Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:11:43 GMT

قیمت خدمات پستی دستور جلسه چهار معاون وزیر

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۵۸۸

قیمت خدمات پستی دستور جلسه چهار معاون وزیر

مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که روز جاری با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت مدیره پست، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل و تنی چند از مدیران حوزه برنامه‌ریزی برگزار شد، مدل قیمت تمام شده خدمات پست و تسهیم هزینه‌ها بر مبنای چهار دسته فعالیت‌های اصلی و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستی تشریح تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حسین نعمتی - معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست - با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفاف سازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخش‌ها، قیمت تمام شده خدمات را محاسبه و بر مبنای آن فعالیت کنیم.

وی با تأکید بر تفکیک خدمات سودده از زیان‌ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرف‌های قرارداد گفت: باید با ارائه مدل جدیدی از قیمت تمام شده خدمات، ارائه خدمات پایه را به عموم مردم به ویژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسب و کارها و مشتریان کلان نیز خدمات با ارزش افزوده ارائه شود.

نعمتی تاکید کرد: در هر صورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمام شده خدمات کسب کرد.

در ادامه سیروس موثقی - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات - با اشاره به ساختار شرکتی پست گفت: برای اداره بهینه یک شرکت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شرکتی ایجاب می‌کند با تکیه بر بهای تمام شده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود. وی همچنین از پست به سبب جمع‌آوری اطلاعات علیرغم سختی‌ها و محدودیت‌های موجود نیز قدردانی کرد.

فرهاد معارفی - معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات - نیز در این جلسه با اشاره به سوالاتی که در سنوات گذشته از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان وجود دارد گفت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمام شده آن محاسبه و گزارش شود.

وی با تاکید بر این نکته که احصاء بهای تمام شده خدمات تکلیف دولت است گفت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و می‌توان با اتخاذ ساز و کار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر مبنای فعالیت‌های پست امیدوار بود.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر افزود: انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیرپایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، به سمت افزایش ارائه خدمات غیرپایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقا دهیم.

فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - نیز گفت: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.

وی توجه به بازار بالقوه را مهم‌ترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و گفت: در این عرصه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می‌تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.

در این جلسه، اعضای هیأت مدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز در خصوص قیمت تمام شده خدمات، نحوه محاسبه و مدل‌های مختلف آن مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند

جواد غلامپور ، با بیان اینکه قم اولین کلانشهری است که اجرای پروژه فیبر نوری در آن آغاز شده است، ،گفت: سرعت فیبر نوری در بخش خانگی و تجاری بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به اتصال ۲۲۰ هزار قمی به پروژه فیبر نوری تا پایان فروردین‌ماه امسال، عنوان کرد: هم اینک عملیات حفاری در شهرستان‌های کهک، جعفرآباد و شهر‌های سلفچگان، قاهان و دستجرد به اتمام رسیده و عملیات نصب سایر تجهیزات در دست اقدام است.

غلامپور با بیان اینکه در شهر قنوات نیز عملیات حفاری از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است، گفت: پیشرفت عملیات حفاری در شهر قم نیز از مرز ۸۰ درصد عبور کرده و در حال حاضر در مناطق یک، چهار، سه و هشت ادامه عملیات عمرانی در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم  با اشاره به حفاری ۱۳۲ کیلومتر فیبر نوری و نصب یک هزار و ۵۲۹ FAT در شهر قم، بیان کرد: تا پایان امسال تمام نقاط شهر قم به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.

غلامپور عنوان کرد: ساکنان قم می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranfttx.ir از وضعیت پوشش محل سکونت خود آگاه شوند و با مراجعه به سایت سایر اپراتور‌ها و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۰۰۰۰ درخواست خود را برای دریافت این سرویس ثبت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به برخی از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری نسبت به ADSL ۲+ بیان کرد: سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (۱۰۰ برابر سرعت ADSL+)، پایداری و بدون قطعی و اختلال و مقرون‌به‌صرفه بودن از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • ارائه کد پستی در سامانه جی نف
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است