Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يکي از اولين تنديس هاي نصب شده بعد از انقلاب در ايران براي اولين بار از سوي سازمان زيباسازي به طور کامل مرمت مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان زيباسازي شهر تهران، سيدمجتبي موسوي با اعلام اين خبر گفت: مجموعه مجسمه ملل که شامل تنديس زکرياي رازي و چهار چهره فيگوراتيو در چهارگوشه آن است، يکي از اولين مجسمه‌هايي است که بعد از انقلاب اسلامي در ايران نصب شد، اين مجموعه مجسمه‌ها براي اولين بار از سوي سازمان زيباسازي و با همکاري منطقه 11 مورد مرمت کامل قرار مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه سازنده اين مجموعه مجسمه‌ها استاد علي قهاري کرماني مجسمه‌ساز شهير معاصر است، ادامه‌داد: اين مجسمه با چهار مجسمه فيگوراتيو که در پاي آن قراردارد از نظر هنري داراي ارزش بسيار بالايي هستند.
موسوي با بيان اينکه بهسازي ميدان رازي يکي از پروژه‌هاي مهمي است که اصلاح فضاي داخلي، آب نما و فضاي سبز اين ميدان از سوي سازمان انجام شده و رو به پايان است، افزود: مجسمه «زکرياي رازي» پزشک، فيلسوف و شيمي دان برجسته ايراني به همراه چهار فيگوري که نماد قاره هاي مختلف است در چهارگوشه و در پاي مجسمه جانمايي شده از جنس برنز بوده و از زمان نصب آن تا کنون مرمت نشده است.
به گفته معاون فرهنگي و هنرهاي شهري پايه مجسمه از جنس سيمان است که به دليل قرار گرفتن در شرايط جوي مختلف در سالهاي طولاني آسيب جدي ديده است که توسط تيم اجرايي آلودگي ها از پايه پاکسازي و پايه به طور کامل مرمت مي‌شود.
وي درمورد مجسمه رازي که برروي پايه و به ارتفاع 3 متر قرار گرفته است، گفت: اين مجسمه به همراه چهار اثر فيگوراتيو با توجه به قرار گرفتن در شرايط جوي در تمام اين سالها نياز به مرمت اساسي دارد که به زودي اين مرمت آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرمت تنديس بعد پيروزي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در همایش همپای طوفان، اظهار داشت: مردم غزه امروز با الگوگیری از شهیدان حجازی و زاهدی و ...، این مجاهدت‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه 65 قتل عام گسترده در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است، عنوان کرد: این نشان از رفتارهای وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، اشغالگری و آدمکشی در کارنامه این رژیم ثبت شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، موج جدیدی در جبهه مقاومت و سرزمین‌های اشغالی بوجود آمد، مطرح کرد: امروزه جبهه مقاومت یک قدرت مجهز در مقابل اشغالگران است و از یمن تا لبنان و سوریه و عراق و ...، آماده رویارویی با استکبار جهانی را دارند.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است، گفت: در طول پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران اسلامی به قدرت الهی دست پیدا کرده که از برنامه‌ریزی دقیق و تحول آفرین برخوردار است.

وی با بیان اینکه آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهان است، افزود: طوفان‌الاقصی یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونسیتی به فرموده مقام معظم رهبری بود، عملیات وعده صادق روند خروج ساکنان سرزمین‌های اشغالی را در مرحله جدیدی قرار داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه به اذعان دوست و دشمن، رژیم صهیونیستی شکست خورده و نمی‌تواند به موقعیت قبلی خود برگردد، مطرح کرد: حتی با غوغای رسانه‌ای نمی‌توانند، دستاوردهای عظیم عملیات وعده صادق را کوچک نشان دهند. پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده نزدیکی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد