Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی در حوزه شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک امیرکبیر شهر اراک راه‌اندازی و مدت دوسال از فعالیت آن می‌گذرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هرساله با اتمام دوره تحصیلی کودکان و نوجوانان و با پشت‌سر گذاشتن امتحانات پایان دوره در فصل خرداد اوقات فراغت و تعطیلات رسمی سه ماهه دانش‌آموزان آغاز می‌شود که باید این فرصت را غنیمت برشمرند و پرورش ذهن و استعداد را جایگزین استراحت مطلق در خانه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل در قالب بک دوره 93 روزه دو هزار و 232 ساعت برای استراحت در اختیار دارند که می‌توان این بازه زمانی را دوره طلایی نامید و حداکثر استفاده مفید را از این زمان داشت.

در ایام تابستان بسیاری از دانش‌آموزان به فراگیری حرفه‌ای مفید می‌پردازند تا علاوه بر استفاده از این زمان بتوانند زمینه ایجاد یک شغل را از همان دوران جوانی به وجود آوردند، برخی دیگر نیز به سمت‌ و سوی فعالیت‌های آموزشی گرایش می‌یابند تا در این فرصت به اندوخته‌های علمی خود بیافزایند.

بهترین حالت استفاده از این بازه زمانی داشتن برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد است که متناسب با دوره اوقات فراغت خسته‌کننده نیز نباشد، اما چگونگی مدیریت زمان و حداکثر بهره‌وری مفید از این دوره سوالی است که در ذهن اکثریت دانش‌آموزان وجود دارد.

مراجعه به کانون‌های فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان می‌تواند یک راهکار کارآمد برای دانش‌آموزان محسوب شود تا علاوه بر زمانبندی مناسب اوقات فراغتشان در یک مرکز پرورشی مختص به رده‌های سنی دانش‌آموزی به کشف استعدادها و دنبال کردن علایقشان بپردازند.

کانون پرورش فکری استان مرکزی در ایام تابستان بیش از 40 نوع فعالیت ارائه می‌دهد

جهانبخش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برنامه‌ها و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبقه‌ای بیش از 50 سال در سطح کشور دارد و یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های اوقات فراغتی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی افزود: داشتن مربیان متخصص، فضای فیزیکی متفاوت نسبت به دیگر مراکز اوقات فراغتی و ارائه خدمات در تمامی ایام سال ازجمله ویژگی‌های خاص و برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به سایر اماکن پرورشی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه عمده‌ترین بخش مراجعان کانون را دانش‌آموزان شکل می‌دهند و این قشر در ایام تابستان بیشترین زمان فراغت را دارند، کانون هم ویژه‌برنامه‌های خاصی را برای این ایام پیک مراجعه متقاضیان درنظر گرفته است.

قنبری ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همانند سنوات گذشته برنامه‌های متنوعی را در دستورکار خود قرار داده بطوری که بیش از 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و غیره را در مراکز کانون پرورش‌ فکری سطح استان ارائه می‌دهد.

خدمات کانون پرورش فکری استان مرکزی در مراکز ثابت، سیار و غیرحضوری ارائه می‌شود

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های متمایز کانون پرورش فکری استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها در این است که در تمامی شهرها و بسیاری از روستاهای سطح استان مراکز ثابت و فعال دارد، همچنین مراکز سیار کانون پرورش فکری استان مرکزی هم فعالیت خود را در دو شهرستان اراک و دلیجان آغاز کرده‌اند و درحال خدمات‌رسانی به قشر مخاطب خود هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر مراکز ثابت و سیار برخی از خدمات خود را به شیوه غیرمستقیم ارائه می‌دهد که در این روش ارتباط میان مخاطب با کانون پرورش فکری از طریق مرسولات پستی برقرار می‌شود.

قنبری بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله ویژه برنامه‌های تبیین شده برای اوقات فراغت امسال است که باید بگوییم این دوره‌ها نسبت به کلاس‌های عادی کانون در سطح بالاتری قرار دارند و اعضایی که موفق به گذراندن کلاس‌های مقدماتی کانون در رشته موردنظرشان شده‌اند می‌توانند در این دوره‌های تخصصی حضور یابند.

وی افزود: اگر فردی بخواهد در کانون پرورش فکری عضویت داشته باشد  پس از حضور در مراکز کانون، توسط مسئولان آن مرکز مورد ذائقه‌سنجی و استعدادیابی قرار می‌گیرد و سپس به هریک از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله خوشنویسی، نمایش خلاق، فعالیت کتاب‌خوانی و حوزه آزاد علاقه داشته باشند رسته موردنظر را انتخاب و پیش می‌گیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: در برخی موارد اعضای کانون پس از گذراندن دوره‌های عادی، به فراگیری تخصصی دوره‌ها اشتیاق نشان می‌دهند که در این زمینه نسبت به برپایی کارگاه‌های ویژه برای این اعضا اقدام می‌کنیم.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر در برنامه اوقات فراغت استفاده شود90 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در بوشهر راه‌اندازی می‌شودکمبود 3300 معلم در استان مرکزی / برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی باید کیفی‌سازی شوند

طرح "مهرواره بازی" کانون پرورش فکری استان مرکزی در انتظار تصویب شدن است

قنبری عنوان کرد: کلیات اجرایی شدن طرح "مهرواره بازی" برای نخستین بار در استان مرکزی در دست تصویب است تا توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا برسد، محوریت اجرای این طرح به‌گونه‌ای است که اعضای کانون بازی‌هایی را آموزش ببینند تا در خارج از فضای پرورشی مجموعه هم بتوانند با اعضای خانواده و سایر دوستانشان این بازی‌ها را به انجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های سرود، نمایش عروسکی و قصه‌گویی از جمله برنامه‌های تبیین شده در برنامه فعالیتی امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

راه‌اندازی نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: فعالیت‌های علمی در کانون پرورش فکری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و به این سبب نخستین مرکز علوم و نجوم استان مرکزی در حوزه شماره چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک امیرکبیر شهر اراک راه‌اندازی شده است.

قنبری عنوان کرد: مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری استان مرکزی به مدت دوسال است که فعالیت دارد و تلاش ما بر این است که این مرکز رسته نجوم‌شناسی را به‌صورت تخصصی مورد پژوهش و آموزش قرار دهد، تمامی علاقه‌مندان دارای گروه سنی کودک تا نوجوان می‌توانند به مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: پذیرش دانش‌آموزان دارای رده سنی 6 تا 17 سال جزئی از وظایف ذاتی کانون محسوب می‌شود اما این مرکز به سبب رفاه حال متقاضیان در ایام تابستان برای خردسالان دارای رده سنی 4 تا 6 سال هم دوره‌های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تسهیل‌ ورود متقاضیان به این مجموعه است که در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا حداقل هزینه‌های ممکن را برای شرکت اعضا در دوره‌ها و فعالیت‌های کانون دریافت کنیم.

عضویت کانون پرورش فکری با پرداخت حداقل هزینه انجام می‌شود

قنبری ادامه داد: میزان هزینه‌های دریافتی از متقاضیان برای عضویت در کانون به نسبت موقعیت مرکز کانون در هر مکان و محله شهری و روستایی متفاوت بوده اما حداقل هزینه دریافتی مبلغ 4 هزارتومان و حداکثر هزینه مشخص شده برای دریافت به‌عنوان حق عضویت یک ساله مبلغ 50 هزار تومان است که البته تخفیف‌های ویژه‌ای نیز برای اقشار مختلف به این هزینه‌های دریافتی اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: هزینه شرکت در دوره‌های تخصصی کانون به‌منظور حضور اساتید متخصص در دوره‌ها متناسب با تعداد متقاضیان، موقعیت مرکز و نوع فعالیت تعیین می‌شود که با تمام این شرایط هزینه‌های دریافتی برای شرکت در دوره‌های تخصصی معادل یک سوم مبالغ دریافتی توسط سایر مراکز آموزشی آزاد است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای حدود 16 هزار عضو ثابت در مراکز پروروشی و فکری است که باید بگوییم این آمار نسبت به میانگین کشوری در رده مطلوب‌تری قرار دارد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه طرح "هر کلاس، یک قفسه کتاب"، ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان اهدا کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» 45 قفسه کتاب به 10 استان کشور ارسال کرد.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح 80 جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به 10 استان ارسال کرد.

ارسال بیش از 66 هزار کتاب به مراکز کانون در کشور

برهمین اساس به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام دو قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام چهار قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام شش قفسه و آذربایجان غربی هفت قفسه ارسال شد.

تحویل قفسه‌های کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام می‌شود.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه‌ مدارس صورت می‌گیرد. پیش‌تر صحرایی گفته بود: «مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانش‌آموزان کمک شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور ‏‏بین‌الملل کانون شد