Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:10:15 GMT

حمله پلنگ‎ها به گله گوسفندان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۵۴۴

حمله پلنگ‎ها به گله گوسفندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله از حمله پلنگ ‎ ها به گله گوسفندان در این شهرستان خبر داد.

علیرضا رحیمی گریران در گفت ‎ وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: چند روز گذشته گزارشی مبنی بر حمله پلنگ به دام ‎ های شخصی به نام یار مراد نظری ساکن الشتر، روستای عدل ‎ آباد قلایی در تنگه سرداب  تلخ آب به اداره محیط زیست شهرستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی اضافه کرد: در این حادثه تعدادی از دام ‎ های این فرد تلف شدند بنابراین  جهت حفظ جان پلنگ نکات لازم و ضروری طی تماس تلفنی به دامدار مذکور داده شد.

رحیمی ادامه داد: همچنین سریعا مامورین محیط زیست شهرستان سلسله به محل عزیمت و از حمله پلنگ بازدید  و لاشه ‎ ها را مورد بازدید قرار دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله بیان کرد: تمامی دام ‎ های تلف شده از ناحیه گردن و گلو مورد حمله قرار گرفته بودند و اثر دندان ‎ های پلنگ بر روی  آن مشخص بود.

وی اضافه کرد: همچنین چوپان گله اعلام کرد که پلنگ ‎ ها دو قلاده بوده و آنها را با چشم خود دیده که برابر گفته وی یک قلاده بزرگ و دیگر کوچک ‎ تر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه نظر کارشناسان بر این است که احتمال دارد یک پلنگ ماده و توله سال گذشته ‎ اش بوده باشد، افزود: همچنین با توجه به تعداد تلفات ممکن است که تعداد توله ‎ ها بیشتر از یک قلاده بوده که چوپان با توجه به تراکم جنگلی منطقه فقط یک قلاده آنها را با مادرش دیده است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله ادامه داد: با بررسی محدوده 10 راس میش و 2 راس قوچ که جمعا 12 راس از گله بوده توسط پلنگ تلف شده که برای آن تشکیل پرونده داده و جهت پرداخت غرامت به این فرد به مرکز ارسال شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی