Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:12:52 GMT

کارشناس پاکستانی: شرایط افغانستان به نفع داعش نیست

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۲۸۷۹

کارشناس پاکستانی: شرایط افغانستان به نفع داعش نیست

کارشناس مسایل امنیتی از پاکستان تاکید کرد که داعش در افغانستان شرایط خوبی ندارد و اکنون این گروه تروریستی به احتمال بسیار در پی ایجاد پایگاهی در پاکستان، هند و سریلانکا است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «راشد حسین» کارشناس مسایل امنیتی در راولپندی پاکستان به «اورشلیم پست» گفت: پس از شکست در عراق و سوریه داعش در پی ایجاد پایگاه‌های جدید است اما در افغانستان نیز شرایط به نفع داعش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داعش اکنون شانس خود را در پاکستان، هند و سریلانکا امتحان می‌کند که پیشتر نیز حملاتی را در این کشورها انجام داده بود.

اورشلیم پست نوشت: گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با مبارزه با تروریسم فاش کرد که داعش از گروه‌های پاکستانی مانند «لشکر جنگهوی» و «جماعت‌الاحرار» برای انجام حملات تروریستی به جای خود استفاده می‌کند.

گروه تررویستی داعش در حالی مدعی ایجاد پایگاه در پاکستان و هند بوده و برای ایجاد پایگاه‌های جدید تلاش می‌کند که شماری از کارشناسان دلیل عدم موفقیت داعش در افغانستان را تفاوت‌ها در باورهای مردم این کشور با داعش و همچنین وجود طالبان به عنوان سدی در برابر گسترش این گروه تروریستی در افغانستان می‌دانند.

طالبان : حضور 5 هزار داعشی در شمال افغانستان حقیقت ندارداختلاف نظر کابل و مسکو درباره حضور داعش در شمال افغانستانتاجیکستان: داعش با هدف نفوذ در آسیای مرکزی به افغانستان انتقال می‌یابد

مقامات افغان اوایل اردیبهشت ماه سالجاری نیز اعلام کردند که طالبان و داعش یکی از شدیدترین درگیری‌های اخیر خود را بار دیگر در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تجربه کردند.

این در حالی است که حمایت نیروهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در افغانستان بارها خبرساز شده است.

چندی قبل نیز منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ویژه آمریکایی با حمله به زندان طالبان در شهرستان «جوند» در ولایت بادغیس 40 جنگجوی داعشی را از زندان طالبان آزاد کردند.

سخنگوی طالبان نیز در این باره گفت که در گذشته هر زمانی که افراد طالبان علیه داعش اقدام کردند توسط نیروهای آمریکایی هدف قرار گرفتند.

بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه نیز از جابجایی داعش در افغانستان توسط بالگردهای ناشناس از آمریکا توضیح خواسته بودند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، اظهارات داشت: طالبان حمله غم انگیز کروکوس را شدیدا محکوم نموده است.

سهیل شاهین گفت ما در افغانستان بعد از پایان اشغال تهدید داعش را از بین بردیم در حالیکه در زمان اشغال خارجی در شرق و شمال افغانستان حضور علنی و فیزیکی داشت فعلا نیست. اکنون مراکز داعش خارج افغانستان است و استخبارات خارجی در آنها نفوذ و دست دارد.

وی افزود: حمله مسکو باید خوب تحقیق شود که جزئیات مشخص شود. سناتور لیندزی گراهام سناتور آمریکایی تلاش می‌کند که در این مرحله حساس توجه محققین را به طرف دیگری منحرف سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • بازگشت جهانی داعش
  • داعش سرکوب شده است