Web Analytics Made Easy - Statcounter

شالویی از برگزاری محفل انس با قرآن اصحاب رسانه استان خبر داد و افزود: این مراسم معنوی ۱۲خرداد ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان ساری برپا می شود.

«محمودشالویی»، امروز(5خرداد) بااشاره به اینکه امسال ویژه برنامه هایی با موضوع قرآن و عترت از سوی این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده، به خبرنگار شبستان گفت: به جهت بهره برداري از فيوضات ماه مبارك رمضان و گسترش انس با قرآن، برنامه«جشن رمضان» به همت معاونت فرهنگی ورسانه ای این اداره کل  همزمان با ايام ماه مبارک در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ايجاد اشتياق و حركت عمومي در ماه رمضان، تقویت حس روحانی و عرفانی در جامعه، ارج نهادن به هنر معنوي ، ديني ، اسلامي ، ايراني و سنتي، حمایت تجلیل , و معرفی افراد و مؤسسات فعال  قرآن وعترت، بستر سازی و فراهم نمودن زمینه لازم برای تحقق جنبش هنری در حوزه قرآن و عترت (عليهم السلام) را اهداف برگزاری جشن رمضان برشمرد.

 

وی با تاکید براینکه برگزاری جشن رمضان  با تنوع در رشته ها و موضوعات مختلف  بهانه خوبی است برای بستر سازی و فراهم نمودن  زمینه لازم برای تحقق جنبش فرهنگی و هنری در حوزه قرآن و عترت (عليهم السلام) خاطرنشان کرد: جشن رمضان با بهره مندي از ظرفيت حداکثري ادارات فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستانها وموسسات تابعه و كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

شالویی به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در 8غرفه نمایشگاهی شامل: قصه گویی، نقاشی، شهدای گمنام، موسسه ثارالله، انتشارات شوق، حوزه علمیه خواهران، حجاب و عفاف، نسیم قرآن و... دربوستان ولایت به آدرس میدان امام حسین(علیه السلام) جنب ساختمان جدید شورای شهر اسلامی ساری اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از30اردیبهشت گشایش یافته و امروز 5خرداد ماه آخرین مهلت بازدید از این رویداد فرهنگی دینی اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه نمايشگاه و فروشگاه کتاب، نرم افزار ومحصولات قرآن وعترت در اکثر شهرستان های استان برپا شده است، گفت: برگزاري مراسم و محافل قرآني با توجه به مناسبت های ملی و مذهبی در دستور کار برگزار کنندگان جشن رمضان قرار دارد.

 

شالویی از برگزاری نشست های تخصصی تدبر و تفسیر قرآن کریم با محوریت اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن با حضور ائمه جمعه و جماعات در سراسر استان خبر داد و افزود: برگزاری نشست های علمی و تخصصی قرآن و عترت (با الویت شاخص های مطرح نظام) نیز در ماه رمضان مورد توجه است.

 

وی، اجراي نمايش هاي صحنه ايي و خياباني بامحوریت قرآن وعترت، برپایی شب هاي شعر، خاطره و داستان سرايي به همراه قصص قرآن و عترت، برگزاری همایش کتابت وحی و برگزاری مراسم های معنوی مناجات خوانی (آوازهای مذهبی) از دیگر برنامه های جشن رمضان امسال است.

 

شالویی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه شب های رمضان از ابتدای ماه روزه تا پایان ماه مهمانی خدا در مصلی های نماز جمعه شهرستان های بابل و بابلسر برگزار می شود، اظهار کرد: محفل شعر خوانی 11خردادماه جاری به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(رحمت الله علیه) در حسینیه عاشقان کربلا ساری برپا می شود.

 

وی به اقبال عمومی از ویژه برنامه های ضیافت کلمات به میزبانی هتل رامسر و مناجات خوانی مسجد جامع چمستان نور اشاره کرد و گفت: جشنواره کتابت وحی10خرداد با حضور هنرمندان شرق استان«گلوگاه-نکا-بهشهر» در محوطه تاریخی عباس آباد بهشهر برگزار می شود.

 

شالویی از برگزاری محفل انس با قرآن اصحاب رسانه استان خبر داد و افزود: این مراسم معنوی 12خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان ساری برپا می شود.

 

وی یادآورشد: هنرمندان خوشنویس آملی نیز به مناسبت اجرای ویژه برنامه جشن رمضان آیات قرآن کریم را 9خرداد ماه جاری با حضور در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل کتابت می کنند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر نماز جمعه مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان ماه رمضان استان بوشهر ماه مبارک رمضان احیای شب قدر خطبه نماز جمعه کتابت وحی جشن رمضان مدیرکل ارشاد مازندران محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند