Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:55:58 GMT

پلیس فرانسه به دنبال بمب‌گذار لیون است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۷۶۱

پلیس فرانسه به دنبال بمب‌گذار لیون است

پلیس فرانسه به دنبال مردی است که بمبی را در خیابانی در مرکز شهر "لیون" قرار داد که بر اثر انفجار آن، 13 نفر از جمله یک دختربچه 10 ساله زخمی شدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، 90 نیروی پلیس تحت حمایت 30 مسئول علمی و تکنسین و همچنین پلیس محلی به دنبال یافتن مردی هستند که تصاویر آن در دوربین‌های امنیتی در حدود ساعت 5:30 عصر روز جمعه‌ در مرکز شهر لیون دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد یک کیف را در مقابل یک نانوایی قرار داد که سپس منفجر شد.

این حمله روز جمعه در مرکز شهر لیون و در نزدیکی میدان "بلکور" که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است، صورت گرفت.

بر اساس تصاویر به دست آمده این فرد حدود 30 سال سن دارد که پیش از وقوع انفجار در آن جا دیده شده است. هنوز تلاش‌ها برای شناسایی این فرد ادامه‌ دارد. این مرد یک دوچرخه داشته، عینک آفتابی زده و کلاهی بر سر داشته است. هنوز هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پلیس از شاهدان خواسته که به نیروهایش در یافتن این مظنون کمک کنند.

همچنین پلیس عکس‌هایی از مظنون به هنگام دوچرخه‌سواری دارد.

یک منبع مطلع از تحقیقات اعلام کرده است که بر اساس تکه‌های باقی‌ مانده از بقایای بمب، مهاجم از مواد منفجره دست‌ساز بسیار قوی استفاده کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار لیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی امروز (پنجشنبه) به فرانسه راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشت که این اعتراض از سوی کمیته فلسطین دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس سازماندهی شده است. این کارزار از دانشگاه می‌خواهد روابط با دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی را که در نسل‌کشی در غزه همدست هستند، قطع کند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات گزارش داد که پلیس این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی ده‌ها دانشجو در پاریس را بر هم زد، درحالیکه پس از چند روز اعتراضات مشابهی در محوطه‌های دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده شکل گرفته است.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، تصمیم مقامات دانشگاه برای درخواست حضور پلیس را «تکان دهنده و عمیقا نگران کننده» خواند و تاکید کرد که این موضوع از چرخش به سمت اقتدارگرایی نشان دارد.

اعتراضات در پاریس متاثر از اعتراض‌های ضد صهیونیستی در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته است. در این اعتراض‌ها دانشجویان از موسسه‌های تحصیلی خود می‌خواهند روابط مالی با اسرائیل را قطع کنند و شرکت‌هایی که امکان جنگ این رژیم با حماس را فراهم می‌کنند، محروم نمایند.

در جریان اعتراض‌های شکل گرفته در دانشگاه‌های ایالات متحده صدها دانشجو در نقاط مختلف توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس بوستون حدود ۱۰۸ نفر را در کالج امرسون دستگیر کرده است. پیش از این، ۹۳ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

معترضان و پلیس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نیز درگیر شدند که در نهایت به گفته مقامات ۳۴ نفر نیز در آنجا دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • فیلم/ آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی