Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@13:09:07 GMT

کشف گوری تاریخی در رشت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۸۶۱

کشف گوری تاریخی در رشت

ساعت24 -معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام رشت خبر داد.

 ولی جهانی اظهار کرد: در روز جمعه، به دنبال تماس یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی مبنی بر کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام رشت، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مأمور بررسی و پیگیری این خبر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از وجود گوری خرپشته‌ای ساخته شده از آجر در محل خاکبرداری بوده است. در اقدام اولیه، بنا به نظر این معاونت، عملیات خاکبرداری تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه محله خواهر امام، از جمله محله‌های قدیمی رشت و شامل بافتی تاریخی است، اظهار کرد: مطالعات اخیر در زمینه باستان‌شناسی شهری، وجود لایه‌های باستانی و ابنیه و شواهد تاریخی را در زیر سطح مسکونی فعلی این شهر مسجل نموده که پیشینه این شهر را حداقل تا ۱۰۰۰ سال به عقب برده است.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به نتایج کاوش در مسجد صفی و نیز گور فوق در محله خواهر امام رشت، خاطرنشان کرد: آثار و شواهد مادی فراوانی از تاریخ و سرگذشت این شهر هنوز مدفون و ناشناخته است که به کمک مطالعات باستان شناسی قادر به درک آن‌ها خواهیم بود لذا گسترش باستان‌شناسی شهری، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس آمار بازدیدهای اماکن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی استان را طی بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ را ۲۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ گفت: از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحدهای اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر شب رسیده است.

وی افزود: طبق آمارهای ارائه‌شده در مدت مذکور یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۶۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم‌گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند.

ثابت اقلیدی همچنین ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و مساجد و... به ۳ میلیون  و ۵۴۶ هزار و ۲۱۱ نفر شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در رابطه با بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان فارس گفت: در این ایام ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد که در این بازدیدهای نظارتی ۳۸۴ تذکر، ۵۵ اخطار و ۱۵۰ تشویق و ۲۸ مورد هم به تعزیرات حکومتی معرفی شد و همچنین ۳۴۲ مورد تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقامتی و پذیرایی با همکاری اداره‌کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی فارس ثبت شد.

وی در ادامه سخنانش به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده بیش از ۴ میلیون  و۸۰۰ هزار  نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۱۳میلیون و ۶۱۷ هزارو  ۵۷۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون ۷۳۸هزار و ۴۰۳نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل این بازدیدها ۲۰ میلیون و ۱۵۵هزار و ۹۸۱ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با ۵۱۹ هزار و ۸۱ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۴۰۱ هزار و ۵۱ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با ۲۹۱ هزار و ۵۲۷ نفر بازدید قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به آمارهای ارایه شده بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با ۹ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت