Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکایت دانش‌آموزانی که در شب‌های قدر، هیئت عزاداری خاص خودشان را راه انداخته‌اند و در این میان نذرها و اتفاقات زیبایی هم رقم می‌خورد، شنیدنی است ... ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در وصف اهمیت و منزلت شب‌های قدر همین بس که "خیر من الف شهر" یعنی از هزار ماه برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احیا در این شب‌ها یعنی بیدار ماندن و عبادت به درگاه خدا در ماهی که جامع‌ترین، کامل‌ترین و ماندگارترین کتاب الهی یعنی قرآن نازل شده، شبی که تقدیر همه امور در آن شب و فرصتی والا برای دستیابی به رزق معنوی و تقرب به خداوند متعال است.

حال چه قدر با صفاتر که دعوتی‌های این شب عظیم دانش آموزانی باشند که در ادامه راه همکلاسی‌های آسمانیشان نوای " الهی العفو" سر دهند و ثواب معنوی مراسم خود را به روح این عزیزان هدیه کنند.

هیئت انصار المهدی (عج) هیئتی دانش‌آموزی است که از فضاسازی تا مدیریت، مداحی، تدارکات یعنی همه چیز آن به دست‌های پر‌توان و با‌صفای همین نوجوانان انجام و در حقیقت یک کار گروهی است.

 در قاب این هیئت دانش‌آموزی تصاویری ناب و زیبایی رقم می‌خورد و همین دانش‌آموزان در این مکتب می‌آموزند که خادم هستند، خادم عزادارن مولا، آنها تمرین می‌کنند که یاری رسان امام زمانشان باشند یعنی انصارالمهدی (عج) باشند.

وقتی سری به این هیئت دانش‌آموزی می‌زنیم در میان دانش آموزانی که قرآن به سر گرفته‌اند و هر یک برای خود دعا می‌خوانند و با قلبی پاک، الهی العفو را بلند فریاد می‌زنند نوجوانی فارغ از همه این‌ها در این مراسم معنوی گرد و غبار کفش‌های همکلاسی‌های خود را با جان دل پاک می‌کرد و با واکسی که نذر خودش هست تمرین خودسازی می‌کرد، شاید این صحنه‌ها را تنها در پیاده‌روی اربعین دیده باشیم.

به سراغش رفتم و با اوهم کلام شدیم؛ اسمش رحیم بود و می‌گفت نذر کرده تا کفشهای همکلاسی‌هایش در مراسم عزاداری را واکس بزند به عشق معبود و مولایش به این هیئت آمده و می‌گفت سالهاست که منتظر این افتخار هستم.

به او گفتیم نمی‌خواهی بروی پیش دوستانت قرآن به سر بگیری و عزاداری کنی، گفت اینجا برای من هم قرآن به سرگرفتن است هم عزاداری هم دنیا و هم آخرت؛ "رحیم" در این سن درک کرده که می‌شود با کارهای ساده و قدم‌های کوچک خودسازی را شروع کرد.

12 توصیه رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از لیالی قدر

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود

امام جمعه بجنورد با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه فرهنگیان بجنورد، گفت: تکمیل ساختمان‌های این مجموعه ضروری است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاه فرهنگیان با ایشان اظهار کرد: شما به عنوان دانش‌آموختگان حوزه علوم اسلامی تکلیف اول شما این است که مباحث را خوب یاد بگیرید و لازمه آن این است که با منابع اصلی مخصوصاً قرآن انس بیشتری داشته باشید تا بعد از پایان تحصیلات اگر به عنوان مربی علوم اسلامی در جایی ورود پیدا کردید بتوانید در صحبت‌هایتان به قرآن استناد کنید.

 وی گفت: تا می‌توانید روزی حداقل یک صفحه از کتاب قرآن را بخوانید بعد در آیات قرآن و همچنین در زمینه ترجمه و مفاهیم کتاب قرآن تعمل و تفکر کنید، چرا که قرآن فقط مختص مفسرین نیست بلکه هر کس با توجه به ظرفیت خود می‌تواند از این کتاب بهره ببرد.

