Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@09:32:17 GMT

انتقاد علی لاریجانی از برخی وزرای دولت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۹۳۹

انتقاد علی لاریجانی از برخی وزرای دولت

به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی اخطاری، اظهار داشت:

عصر روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای برای تعیین تکلیف نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی برگزار کرد اما وزیر اقتصاد و وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای تعیین تکلیف اقلام اساسی مردم و بررسی وضعیت معیشتی آنان حضور نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: یکی از بحث‌های بسیار مهم، تصمیمگیری درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی است تا هرچه زودتر سر سفره مردم برسد.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه تاکنون چندین جلسه برای این موضوع برگزار کرده است اما وزرا حضور نیافتند. این در حالی است که طرح ما آماده است و این رفتار وزرا صحیح نیست.

در ادامه جلسه، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: زمانی که کمیسیون‌های مجلس برای موضوعی تشکیل جلسه می‌دهند، وزرای دعوت شده موظف به حضور در جلسات هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی، ساماندهی یارانه کالاهای اساسی که در بودجه در نظر گرفته شده است، بسیار حائز اهمیت است و باید به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: همچنین یارانه سوخت باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به نحوی تخصیص یابد که هم به اقشار کم درآمد جامعه فشار وارد نشود و هم جلوی قاچاق گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه همچنین باید مسکن زوج‌های جوان ساماندهی شود، تصریح کرد: معنا ندارد که وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس شرکت نکنند و باید مجلس به اتفاق دولت تصمیمات پخته‌ای برای تعیین تکلیف یارانه‌های مذکور بگیرد.
  منبع: فارس کپی متن خبر برچسب ها: لاریجانی رئیس مجلس مجلس

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: لاریجانی رئیس مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس