Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@22:24:30 GMT

طرح بزرگ غرب برای فلسطین خائنانه است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۷۸۳

طرح بزرگ غرب برای فلسطین خائنانه است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان اظهار داشت: ما در آستانه روز قدس هستیم که اهمیت کانونی برای مسلمانان دارد و باید توجه کنیم در شرایط فعلی تحرک شیطنت‌آمیزی در منطقه دیده می‌شود. با عنوان طرح بزرگ غرب اجلاسی ترتیب می‌دهد که نقطه ننگینی برای همه کشورهایی است که در این طرح ناجوانمردانه مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این طرح توجه کوچکی که به حقوق مسلمانان و فلسطینی‌ها در تئوری‌های صلح قبلی شده نادیده گرفته شده است، حقوق فلسطینی‌ها باید کلاً از بین برود و آوارگان فلسطینی نقشی در آینده این کشور ندارند. این طرح خائنانه و رذیلانه‌ای است.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: در این شرایط برخی کشورهای دیگر خلیج فارس نیز طرح ناتو عربی را دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی روز قدس فریاد رسایی برای حقوق مردم فلسطین، احیای آن و دفاع از آن است و مهم است که ملت عزیز و نمایندگان به راهپیمایی روز قدس اهتمام داشته باشند که پاسخی به رفتار ناهنجار برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان است.

لاریجانی در ادامه ضمن قدردانی از کاندیداهای انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت: رقابتی سالم و منطقی در مجلس شکل گرفت. افرادی از هر فراکسیون کاندیدا شدند و نمایندگان براساس برداشت خود هیأت رئیسه جدید را برگزیدند. لذا از اهتمام کسانی که کاندیدا شدند و روابط دوستانه و برادرانه‌ای که در مجلس وجود دارد قدردانی می‌کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه خوب است روابط دوستانه و برادرانه و این مدل رقابت در کشور تسری یابد، افزود: ان‌شاءالله هیأت رئیسه جدید مدافع حقوق همه نمایندگان از هر فراکسیون و پیگیر حقوق مردم به خصوص مسائل معیشتی و اقتصادی آن‌ها خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ناتو عربی روز قدس آوارگان فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه