Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی حق‌بین، مدیر بخش فروش بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره میزان فروش در نمایشگاه قرآن گفت: امسال وسعت نمایشگاه به لحاظ تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت، تعداد ناشرانی که در این نمایشگاه حضور داشتند، تجمعی بی‌سابقه بود و در نمایشگاه قرآن ۱۵۷ ناشر غرفه مستقل داشتند و بیش از ۳۲۰۰ عنوان کتاب را عرضه کردند و امسال برای اولین‌بار بخش کودک از بزرگسال جدا شد و این اتفاق خوبی برای خانواده‌ها بود که به راحتی برای خرید کتاب برای فرزندان خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره شاهد ناشرانی بودیم که فروش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تنها در بخش کتاب کودک داشتند که در نمایشگاه کتاب تهران به ۵۰ درصد این رقم در حوزه کتاب دینی هم نمی‌رسیم. 

حق‌بین ادامه داد: در مجموع استقبال از کتاب‌های دینی در نمایشگاه قرآن امسال بی‌سابقه بود و دلیل آن هم این بود که این نمایشگاه صرفاً محل عرضه قرآن نبود، بله اغلب کتاب‌های علوم قرآنی و حوزه دین یعنی دیوئی ۲۹۷ را می‌توانستند ارائه دهند و ما بر روی این موضوع با ناشران مذاکره کرده بودیم که از تنوع و گستردگی لازم برخوردار باشد؛ از این رو وقتی این فضا به وجود بیاید، قرآن‌پژوهان و مردم از این موضوع استقبال می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نمایشگاه هیچ خرید دولتی انجام نشده و همه آنچه خریداری شده، از طرف مردم اتفاق افتاده است. عده‌ای در نمایشگاه کتاب تهران بیان می‌کنند که حوزه کتاب‌های دینی به پایان رسیده و غرفه‌های حوزه دین را به تمسخر می‌گیرند، اما کاش می‌آمدند و حجم استقبال فوق العاده مردم را در بخش کتاب‌های حوزه دین می‌دیدند و متوجه می‌شدند که چه استقبالی از این بخش می‌شود.

مدیربخش فروش نمایشگاه قرآن گفت: در مجموع در بخش فروش نمایشگاه که بخش عمده آن مربوط به کتاب و پس از بخش حجاب و عفاف و محصولات فرهنگی و نرم‌افزار‌ها بود به رقم حدود ۱۲ میلیارد تومان فروش رسیدیم که این رقم حدود ۱۰ درصد نمایشگاه کتاب تهران است، یعنی نمایشگاه کتاب تهران ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در مساحتی به وسعت ۱۲۰ هزار متر غرفه داشته و این نمایشگاه در مساحت ۱۶ هزار متری این میزان فروش را داشته و به چنین رکودی دست یافته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی فروش ۹ میلیارد تومانی این نمایشگاه گفت: در روز‌های نخستین نمایشگاه، پیش‌بینی ما از میزان فروش، ۹ میلیارد تومان بود، اما براساس آخرین آمار اخذ شده تا ساعت ۲۴ روز جمعه سوم خردادماه، از طریق دستگاه‌های پوز بانک صادرات، ۱۲۷ هزار و ۳۶۳ تراکنش به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان انجام شده که با احتساب فروش نقدی و ... این رقم به حدود ۱۲ میلیارد تومان رسید.

حق‌بین ادامه داد: این نشان می‌دهد که کتاب‌های حوزه دین و محصولات فرهنگی این حوزه به شدت مورد استقبال عموم مردم بوده و اگر بتوانیم عرضه خوبی داشته باشیم، قطعاً مورد استقبال خواهد بود و این برای من جاذبه فوق‌العاده‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم نارسایی‌هایی حوزه کتاب‌های دینی به ویژه در رابطه با توزیع آن را رفع کنیم.

وی با اشاره به توزیع سنتی کتاب‌های دینی و قرآنی بیان کرد: با توجه به اینکه ناشران این کتاب‌ها اغلب سنتی هستند و چون شبکه توزیع ندارند در اغلب کتابفروشی‌ها وجود ندارند و این نشان می‌دهد که ما باید وارد یک کارزار جدی شویم و روش‌های نوین توزیع و فروش در فضای مجازی را دنبال کنیم تا بتوانیم کتاب‌های مورد نیاز و علاقه‌مندی آن‌ها را تأمین کنیم.

حق‌بین همچنین به تخلفات انجام شده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ما در بخش کتاب در مجموع ۵ غرفه متخلف داشتیم که کتاب‌های غیرمرتبط را می‌فروختند که اخطار‌های کتبی دریافت کردند و دو غرفه نیز به دلیل گرانفروشی قرآن به مدت یک روز تعطیل شدند. در بخش عفاف و حجاب نیز ۲ غرفه به مدت یک روز و یک غرفه به مدت ۲ روز به دلیل گرانفروشی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: بیشتر تخلفات در حوزه فروش کتاب‌های غیرمرتبط با موضوع نمایشگاه بود و در مجموع ۶۳ اخطار به غرفه‌های متخلف صادر شد. سازمان دارالقرآن الکریم نیز بر حسب وظیفه نظارتی خود، بازرسانی را در نمایشگاه قرآن داشت که به قرآن‌های عرضه شده در این نمایشگاه نظارت داشتند و طی نامه‌ای از ما خواستند تا ۱۱ مورد از قرآن‌های بدون مجوز را از نمایشگاه جمع‌آوری کنیم و ما نیز این کار را انجام دادیم. البته ۳ مورد از این قرآن‌ها یا مجوز نداشتند و یا مجوز قبلی چاپ کرده بودند و بقیه نیز مجوز نشر نداشتند و در این راستا ادامه فعالیت آن‌ها در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌ها منوط به دریافت مجوز از سازمان دارالقرآن شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فروش نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی

هنرمندان اسراییلی از گشایش غرفه اسراییل در شصتمین دوره دوسالانه ونیز تا زمانی که آتش بس حاصل نشود، خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، متصدیان غرفه رژیم صهیونیستی نیز به کشتار مردم غزه معترض هستند و با امتناع از آغاز به کار غرفه اسراییل می‌گویند؛ هنر می‌تواند صبر کند، اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی می‌کنند، نمی‌توانند.

هنرمندان و متصدیان غرفه ملی اسراییل در دوسالانه ونیز اعلام کرده اند فعالیت این غرفه زمانی آغاز می‌شود که «توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها حاصل شود». آن‌ها در روز پیش‌نمایش افتتاحیه بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین گردهمایی جهانی دنیای هنر اعلام کردند از مردم غزه حمایت می‌کنند.

تابلویی که جلوی غرفه اسراییل در باغ عمومی ونیز که از مکان‌های اصلی برگزاری بینال است نصب شده، نیز نشان دهنده تصمیم تیم اسراییل است. خود غرفه نیز توسط سه پرسنل نظامی ایتالیایی مسلح محافظت می‌شود.

مدتی است حضور اسراییل در این دوسالانه که امسال با حضور ۸۸ شرکت و یک نمایشگاه بزرگ مرکزی برنامه‌ریزی شده بود، اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است و حتی نامه سرگشاده‌ای که توسط بیش از ۲۳ هزار هنرمند امضا شده بود، خواستار تخریب غرفه اسراییل شد و به آن اشاره کرد که این ممنوعیت مانند ممنوعیتی است که برای شرکت آفریقای جنوبی در این بینال بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۳ اعمال شده بود.

آنها همچنین یادآور این واقعیت شدند که در آخرین دوره بینال، هنرمندان و تیم کیوریتور روسی پس از جنگ این کشور با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کنار گذاشته شدند.

برگزارکنندگان گفتند: هیچ پایانی در دسترس نیست، فقط نوید درد، از دست دادن و ویرانی بیشتر است. نمایشگاه آغاز شده و غرفه در انتظار افتتاح است. هنر می تواند صبر کند، اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی می کنند نمی توانند.

از سوی دیگر هنرمندان فلسطینی در دوسالانه ونیز در نمایشگاه اصلی با سرپرستی مرکزی و همچنین از طریق یک رویداد جانبی که شامل نمایشگاه وابسته با عنوان کرانه باختری است، حضور دارند.

دیما سروجی یکی از هنرمندانی که آثارش در بخش کرانه باختری نمایش داده می‌شود، می‌گوید: آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها ممکن است برای غرفه اسراییل به معنای روابط معمولی باشد، اما برای بقیه ما ادامه ۷۵ سال اشغال است. در وضعیت آپارتاید موجود، ما برای آزادی می‌جنگیم، نه فقط برای آتش بس در سال ۲۰۲۴.

آدام برومبرگ از دیگر هنرمندان این نمایشگاه هم گفت: حرکت بزرگ شطرنج. این ساختمان باید تا پایان اشغال و آپارتاید بسته بماند و به همه فلسطینی‌ها حق بازگشت کامل به سرزمین‌شان داده شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غیبت بی سر و صدای ایران در بینال ونیز آخرین هفته ۲۰۲۳ چگونه گذشت: ونیز خسته از گردشگران/ پیش‌بینی پرفروشی کتاب‌های هوش مصنوعی

دیگر خبرها

  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