Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای قضایی استان  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران و تشکر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در کلیه حوزه‌های قضایی استان گفت: امیدواریم که در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان بخصوص در شب‌های قدر که شب‌های رحمت و مغفرت می‌باشد بهترین بهره و استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در اکثر شهرستان‌ها افزود: از همه روسا و دادستان‌ها که زمینه برگزاری جشن گلریزان را در جهت ازادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی حوزه خود فراهم کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از همه عزیزانی که بستر مشارکت بالای مردم جهت کمک در جشن‌های گلریزان را فرهم نمودند قدردانی می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ابلاغ دستور العمل اجرایی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان به صورت دقیق و منسجم انجام خواهد شد چرا که هفته قوه قضائیه فرصتی است برای تبیین اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی و حضور مسئولین در میان مردم که باید این امر پررنگ‌تر از سایر ایام صورت بگیرد از برنامه‌های مهم در این ایام حضور مسئولان در نماز جمعه‌ها و ارائه میز خدمت در مصلی‌ها و مساجد در طول هفته، دیدار با خانواده شهدا خواهد بود که مسلما همه این برنامه‌ها در تصمیمات، رفتار و عملکرد ما تاثیر خواهد گذاشت. اجرای سیاست‌های قوه قضائیه یکی در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس و دیگری در بحث استفاده از پابند الکترونیکی می‌باشد   رئیس شورای قضایی استان اظهار کرد: اجرای سیاست‌های قوه قضائیه یکی درزمینه مجازات‌های جایگزین حبس و دیگری در بحث استفاده از پابند الکترونیکی که برخی از حوزه‌ها در این خصوص خوب عمل کردند، اما برخی از حوزه‌های نیز عملکرد ضعیفی دارند که باید تلاش شود همگام با سیاست‌های قوه قضائیه حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: زمان حضور بنده در استان تعداد محکومان مهریه ۱۳۵ نفر بود، اما هم اکنون با اجرای دقیق سیاست‌های قوه و توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اکنون هیچ محکوم مهریه در استان وجود ندارد و همه محکومین مهریه تعیین تکلیف شده اند و مطلقا در بحث مهریه زندانی نخواهیم داشت. از شورا‌های حل اختلاف هم نمیپذیریم کسی را برای مهریه به زندان بفرستد.
وی با اشاره به بحث رودخانه‌ها گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی به بحث رودخانه‌ها اهتمام و توجه ویژه داشته باشیم. دو کار و ظیفه برعهده سازمان‌ها گذاشته ایم یکی سازمان بازرسی و یک وظیفه نیز برای دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها که بایستی تلاش کنند تمام بستر رودخانه‌ها آزاد سازی شود تا از خطرات احتمالی آن جلوگیری گردد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در این جلسه به مبارزه با قاچاق نیز تأکید کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید، یکی از موارد مهم در این راستا مبارزه جدی با قاچاق کالا می‌باشد و یکی از مظاهر مهم بستر سازی این امر، مبارزه جدی با قاچاق می‌باشد، مسامحه در برخورد با مفسدان، پذیرفتنی نیست.

در این جلسه حضرت آیت الله فروغی استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید یک بخشی از زندگی خود را به فهم معارف و تربیت نفوس اختصاص دهیم و خود را الهی تربیت نماییم و در مسیر الهی قرار بگیریم. ساختمان انسان ساختمانی است که خداوند بنا نهاده است. ملعون است کسی که بنیان توحید را از بین ببرد.
وی افزود: اعمال ما سازنده ذات ماست. زندگی را شبیه عالم حق بکنیم. خداوند آدم را به صورت خودش خلق کرده است. یکی از خصوصیات بارز الهی مهرورزی است و نظام عالم روی مدیریت رحمانی است.   انتهای پیام/ن   ضرورت مبارزه جدی با قاچاق کالا  در استان  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

کد خبر 6087586

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • درگیری شدید و عجیب زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
  • درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم!
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • (ویدیو) صحبت‌های مهم رئیس قوه قضائیه در رابطه با عفاف و حجاب