Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@23:54:54 GMT

توبیخ مدیر شبکه پنج سیما و اخراج عوامل پخش

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۶۱۲

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی میرباقری با تأکید بر اینکه پخش زنده سخنان نامربوط مداح حاضر در هیاتی که مراسم آن از شبکه پنج سیما پخش می‌شده خارج از اراده مدیران شبکه بوده است تصریح کرد: با عذرخواهی از برادران و خواهران و علمای بزرگوار اهل‌سنت اعلام می‌کنم هم مدیر و تهیه‌کننده و ناظر این برنامه اخراج و هم شخص مدیر شبکه پنج سیما به‌دلیل این کوتاهی توبیخ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیما اعلام کرد: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی همواره رسانه ملی در مسیر احترام به مقدسات اهل‌سنت به‌ویژه احترام به خلفای راشدین و ام‌المؤمنین عایشه حرکت کرده است و متأسفانه این اتفاق تأسف‌بار نیز از اراده شبکه و مدیران آن خارج بوده و عاملش فردی است که بدون هیچ گونه هماهنگی و به‌صورت ناگهانی از آنتن زنده سوءاستفاده کرده و مطالبی نامربوط و خلاف محور وحدت اسلامی‌بیان کرده است.

وی با ابراز اینکه سازمان صدا و سیما همواره در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کرده و بیان هرگونه مسائل اختلافی میان شیعه و سنی را سمی مهلک می‌داند افزود: رسانه ملی علاوه بر شکایت از این فرد در محاکم قضایی، مدیر و تهیه‌کننده برنامه و ناظر پخش را اخراج و مدیر شبکه پنج و مدیر پخش شبکه را هم توبیخ کرده است تا دیگر شاهد چنین وقایع تأسف‌باری نباشیم.

معاون سیمای رسانه ملی اضافه کرد: به‌رغم اینکه این اتفاق از اراده مدیران شبکه خارج بوده و به‌صورت ناگهانی اتفاق افتاده است اما وظیفه خود دیدیم تا برخورد شدیدی با عوامل مؤثر آن داشته باشیم و امروز هم اول وقت در رأس هیئتی در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شویم تا به‌صورت حضوری از نمایندگان محترم اهل‌سنت مجلس عذرخواهی کنیم و آنها را در جریان پیگیری‌ها قرار دهیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اهل سنت شبکه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما

در فهرست فیلم‌های آخر هفته سیما، جز آثاری از استنلی کوبریک و مارتین اسکورسیزی، حضور پررنگ محصولات آسیایی از سینمای هند، کره جنوبی و چین به چشم می‌آید.

به گزارش ایسنا، در این آخر هفته شبکه‌های مختلف سیما ۳۶ فیلم پخش می‌کنند که در میان آن‌ها، نام فیلم‌های شاخصی چون «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی»، «هیندنبرگ» و «قاتلان ماه کامل» و فیلمسازان شاخصی چون ساتیاجیت رای، اسپایک جونز، ژانگ ییمو، جان استرجس و داوود میرباقری دیده می‌شود.

از میان این آثار، سه فیلم جدید است و برای نخستین بار، روی آنتن رسانه ملی می‌رود. نکته عجیب آن که در گزارش روابط عمومی معاونت سیما از فهرست فیلم‌های آخر هفته، نام پنج فیلم «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل»، «در مسیر بوستون»، «پایمردی» و «یک ثانیه» به عنوان محصولات جدید هفته ذکر شده، ولی از میان این آثار، دو فیلم «در مسیر بوستون» و «قاتلان ماه کامل» در ایام تعطیلات نوروز سال جاری پخش شدند و برای آنتن تلویزیون، جدید به شمار نمی‌روند.

«یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو

جالب آن که هر سه فیلم جدید هفته، از سینمای آسیا آمده‌اند؛ یکی محصول کره جنوبی است، دیگری در هند تولید شده و سومی توسط سینماگر مشهور چینی ساخته شده است. در کل ۳۶ فیلم نیز توجه ویژه‌ای به سینمای آسیا شده و مجموعا ۱۰ اثر آسیایی در جدول پخش قرار گرفته است.

فیلم «جغد شب» که پخش آن برای پنج‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما برنامه‌ریزی شد، یک درام تاریخی محصول کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۲ ساخته شده. این فیلم که در همان فضای آشنای سریال‌های تاریخی این کشور مثل «جومونگ» و «جواهری در قصر» ساخته شده، با گیشه ۲۶ میلیون دلاری، پنجمین فیلم پرفروش کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ شد.

«پایمردی» دیگر فیلم جدید این هفته که قرار است جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شود، اثری از سینمای تامیل‌زبان هند است که آجیت کومار ستاره شاخص این سینما را به عنوان بازیگر اصلی دارد. این اکشن جنایی اثری پرخرج و بزرگ است که با فروش خوب، به پنجمین فیلم پرفروش سینمای تامیل در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. حقوق پخش اینترنتی این فیلم توسط نتفلیکس خریداری شده است.

فیلم هندی پایمردی

سومین فیلم جدید هفته، «یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو فیلمساز شاخص سینمای چین است که پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش رفت. این فیلم تاریخی که در جریان انقلاب فرهنگی مائو می‌گذرد، به عنوان یکی از آثار شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد، ولی از این جشنواره انصراف داد و چند ماه بعد در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو رونمایی شد. این اثر مانند اغلب فیلم‌های ژانگ ییمو مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و از نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز به نمره عالی ۱۰۰ رسید.

در این زمینه بخوانید:

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

از میان فیلم‌های تکراری این آخر هفته سیما، چند اثر جالب توجه وجود دارد.

«جورج کنجکاو ۱» که پنج‌شنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شد، نسخه سینمایی یکی از برنامه‌های شبکه کودک (کانال پویا) با همین نام است. این فیلم محصول ۲۰۰۶، نقطه شروع یک مجموعه ۶ فیلمه موفق از همین سریال کودک به شمار می‌آید که تولید و پخش آن‌ها تا ۱۵ سال بعد، ادامه یافت. اولین فیلم از مجموعه «جورج کنجکاو»، نخستین فیلم بلند سینمایی محسوب می‌شود که در آن، ویل فرل کمدین مشهور آمریکایی به عنوان صداپیشه حضور دارد. این فیلم همچنین قرار است در سال‌های آینده در یک نسخه لایواکشن بازسازی شود.

نمایی از فیلم «هیندنبرگ» اثر رابرت وایز

«هیندنبرگ» اثر رابرت وایز که جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت یک بامداد از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود، فیلمی درباره یک سانحه مشهور هوایی است که تحولات مهمی را در صنعت هوایی موجب شد. حادثه کشتی هوایی هیندنبرگ که در سال ۱۹۳۷ رخ داد و این وسیله نقلیه مسافربری بزرگ آلمانی را از بین برد، در این فیلم نمایش داده شده و صحنه‌های واقعی این رخداد نیز لابلای فیلم گنجانده شده است. «هیندنبرگ» اثر نسبتا پرهزینه و بزرگی بود که نامزد ۳ جایزه اسکار هم شد و از ۷ جایزه اسکار دستاورد فنی که در آن سال اهدا شد، ۲ جایزه را برای جلوه‌های ویژه صوتی و بصری گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • اخراج بی‌رحمانه ابراهیمی از بازی مهم(عکس)
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می‌آید
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان