Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار تاکستان در استان داریم که بیش از ۸۵درصد آن اختصاص به انگور یاقوتی دارد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی با اشاره به اینکه انگور یاقوتی زودرس ترین انگور در کشور است، اظهارداشت: در حال حاضر 3 هزار و 800 هکتار تاکستان در سیستان و بلوچستان داریم که بیش از 85 درصد آن اختصاص به انگور یاقوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در اردبیل: 14.5 میلیون تن گندم از مزارع کشور برداشت می‌شودرخ نمایی خوشه‌های طلا در ایذه؛ برداشت گندم تا خردادماه ادامه دارد120 هزار تن کلزا در کشور برداشت شد

وی گفت: از کل باغات انگور استان دو هزارو 800 هکتار بارور است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 31 هزارو 300 تن انگور تولید و روانه بازار مصرف شود. عمده ارقام انگور استان یاقوتی قرمز، فخری، امیری، چشم گاوی، عسگری و صاحبی است و 53 درصد باغات انگور در منطقه سیستان واقع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: برداشت انگور از اوایل خرداد شروع و تا اواسط تیرماه در سیستان وبلوچستان ادامه دارد و به دلیل زودرس بودن بازار پسندی مناسبی داشته و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب