Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:35:21 GMT

خدمات ارزش افزوده؛ بازوی قدرتمند تولید محتوای غنی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۷۲۱

خدمات ارزش افزوده؛ بازوی قدرتمند تولید محتوای غنی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به گفته مدیر کل اداره خدمات ارزش افزوده همراه اول، هزینه کنونی تولید هر ساعت محتوای ویدئویی معمولی در کشور بین یک و نیم تا ۲ میلیون تومان است و در فیلم و سریال و محتواهای اختصاصی این رقم چند ده برابر می‌شود.

ابوذر مهرمنش همچنین در مقاله‌ای، از حضور ۴۰۰ شرکت و ده‌ها هزار نیروی انسانی فعال در خدمات ارزش افزوده خبر داده بود که اغلب این شرکت‌ها در زمینه تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتانسیل بالایی که به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری و تعداد نیروی انسانی در این زمینه وجود دارد، نویددهنده یک بازوی قوی برای سیاست‌گذاری‌های کلان محتوایی در سطح کشور است.

دنیای امروز دنیای محتواست؛ همه از تأثیرات عمیق محتوا در جهت‌گیری‌های کلان فرهنگی جامعه، شکل‌دهی سبک درست زندگی و حفظ ارزش‌ها آگاهی کامل دارند. این در حالیست که بسیاری از کانال‌های رسانه‌ای فعلی همچون روزنامه‌های کاغذی دیگر مورد استقبال جامعه نیست و یا بسیاری دیگر از این کانال‌ها مانند شبکه‌های مجازی فعلی، اساساً قابل سامان‌دهی در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی نیستند.

در این بین، شرکت‌های خدمات ارزش افزوده توانمندی ارائه محتوای غنی تحت نظارت دقیق اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و شورای عالی فضای مجازی را دارند و می‌توانند به عنوان به بازوی رسانه‌ای قوی در جهت سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی برای نظام عمل کند.

مهرمنش اعتقاد دارد کاربری که نیاز به محتواهای متنوعی دارد به جای آنکه هزینه هر محتوا را جداگانه پرداخت کند، به اپراتور این اختیار را می‌دهد که به صورت روزانه مبلغ اندکی از اعتبار تلفن همراه او کسر کند و نهایتاً کاربر در صورتحساب پایان ماه آن را پرداخت کند.

ضمن اینکه کاربر پس از تجربه این پرداخت ساده، هر زمان که بخواهد می‌تواند عضویت خود را ظرف چند ثانیه لغو کند. بدین ترتیب هم کاربر به راحتی از محتوای دلخواه خود برخوردار شده و هم حق تولیدکننده محتوا و هزینه زحمات او پرداخت می‌شود و این چرخه اقتصادی به پویایی هرچه بیشتر تولید محتوا در کشور کمک خواهد کرد.

برآورد می‌شود که شرکت‌های تولید کننده محتوا در ایران، برای تولید محتوای غنی مورد تأیید نهادهای نظارتی، یک تا ۵ هزار میلیارد ریال هزینه‌کرد داشته‌اند. بدیهی است که اگر ابزارهای ترویج این بسترهای محتوایی در جامعه محدود نشود، به این موضوع می‌توان به عنوان یک بازوی کمکی قوی فرهنگی برای نهادهای حاکمیتی نگاه کرد؛ ضمن اینکه این موضوع به طور غیر مستقیم برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوای بومی، که اساساً ارتباطی با خدمات ارزش افزوده ندارند نیز ایجاد اشتغال و درآمد کرده است.

کد خبر 4623684

منبع: مهر

کلیدواژه: همراه اول فرصت شغلی اپراتور تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

قرارداد امضا و مراحل تشریفات واگذاری سهام سرخابی‌ها امروز انجام و طی آن ۱۰ درصد ارزش سهام پرسپولیس شامل ۳۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ درصد استقلال شامل ۲۸۰ میلیارد تومان به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 85 درصد از سهام سرخابی‌ها روز گذشته(دوشنبه) به قیمت هر سهم استقلال 3 هزار و 46 ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و 580 ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس 6 بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

در این راستا امروز باید قرارداد امضا و مراحل تشریفات طی شود و بر این اساس، 10 درصد ارزش سهام حدود 320 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و 280 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز شود.

همچنین با توجه به اینکه 10 درصد این معامله باید به‌صورت نقدی و 90 درصد دیگر به‌صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شده و بخش اقساطی بر اساس بازه‌های 6 ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • پروژه «وعده صادق» در قالب چهار محتوا منتشر شد
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد