تحقیقات پلیسی با بازبینی دوربین‌های مداربسته محل ادامه یافت. طولی نکشید که واکاوی‌های تخصصی مشخص کرد خودرو سواری متعلق به جوان گم‌شده در اوایل شب از سبزوار خارج شده و در مسیر جاده بردسکن قرار گرفته است.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مراتب به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گزارش شد تا این ماجرای پررمز وراز با بهره‌گیری از تجربیات کارآگاهان مرکز ریشه‌یابی شود. به همین دلیل و با دستور ویژه سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه کارآزموده‌ای از افسران اداره جنایی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین آگاهی استان خراسان رضوی) عازم سبزوار شدند تا این ماجرای مشکوک به جنایت را زیر ذره‌بین تحقیقات ببرند.

خیلی زود بررسی‌های تخصصی با بازبینی فیلم ارسالی از سوی گروگانگیران نشان داد که ماجرای این پرونده به گروگانگیری با انگیزه اختلاف حساب مالی گره خورده است چراکه کنکاش‌های نامحسوس کارآگاهان به یک اختلاف مالی فامیلی رسید و مشخص شد خون‌های ریخته شده در منزل نیز به خاطر درگیری و مقاومت جوان ۳۰ ساله با گروگانگیران خشن بوده است.

اینگونه بود که گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) عملیات دستگیری افراد دخیل در ماجرای گروگانگیری را آغاز کردند و پدر و پسری را به دام انداختند که اطلاعاتی از این حادثه هولناک داشتند. در همین حال ادامه رصدهای اطلاعاتی به افرادی رسید که از زاهدان به سبزوار آمده و پس از ارتکاب جرم دوباره به سوی زاهدان حرکت کرده بودند.

با لو رفتن مشخصات ۳ متهم دیگر، ماجرای این پرونده از حساسیت خاصی برخوردار شد چراکه احتمال وقوع حادثه‌ای جبران‌ناپذیر وجود داشت. بنابراین کارآگاهان با بهره‌گیری از تجربیات فرماندهان ارشد انتظامی به شگردهای تخصصی و فنی متوسل شدند تا بتوانند گروگان را بدون آنکه آسیبی ببیند از چنگ آدم‌ربایان خشن برهانند.

به همین دلیل یکی از افسران کارآزموده پلیس جنایی که به زبان بلوچی تسلط داشت وارد گفتگو با متهمانی شد که مشخصات آنها از طریق ردیابی‌های اطلاعاتی به دست آمده بود.

از سوی دیگر نیز کنکاش‌های پلیسی بیانگر آن بود که گروگانگیران افرادی اجاره‌ای هستند که با دریافت پول جرائم خشن را انجام می‌دهند به گونه‌ای که ردپای یکی از آنان در پرونده‌های قبلی پلیس آگاهی نیز دیده می‌شد و در عملیات‌های گذشته کارآگاهان دستگیر شده بود.

در حالی که با تدابیر پلیسی گفتگوها با گروگانگیران ادامه داشت، گروهی از افسران یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز با هماهنگی‌های قضایی برای ردزنی مخفیگاه آدم‌ربایان وارد عمل شدند و همزمان نتیجه اقدامات پلیسی خود را به مقر انتظامی در سبزوار اطلاع می‌دادند.

این عملیات هماهنگ و هوشمندانه در حالی به نتیجه رسید که گروگانگیران در تنگنای محاصره پلیس قرار گرفتند و ساعتی بعد جوان ۳۰ ساله را در زاهدان رها کردند که بلافاصله وی در پناه نامحسوس کارآگاهان در مسیر بازگشت به سبزوار قرار گرفت.

در همین حال، با رهایی گروگان، این حادثه هولناک برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات پلیس جنایی برای ریشه‌یابی ماجرا ادامه یافت.

کد خبر 846532 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم آدم‌ربايى گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • قتل رییس شهربانی مصدق؛ مقدمه چینی کودتای 4 ماه بعد/ چرا تیمسار را به غار بردند؟/ بقایی: کار من نبود
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • رشد صدور آرای محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان