Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با خانواده‌های آسیب پذیر در قبال آنان سخت گیری بیهوده نکرده و از انعطاف قانون به نفع این خانواده‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، ثریا شارقی در جلسه شورای اداری پیشوا که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز به لحاظ کم کاری برخی از مسئولان، حقوق قانونی برخی از افراد نظیر خانواده دارای معلول و یا زنان سرپرست خانوار محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: امروز برخی از خانواده‌هایی که ۴ یا ۵ فرزند معلول نیز دارند، نتوانسته اند از قانون برخورداری از خانه استفاده کنند و فاقد سرپناه هستند.
 
وی تأکید کرد: مدیران نهادهای حمایتی موظفند که حقوق افرادی که تریبونی برای پیگیری حق خود ندارند را پیگیری کنند و آنها را به آنچه استحقاق آن را دارند برسانند.
 
شارقی گفت: در موضوع تسهیلات مختص مددجویان، ۳۳ میلیارد تومان به استان تهران اختصاص پیدا کرده که تا کنون فقط ۴ میلیارد تومان آن جذب شده است و این امر نشان از کم کاری مدیران در استفاده از این تسهیلات دارد.
 
وی اظهارکرد: یک زمانی می گوئیم دولت اعتبار ندارد و نمی‌توان کاری انجام داد ولی حال که این پول هست و دولت نیز آن را در اختیار استان قرارداده چرا مسئولان کاری انجام نمی‌دهند.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تأکید کرد: کسی که برای احقاق حق مردم کاری انجام نمی‌دهد، در اصل در حق مردم ظلم کرده است، چرا که این امر موجب نارضایتی مردم شده و تصور می‌کنند که مشکل از دولت است که کاری انجام نمی‌دهد.
 
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری، شارقی گفت: یک مددجو درخواست ۳ میلیون تومان وام برای خرید چرخ خیاطی کرده ولی رئیس بهزیستی به دلیل آنکه از مدرک فنی و حرفه‌ای برخوردار نیست، وی را برای دریافت تسهیلات معرفی نمی‌کند، هیچکس شما را به خاطر دادن وام به یک مددجو بازخواست نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: امروز مددجویانی که از سایر استان‌ها به تهران مهاجرت می‌کنند با مشکل تحت پوشش قرار گرفتن مواجهند چرا که کمیته امداد اعلام می‌کند باید ۵ سال از حضور آنها در استان بگذرد تا بتوان آنها را حمایت کرد ولی باید دید که پس از ۵ سال می‌توان آن فرد را بار دیگر به شرایط قبل بازگرداند؟.
 
وی افزود: سخت گیری های بیهوده، مشکلات را افزایش می‌دهد، مسئولان باید قانون را به نفع مردم خم کنند تا از میزان آسیب‌ها بکاهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری ...بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند ، موجب آرامش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان