Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفظ کاربری اراضی و یکپارچه‌سازی سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ هزار ساخت و ساز غیرقانونی در کشور وجود دارد که براساس قانون باید تا خرداد ماه سال آینده تکلیف‌شان مشخص شود و حداقل به دستگاه قضائی برای طی مراحل قانونی معرفی شوند. آفتاب‌‌نیوز : فرید سیدی نژاد با بیان اینکه اگر مردم ساخت و سازهای غیرقانونی را به سازمان امور اراضی اطلاع دهند، حتماً نسبت به شناسایی و برخورد با آنها اقدام می‌شود، اظهار کرد: براساس قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، باید تا خرداد ماه سال آینده تکلیف پرونده‌های زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز تعیین شود و هیچ ساخت و سازی هم نباید در این بازه زمانی به آنها اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از ۴۰۰ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کشور وجود دارد که در همه استان‌ها پراکنده‌اند اما تعداد آنها در استان‌های بحرانی و ارزشمندتر بیشتر است، بنابراین باید مطابق قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز این موارد تا تاریخ مذکور حداقل به دستگاه قضائی معرفی شده باشند.
معاون سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در حال حاضر برای برخورد و شناسایی با تخریب و تصرف اراضی کشاورزی و زمین‌خواری به صورت موردی عمل می‌شود و در وضعیتی قرار داریم که به صورت رصد و گشت‌های شبانه‌روزی تقریباً می‌توان گفت که برای همه ساخت و سازهای غیرقانونی پرونده تشکیل می‌شود و کمتر موردی است که از چشم ما پوشیده باشد. ساخت و سازهایی که مشاهده می‌شود برای سال‌های گذشته و نه چندان نزدیک است اما امروز دیگر نمی‌توان گفت که این ساخت و سازها از چشمان ما پوشیده می‌ماند.
سیدی نژاد با بیان اینکه پرونده‌های تشکیل شده به مراجع قضائی معرفی می‌شود، خاطرنشان‌کرد: سال گذشته حدود ۴۰ هزار مورد تشکیل پرونده شده و به مراجع قضائی ارسال شد که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار پرونده مشمول تبصره ۲ و عملیات تخریب شدند و آن‌هایی که قدیمی تر بودند مشمول ماده سوم شده و به دادگاه معرفی شدند.
معاون سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه برای همه ساخت و سازهای غیرمجاز جدید دستور تخریب صادر می‌شود، گفت: در شرایطی که منطقه مورد نظر صعب العبور باشد و نتوانیم امکانات لازم را برای قلع و قمع دریافت کنیم، تصمیم دیگری اتخاذ شده اما در غیر این صورت بخش اعظمی از این ساخت و سازها تخریب خواهند شد و برای اعمال مجازاتشان به دادگاه می‌روند و جرایم هم نصیبشان می‌شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ساخت وساز ساخت وساز غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم