Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن سمیع زاده مدیرفنی تیم‌های ملی شنا در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تعدادی از بازیکنان ما برای قهرمانی جهان و تعدادی برای کسب سهمیه المپیک و تعدادی دیگر برای مسابقات رده‌ی سنی آماده می‌شوند. رویداد جدی که پیش رو داریم مسابقات قهرمانی جهان و جوانان جهان و رده‌های سنی آسیا است که در طول این مسیر هدفمان کسب ورودی المپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا تابستان دیگر اگر بتوانیم بازیکنان را به ۱۱ مسابقه کسب سهمیه ورودی المپیک اعزام کنیم می‌توانیم ورودی مسابقات را کسب کنیم.

او در ادامه گفت: اردو‌های تیم ملی از حالت متمرکز خارج شده است و تمام بازیکنان تمرینات خود را در شهرهایشان پیگیری می‌کنند. برای اینکه برنامه‌های تیم ملی انسجام داشته باشد به جای برگزاری اردو در طول سال اردوها در کمپ‌های تیم ملی برگزار می‌شود. در کمپ‌های تمرینی بر روی چند بخش تاکید ویژه‌ای داریم. اولین بخش آموزش پیرامون مبانی همچون طراحی تمرین، موضوعات روانشناسی و بدنسازی است. بخش دوم که یکی از مشکلات ورزشکاران شنا محسوب می‌شود، خودباوری و اعتماد به نفس است و فکر می‌کنند که نمی‌توانند با حریفان رقابت کنند. یکی از آموزش‌ها خود باوری است که توسط روانشناس تیم ملی صورت می‌گیرد. همچنین فیلم‌های آنالیز بازیکنان و شنای نخبگان را به آن‌ها نشان و در بخش دیگر بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

به کسب سهمیه ی المپیک توسط قره حسنلو امیدوار هستم

سمیع زاده عنوان کرد: از هفته‌ی گذشته پس از تعطیلی ۲ ماهه استخر آزادی در‌های این سالن به روی ملی پوشان شنا باز شد. این اتفاق باعث شد ملی پوشان لطمه روحی ببینند و از جایی که مسئولان عذرخواهی نکردند من از بازیکنان تیم عذر خواهی می‌کنم هر چند که مسبب این اتفاق نبودم. پس از تعطیلی استخر آزادی لباس بازیکنان در استخر مانده بود که پس از آن ۳ ملی پوش راهی مسابقات ورودی المپیک مالزی شدند. علی رغم بی مهری‌هایی که شد دو بار پرچم ایران در مالزی به اهتزاز درآمد. امیدوارم در ادامه شاهد چنین اتفاقات تلخی نشویم.

او درباره شرایط بنیامین قره حسنلو اظهار کرد: بنیامین قره حسنلو تمرینات خود را در کرج پیگیری می‌کند و از هفته‌ی آینده تمریناتش را در نوبت صبح در آزادی آغاز خواهد کرد. این ملی پوش به طور جدی در حال تمرین است و توصیه‌های من را جدی می‌گیرد. بنیامین عزمش را برای کسب سهمیه‌ی المپیک جزم کرده است که من به او بسیار امیدوار هستم. بنیامین برای اولین بار در کشور خودمان توانست ورودیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

مدیرفنی تیم‌های ملی شنا گفت: این که فقط به رشته‌های مدال آور توجه شود غیر فنی است و در تمام دنیا به رشته‌های پایه توجه می‌شود. کشوری همچون سریلانکا سرمایه گذاری زیادی بر روی رشته‌ی شنا می‌کند. مجلس با تصویب قانون ۸۸ هزینه ورزش را در بین مردم افزایش داده است و ناهنجاری‌های بزرگی را به قشر جوان وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

بیداریان: ۳ ملی پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک دارند

کمپ آماده‌سازی تیم ملی شنا در اردبیل آغاز شد

شانس شنا روی کاغذ به سوی توکیو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، هادی ساعی ادامه داد: مهمترین هدف گذاری ما در سال ۱۴۰۲ کسب سهمیه المپیک بود و برنامه ریزی ها در همین راستا صورت گرفت، خدا شکر پایان شیرینی برای آن رقم زده و موفق شدیم در روزهای پایانی سال سهمیه‌های حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کامل کنیم. در مجموع دو بخش بانوان و آقایان چهار سهمیه کامل را کسب کردیم. ضمن اینکه برای اولین بار در تاریخ حضور ورزش تکواندو در این رویداد مهم دو سهمیه در بخش بانوان به دست آوردیم.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم داشت که در سال جدید در بین فدراسیون‌هایی باشیم که در المپیک به مدال رسیده و مردم ایران را خوشحال کنیم.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران ادامه داد: فکر می‌کنم در بین همه فدراسیون‌ها، تکواندو بیشترین اعزام‌ها را داشت. ۱۴۰۲ سال سخت و پرافیکی برای تکواندو بود که با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با موفقیت به سرانجام رسید. به لحاظ مالی در تنگنا قرار داشتیم که مسئولان ورزش کشور بخصوص وزیر محترم با دستورات و پیگیری‌های خود خیلی از مشکلات را رفع کرد و به نوعی مسیر پیش رو را برای رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده هموار کرد.

رییس فدراسیون تکواندو افزود: حاصل تلاش نمایندگان تکواندو ایران در ۲۱ رویداد جهانی، آسیایی، گرنداسلم، گرندپری و … در رده‌های سنی مختلف کسب نزدیک به ۱۷۰ مدال طلا، نقره و برنز بود. مدال طلای ناهید کیانی در مسابقات قهرمانی جهان و قرار گرفتن تیم ملی بانوان روی سکوی پنجم جهان از بهترین نتایجی بود که سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ تکواندو ایران رقم خورد. برگزاری چهار رویداد بین المللی در بالاترین سطح کمی و کیفی، دوره‌های آموزشی، آزمون‌ها، لیگ‌های مختلف در هر دو گروه بانوان و آقایان از برنامه‌هایی بود که به خوبی برگزار شد و همانطور که عرض کردم با حمایت و پشتیبانی خوبی که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزش تکواندو صورت گرفت، موفق شدیم برنامه‌های خود را که در مسیر تحقق کسب سهمیه‌های المپیک طراحی شده بود اجرا کنیم. امیدوارم این حمایت‌ها در سال ۱۴۰۳ که سال المپیک است و بیش از گذشته به آن نیاز داریم تداوم داشته باشد.

ساعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام تمرکز فدراسیون روی موفقیت در بازی‌های المپیک قرار دارد. برای تکواندوکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند و آنها که می‌توانند در این مسیر به تکواندو ایران کمک کنند برنامه ریزی کرده‌ایم و گام به گام پیش می‌رویم. البته مسابقات قهرمانی آسیا را نیز اردیبهشت ماه و پیش از المپیک داریم. مسابقات نوجوانان جهان، گرندپری و گرندسلم هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام اظهار داشت: این رقابت‌ها در فاصله زمانی مناسب تا بازی‌های المپیک برگزار می‌شود و اغلب کشورها برای آخرین ارزیابی‌ها از نفرات المپیکی تیم ملی خود را ارنج می‌کنند. ما هم در همین راستا پیش می‌رویم. در کنار تیم‌های ملی یک تیم پشتیبان و به نوعی آنالیز داریم که تمامی مسابقات را زیر نظر داشته و رقبا و حتی تکواندوکاران خودمان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. این تیم هست که امتیازات و رنکینگ‌ها را بررسی کرده و در نهایت نظر مشورتی خود را در اختیار کادر فنی و کمیته فنی قرار می‌دهد تا در آنجا تصمیم گیری شود که کدام یک از ملی پوشان شرایط حضور در مسابقات ویتنام را دارند و یا مبارزه در مسابقات آسیایی به کدام یک کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: جوانان بسیار خوبی را در اختیار داریم که توانایی بالایی برای کسب موفقیت دارند. اما شرایط المپیک‌ها متفاوت با رقابت‌های دیگری است که نمی‌توان در مورد نتایج صحبتی کرد اما با وجود جوانان مستعد و پر انرژی تمام تلاش خود را برای شاد کردن مردم به کار خواهیم گرفت. غیر از کیانی، سه تکواندوکار دیگر تجربه حضور در المپیک را نداشته‌اند. با این شرایط در میدان‌های بزرگ به خوبی جواب اعتماد کادر فنی و فدراسیون را داده‌اند.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط وارد پلی‌آف شویم/دلیرزهان بازیکن تیم‌ملی پنج‌نفره است یا سه‌نفره؟
  • لزوم حمایت مسئولین از بوکسور بجنوردی جهت کسب سهمیه المپیک
  • الهام حسینی المپیک را از دست داد
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • حضور ساره جوانمردی به همراه فرزندش در پارالمپیک پاریس
  • امسال می‌توانیم با دو تیم آسیایی شویم/ ملوان یک مدعی در لیگ است
  • ساره جوانمردی با یک مهمان ویژه به پارالمپیک پاریس می‌رود