امام جمعه بجنورد افزود: علوم اسلامی با دیگر علوم تفاوت دارد؛ در دیگر علوم برای معلم مهم این است که یاد بگیرد تا بتواند آن‌را ارائه بدهد ریاضیات، چون تئوری است باید یاد بگیرد و برای دانش‌آموز توضیح بدهد تا خوب بفهمد و علوم پایه هم همین‌طور باید معلم در کلاس آن را ارائه تا دانش‌آموز بتواند این علوم را یاد بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: بعضی از علوم در تقسیم‌بندی جزء حکمت عملی و علوم اسلامی هستند، تقریباً عقاید و مباحث علوم اسلامی تماماً عملی هستند لذا معلم و کسی‌که مباحث علوم دینی و یا علوم اسلامی را دنبال می‌کند باید هم از نظر نظری خوب یاد بگیرد و هم بتواند خوب عمل کند تا بتواند هم معلم باشد و هم مربی وگرنه شاید بتواند تعلیم خوبی بدهد، اما در آن‌صورت معلم خوبی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات شما دانشجویان علوم اسلامی باید به‌روز باشد و خودتان را نباید محدود به کلاس درس، معلم و محدوده محیط دانشگاه نمایید و همچنین باید با مراکز تحقیقاتی و علمی آشنایی داشته باشید تا اگر سوالی در آینده برایتان پیش آمد بدانید به چه کسی مراجعه کنید، همچنین اطلاعات شما باید به‌روز و دقیق باشد.

وی ابراز کرد: علوم اسلامی ریشه در قرآن دارند و باید با سنت قولی و هم سنت عملی پیامبر اسلام «ص» و ائمه اطهار «ع» آشنا باشید. چرا که این دومین منبع برای علوم اسلامی است پس سعی کنید با این دو انس بیشتری داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هدف از علوم اسلامی هم عمل است نه فقط دانستن، بلکه دانستن مقدمه‌ای برای عمل است وگرنه اگر فقط برای دانستن باشد مضر هم هست. انسان چیزی را بداند و عمل نکند ضررش زیاد است به همین خاطر اگر نمی‌خواهد به چیزی عمل کند نداند خیلی بهتر است.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: یک معلم باید حرفش  سند باشد که دانش‌آموز به صحبت‌های معلم استناد کند؛ و حرف معلم زمانی که با مفاهیم اصلی مانوس باشد سندیت دارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به روایتی از حضرت علی «ع» افزود: انسان‌ها ۳ گروه هستند؛ گروهی حق، گروهی باطل و گروهی خاکستری هستند و شما که انشاءالله دانش‌آموخته علوم اسلامی خواهید بود بدون شک باید جزء گروه اول باشید.

وی ادامه داد: در حوزه علوم اسلامی دانستن به تنهایی مضر است و مفید نیست بلکه باید در حوزه عمل هم آشنایی با فضا‌های دینی همچون؛ مسجد و بقاع متبرکه لازم است که خود این مراکز هم دریایی از معارف است و همچنین با راهیان نور، گروه‌های جهادی و با محرومین و مردم که در روحیه انسان تأثیرگذار است ضروری است آشنایی صورت پذیرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: دانشجو نباید خود را محدود به کلاس درس کند و در علوم اسلامی عمل و رفتار خودمان می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد، همچنین مباحث تربیتی خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد و خود شخص در عمل می‌تواند به دیگران نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: با توجه به نبود فضا در دانشگاه فرهنگیان، طبق تقسیم بندی دانشجویان سه روز در هفته در دانشگاه حضور دارند لذا ضروری است تا تلاش بیشتری صورت پذیرد و فضا را در دانشگاه فرهنگیان گسترش بدهیم و همچنین در راستای رفع این مشکل و تکمیل ساختمان هر اقدامی که لازم است صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است