Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@02:26:33 GMT

مومنان شب های قدر را قدر بدانند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۷۳۰

مومنان شب های قدر را قدر بدانند

مومنان علاوه بر رعایت و آداب شب های قدر که نسبت به انجام آنها سفارش شده است باید به معنای واقعی، این شب را درک کرده و به اهمیت ان پی ببرند و به راحتی از این شب گذر نکنند.

افراد  باید علاوه بر درک این شب نسبت به اهمیت آن و اینکه سرنوشت و تقدیر انسان برای یک سال آینده در این شب تعیین می شود نیز اعتقاد راسخ داشته باشند و با شب زنده داری رابطه خودشان را با خداوند متعال حتی به صورت اندک برقرار کنند و فرصتی را فراهم نموده و  با خدا خلوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد در شب های قدر باید ذهن و فکر خودشان را از هرگونه تفکر مادی و دنیوی خالی کرده و از یاد و ذکر خدا پر کنند  که اگر یک لحظه توجه و ارتباط با خدا در این شب ها برای انسان ها ایجاد شود باعث دگرگونی و تحول عظیمی در آنها خواهد شد.

از طرفی شب قدر یک فرصت استثائی است و مومنان باید از ان به طور ویژه استفاده کنند، زیرا در این شب  علاوه بر پاک کردن پرونده اعمال از گناهان ، این فرصت فراهم است که اعمال نیک و ثواب انسان نیز چند برابر شود . باید توجه داشته باشیم که سرمایه انسان در زندگی دنیوی بر پایه دو عامل می باشد یکی خشنودی خداوند متعال و دیگری امرزش گناهان است که اگر انسان به این دو مورد دست پیدا کند برنده واقعی در زندگی دنیوی و مادی است که این فرصت در شب های قدر مهیا می باشد.

احیاداران و مومنان در شب های قدردر کنار خواست و تلاش برای آمرزش گناهان، همچنین از توجه و تعهد نسبت به انجام امور نیک و پسندیده مانند انفاق، صله رحم، دستگیری از محرومین بویژه در شرایط اقتصادی فعلی که در جامعه رخ داده است، حضور در جشن های گلریزان و کمک به ازادی افرادی که صرفا به دلیل مشکلات مالی در زندان ها زندگی خودشان را به دور از خانواده سپری می کنند  نیز توجه داشته باشند زیرا انجام یک کار خیر و ثواب در شب های قدر به اندازه هزاران ماه ثواب دارد . اما مهمتر از همه اینکه  انسان ها در این شب های قدر توجه داشته باشند که  حقی از کسی بر عهده انها نباشد ، زیرا حق الناس از جمله مواردی است که خداوند متعال نسبت به آن حساس بوده و صرفا خود فرد باید نسبت به جبران و اداء ان اقدام کند که اگر این جبران صورت نگیرد ممکن است انجام اعمال دیگر افراد در این شب ها موثر واقع نشود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام فرزانه شب های قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان به شدت مسری بوده که در گوسفند و بز ایجاد بیماری می‌نماید. با توجه به اینکه میزان تلفات در گوسفند ۱۰ درصد و در بز‌ها تا ۸۵ درصد می‌رسد، در صورت مشاهده تلفات بالا در بز‌های گله نسبت به گوسفندان، باید به این بیماری مشکوک شد.

وی افزود: تب شدید، ترشحات بینی و چشمی، تورم مخاط دهان و لثه، اسهال، مشکل در تنفس از علائم بالینی بیماری و زخم‌های گسترده به همراه نکروز در دستگاه گوارش از علائم کالبد گشایی است.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت این بیماری در دام‌های اهلی و وحشی از دامداران خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای نسبت به ایمن سازی دام‌ها علیه این بیماری توجه جدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • نماز را با جلسه اداری نمی‌شود پیش بُرد
  • جنایت در غزه نتیجه جاهلیت مدرن است