Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- واکنش ها به خبر گسيل نيروهاي آمريکايي به خاورميانه ادامه دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شينهوا روز يکشنبه در مطلبي نوشت: رئيس جمهوري آمريکا تصميم گرفته است يک هزار و 500 نيروي نظامي جديد به منطقه اعزام کند که مي تواند باعث افزايش تنش ها شود.
خبرگزاري رسمي چين ضمن بازتاب سخنان «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در مورد خطر حضور نيروهاي آمريکايي در منطقه خاورميانه نوشت: افزايش حضور نظامي آمريکا در منطقه بسيار خطرناک است و امنيت و آرامش بين المللي را تهديد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گزارش با استناد به سخنان وزير امور خارجه ايران مي افزايد: چنين حرکتي از سوي ايالات متحده بايد توسط جامعه بين المللي مورد توجه قرار گيرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: اعزام نيروي نظامي جديد آمريکا به منطقه در حالي است که پيشتر اين کشور ناو "يو اس اس" آبراهام لينکلن خود را به منطقه اعزام کرده است.
شينهوا به نقل از بولتون مشاور امنيت ملي آمريکا آورده است که نيروهاي ايالات متحده براي اقدامات حفاظتي عليه هر گونه حمله به منافع آمريکا و يا متحدان اين کشور در منطقه مستقر شده اند.

اعزام 1500 نظامي آمريکا به غرب آسيا
«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا جمعه با بيان اين ادعاي تأييدنشده که ايران قصد تهديد نظاميان آمريکا در منطقه را دارد اعلام کرد پنتاگون 1500 نظامي به منطقه اعزام مي‌کند.
روز جمعه وزارت دفاع آمريکا خبر داد که اعزام 1500 نظامي به غرب آسيا شامل متخصصان و مهندسان تجهيزات نظامي مي‌شود.
«پاتريک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمريکا گفت که به کنگره موافقت خود را با درخواست اعزام نيرو و تجهيزات بيشتر به خاورميانه اعلام کرده است.
وي افزود: اين اقدامات با هدف حمايت بوده و شامل 1500 نظامي و سکوهاي پرتاب پاتريوت با هدف مقابله با تهديدات موشکي است.
از سوي ديگر پنتاگون نيز خبر داد که از ميان 1500 نظامي که به غرب آسيا اعزام خواهد شد تنها 900 نظامي جديد بوده و 600 نظامي ديگر در منطقه وجود دارند که حضور آنها تمديد خواهد شد.
پنتاگون خبر داد نيروهاي اضافي که به غرب آسيا اعزام مي‌شوند شامل تکنسين‌هاي استفاده از سکوهاي پرتاب پاتريوت،هواپيماهاي شناسايي و مهندسان است.
ترامپ نيز گفت که واشنگتن 1500 نظامي به خاورميانه اعزام مي‌کند و اعزام اين نيروها به غرب آسيا با اهداف پيشگيرانه صورت مي‌گيرد.
وي در ادامه با اشاره به اين که ايران قطعا به دنبال جنگ با آمريکا نيست گفت که اجازه داده نخواهد شد تا ايران به کشوري هسته‌اي تبديل شود و ايران کشوري است که از تروريسم حمايت مي‌کند.

اعزام نظاميان آمريکايي به منطقه نابخردانه است
يک قانونگذار ارشد آمريکايي به تصميم «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا براي اعزام نيروي بيشتر به منطقه با هدف ادعايي مهار «تهديد ايران» اعتراض کرد.
«آدام اسميت»، رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا در بيانيه‌اي تصميم پنتاگون براي تقويت حضور نظامي در منطقه را «نگران‌کننده» توصيف کرد.
قانونگذار ارشد آمريکايي گفت: اعزام نيروي بيشتر به خاورميانه نابخردانه است
در اين بيانيه آمده است: «تصميم امروز وزارت دفاع آمريکا براي افزايش حضور در خاورميانه نگران‌کننده است.»
وي اضافه کرد: «با آنکه درخواست‌هاي سنت‌کام را هميشه بايد جدي گرفت وضع استقرار نيروهاي ما در منطقه، هنگامي که در چارچوب راهبردي گسترده‌تر نيست بايد به دقت زير نظر باشد. اضافه کردن نيروها و تجهيزات بيشتر بدون داشتن راهبردي صريح، اقدامي نابخردانه به نظر مي‌رسد و به نظر مي‌رسد گامي آشکار و زورمندانه براي تشديد تنش‌ها با ايران است.»
او گفت اين اقدام در حالي صورت گرفته که سياستمداران منتقذ از هر دو حزب آمريکا خواستار کاهش تنش‌ها با ايران شده‌اند.

مساله اعزام نيروهاي آمريکايي به خاورميانه به شوراي امنيت ارجاع داده شود
رئيس کميته روابط خارجي پارلمان روسيه در واکنشي تازه به تصميم آمريکا درباره اعزام نيروهاي تازه نفس به خاورميانه گفت که «احتمال دارد اين موضوع به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع داده شود».
به گزارش اسپوتنيک، ولاديمير جباروف معاون اول کميته بين الملل شوراي فدراسيون روسيه گفت، اين احتمال که مسکو اين مسئله به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد، وجود دارد.
اين سناتور روس در واکنش به تصميم آمريکا مبني بر اعزام 1500 نيروي تازه نفس به منطقه خاورميانه گفت: احتمال دارد مسکو اين موضوع را به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهد.
به گفته جباروف، ترامپ با اعزام نيروهاي آمريکايي به خاورميانه تلاش مي کند تا ايران را تحريک کرده و موجبات ترس و جنگ رواني را بوجود آورد.
وي افزود: اميدوارم که ترامپ با اعزام اين نيروها قصد ايجاد تحريک نداشته باشد که در اين منطقه بسيار خطرناک است. ايران، عراق و افغانستان نيست. يک نيروي قدرتمند و جدي است که با رهبر اين کشور متحد هستند.
جباروف ابراز اميدواري که دونالد ترامپ به اندازه کافي درک داشته باشد که وضعيت منطقه را وخيم نکند.
معاون اول کميته بين الملل شوراي روسيه خاطر نشان کرد که اين چنين اقدامات رئيس جمهور آمريکا نشان مي دهد که اين کشور سياست خارجي پايداري ندارد.
وي در پايان گفت: آمريکا از يک طرف مي گويد که نيروهايش را از سوريه خارج مي کند و از طرف ديگر اعلام مي کند که نيروهاي جديدي به منطقه اعزام مي کند. اين نشان مي دهد که بايد انتظار هر اقدامي را از او داشت.

پشت پرده گسيل نيروهاي آمريکايي به خاورميانه
راي اليوم نوشت آمريکا با يک دشمن عقيدتي مواجه است که بازوان زيادي در چندين کشور دارد و اين بازوان، درصورتي که به آنها دستور داده شود، مي توانند درهاي جهنم را در چندين جبهه به روي متحدان منطقه اي آمريکا و در رأس آنها رژيم اشغالگر اسرائيل باز کنند.
عبدالباري عطوان سر دبير روزنامه اينترنتي راي اليوم در يادداشت امروز خود نوشت: به هيچ عنوان درباره اعتبار نظريه اي که مي گويد جنگ فريب است، جدل نمي کنيم اما وقتي تلاش مي کنيم آن را بر آنچه امروز در منطقه خليج فارس مي گذرد، يعني لشکر کشي نيروها، کشتي ها و ناوهاي هواپيما بر، تطبيق دهيم به نتايج کاملا معکوسي مي رسيم که نشان مي دهد دولت آمريکا سردرگم است و راهبرد آن تاکنون مشخص نيست؛ راهبردي که تا به اين لحظه در ترساندن دشمن و وادار کردن آن به تسليم شکست خورده است.
تصميم دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، مبني بر اعزام 1500 نظامي به پايگاه هاي آمريکا در منطقه و با عنوان حمايت از نيروهاي آمريکايي مستقر در اين پايگاه ها، آنهم در سايه افزايش تهديدهاي سپاه پاسداران ايران، مثال بارزي براي سردرگمي آمريکا يا بهتر است بگوييم ابهام در راهبرد آن است؛ جرا که اين تعداد نيروي کم چگونه مي تواند از نيروهاي آمريکايي در منطقه حمايت کند؛ نيروهايي که تعدادشان به 80 هزار نظامي مي رسد که 14 هزار نفر آنها در افغانستان و حدود 8 هزار نفرشان در سوريه و عراق هستند؟ ترامپ چه کسي را مسخره مي کند؟ خودش، مردمش يا کشورهاي منطقه اي که وعده حمايت از آنها را داده است؟
خود ترامپ که گزارش هاي خبري نيويورک تايمز را مبني بر بررسي طرح اعزام 120 هزار نظامي به منطقه تکذيب کرده بود حالا اعلام مي کند اين تعداد نيروي کم را به منطقه مي فرستد. آيا اين کار مقدمه اي براي اعزام همان 120 هزار نظامي در گروه هاي کوچک است يا اينکه مي خواهد افکار را گمراه کند؟
اگر تهديدهاي ايران عليه نيروهاي آمريکايي در منطقه همانطور که پاتريک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمريکا گفته بالا است، آيا براي اين حجم از تهديدها اين تعداد نيروي کم کافي است؟ يا اينکه رخداد بزرگتري در پس پرده پنهان است؟
نويسنده ادامه داده است: اذعان مي کنيم که ما کارشناسان نظامي نيستيم اما اقدامات نظاميان و نيروها در راستاي تصميمات سياسي راهبردي قرار دارد که در بالاترين سطوح گرفته مي شود و در نتيجه سوال اين است ماهيت اين تصميم چيست و چگونه اجرا خواهد شد؟
اتهام فزاينده و مستقيم به سپاه پاسداران ايران در خصوص دست داشتن در حمله به چهار نفتکش غول پيکر در الفجيره و نيز شليک موشک به منطقه الخضرا بغداد نزديک سفارت آمريکا اشاره به اين دارد احتمال حمله انتقام جويانه آمريکا به منافع ايران همچنان وارد است و آنچه باعث مي شود به اين نتيجه برسيم صحبت هاي ترامپ است که گفته بود کشورش به هرگونه حمله اي به نيروهاي آمريکايي و منافع اين کشور يا متحدانش در منطقه پاسخ خواهد داد. اگر احتمالا آمريکا بخواهد پاسخ دهد بايد پرسيد اين حمله چگونه خواهد بود آيا از طريق جنگ گسترده عليه ايران صورت خواهد گرفت يا با وارد کردن ضرباتي کوچک به مواضع نظامي اصلي در ايران و در صورت تحقق اين احتمال ها پاسخ ايران چه خواهد بود؟
نه ما و نه هيچ يک از ناظران پاسخي روشن در اين خصوص نداريم اما بايد به موضوعي مهم اشاره کرد اينکه آمريکا وقتي در سال 2003 با هدف اشغال و تغيير رژيم عراق به اين کشور حمله کرد در اصل يک کشور منزوي را هدف قرار داد که دوستي نداشت و در معرض تحريمي شديد و بي سابقه قرار داشت. ائتلاف آمريکا درحمله به عراق بالغ بر 33 کشور بود که برخي از آنها کشورهاي اروپايي تقريبا بزرگ بودند حال آنکه در صورت وقوع هرگونه جنگي عليه ايران اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود.
آنچه مي خواهيم بگوييم اين است که آمريکا با يک دشمن عقيدتي مواجه است که بازوان زيادي در چندين کشور دارد و اين بازوان، درصورتي که به آنها دستور داده شود، مي توانند درهاي جهنم را در چندين جبهه به روي متحدان منطقه اي آمريکا و در رأس آنها رژيم اشغالگر اسرائيل باز کنند. اگر دولت آمريکا تصميم بگيرد وارد جنگ عليه ايران شود در اين جنگ تنها خواهد بود و حمايت مردمي را هم نخواهد داشت و فقط رژيم اشغالگر اسرائيل و برخي کشورهاي خليج فارس که وزنه مهمي نيستند در کنارش خواهند بود؛‌ کشورهايي که هيچ ميراث قابل توجهي در خصوص تعيين تکليف جنگ يمن و عليه جنبش انصارالله ندارند آنهم در صورتي که طي 5 سال از هرگونه سلاح و هواپيما و تجهيزات پيشرفته آمريکايي استفاده کردند.
حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، چند روز پيش گفت حتي اگر کشورش هدف ضربات موشکي آمريکا قرار بگيرد قاطعانه پاسخ خواهد داد و پرچم تسليم (سفيد) را بلند نخواهد کرد. حسن سيفي، دستيار فرمانده ارتش ايران نيز تاکيد کرد نيروهاي مسلح ايران در لبنان، عراق، افغانستان، يمن، فلسطين و غزه حضور دارند و کشورش مي تواند با استفاده از موشک ها و سلاح هاي سري کشتي هاي آمريکا را غرق کند و بدون شک وقتي او از فلسطين صحبت کرد منظورش کرانه باختري بود. شايد اين تهديدهاي ايران در چارچوب جنگ رواني قرار داشته باشد اما پيام هاي اين تهديدها بسيار اهميت دارد و کاملا مشخص است سران آمريکا آنها را جدي مي گيرند زيرا بعد از اينکه اطلاعات موثقي به دست آمد مبني بر اينکه نيروهاي آمريکايي در معرض حملات موشک هاي حشد الشعبي قرار دارند که به سمت پايگاه هاي محل استقرار آنها نصب شده است، وزير خارجه آمريکا براي ايجاد چتر حمايتي از اين نيروها به عراق سفر کرد.
عطوان در پايان نوشته است: اعتقاد نداريم که احتمال وقوع جنگ کاملا از بين رفته است اما در گفتن اين مسئله هم ترديدي نداريم که به خاطر اينکه دولت آمريکا به حمله به نفتکش ها و حمله موشکي هشدار دهنده به منطقه الخضراء واکنش نشان نداد آبروي زيادي از آن رفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمريکا ناو ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شکست آمریکا در طبس

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ماجرای حمله آمریکا به طبس در حقیقت از روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، (۴ نوامبر ۱۹۷۹) آغاز شد؛ زمانی که «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و ۵۳ آمریکایی را به گروگان گرفتند.با توجه به اینکه دولت کارتر نتوانست از راه دیپلماتیک گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند، یگان ویژه «دلتا فورس» از نیروهای مسلح آمریکا، مأموریت پیدا کردند تا گروگان‌های آمریکایی را در یک عملیات کماندویی آزاد کنند و به آمریکا باز گردانند.

طرح عملیاتی «پنجه عقاب»

برای اجرای عملیات «پنجه عقاب» یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران،۹۰ نفر از کماندوهای آمریکایی موسوم به «دلتا» به فرماندهی سرهنگ «چارلی بکویث» و سرگرد «میدوز» به ایالت آریزونای آمریکا که تقریبا شرایط کویری ایران را داشت اعزام شدند تا آخرین مراحل تمرینی و آموزشی تحت شرایط مشابه را بگذارنند. از سوی دیگر گروه سرّی ویژه‌ای نیز برای پشتیبانی و تدارک وسایل تکمیلی طرح عملیات، مخفیانه وارد ایران شده و با گروهک‌های ضد انقلاب تماس‌هایی را برقرار کردند.

کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال ۱۳۵۸ عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز«بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۸ این عملیات آغاز شد.

برای اجرای این عملیات، ۶ فروند هواپیمای «سی – ۱۳۰ و ۹۰ »کماندوی آموزش دیده آمریکا موسوم به نیروی «دلتا»، از قاهره به ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عمان منتقل شدند.

به این ترتیب نیروهای آمریکایی از خلیج فارس عازم طبس شدند اما این نیروها پس از استقرار در صحرای طبس و پیش از حرکت به سوی تهران، دچار حادثه طوفان شن شده و از ادامه مأموریت باز ماندند. البته در همین راستا «مایلزکاپلند» یکیاز مأموران سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا و از دست اندرکاران کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران معتقد است: «هدف از تهاجم طبس تنها آزادی گروگان‌ها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی این عملیات بوده است.»

شن‌ها مأمور خدا هستند

حضرت امام خمینی (ره) در همان ایام طی پیام مهمی که در خصوص حمله آشکار نظامی آمریکا صادر کردند به این نکته ظریف چنین اشاره کردند:«نباید بیدار شوند، آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند؟نباید بیدار شوند؟ چه کسی این هلیکوپتر آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست. قوم عاد را باد از بین برد؛ این باد مأمور خداست. این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • پشت‌پرده حمایت تاریخی و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • پشت‌پرده حمایت بی‌چون‌وچرای تاریخی آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • «وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد