Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک ازبکستان و قزاقستان در مورد تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی در «آلماتی» برگزار شد.به گزارش بلاغ،در تاشکند، نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک ازبکستان و قزاقستان در مورد تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی در شهر «آلماتی» برگزار شد.

در چارچوب این مذاکرات طرفین برنامه میدانی علامت‌گذاری در مرزهای دولتی ازبکستان و قزاقستان در سال 2019 را میلادی تأیید و اسناد نهایی علامت‌گذاری برخی قسمت‌های مرزهای بین دولتی را تدوین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در پایان گفت‌وگوها پروتکل مربوطه را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای هیئت‌های ازبکستان و قزاقستان در مورد تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی در فضای موثر و دوستانه برگزار شده است.

ازبکستان و قزاقستان 2 هزار و 203 کیلومتر مرز مشترک دارند.

تعیین و علامت‌گذاری مرزهای ازبکستان و قزاقستان در سال 2003 میلادی، ولی کارهای صحرایی در این مورد در اول ماه آوریل سال 2004 آغاز شده است.

جمهوری‌های تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و قزاقستان به خاطر مشکلات مرزی، روابطشان همواره دستخوش تغییراتی شده است و این موضوع بهانه‌ای برای دخالت مغرضانه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در آسیای مرکزی شده است.

اختلافات و مرزبندی‌های داخلی و محلی این جمهوری‌ها در دوران تسلط اتحاد جماهیر شوروی بر آن‌ها در سده‌های 19 و 20 میلادی، اکنون بعد از گذشت 28 سال از استقلاشان لاینحل مانده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم