Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برنامه‌های ترویج نماز در جامعه مختص نهادهای دولتی نباشد و اقشار مختلف مردم موردتوجه باشند. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به اینکه ایشان نمازگزار واقعی بودند، اظهار داشت: لیالی قدر زمینه و شرایطی خوبی را برای عبادت فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام‌شده در حوزه نماز در طول چند سال گذشته افزود: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اقامه نماز است و حکومت اسلامی تشکیل شد تا مردم را به عبودیت الهی نزدیک کند و گرنه حکومت فی‌نفسه ارزشی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بابیان اینکه فلسفه و هدف شکل‌گیری حکومت اسلامی تحقق علمی توحید در جامعه برسند، گفت: در این 40 سال پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شده است اما گاهی مواقع فکر می‌کنیم تدین در جامعه کم‌تر شده است اما باید به میزان هجوم به عقاید، نماز، روزه، عبودیت، توحید، ایمان و تشیع توجه کرد شاید اگر این هجمه‌ها به هر کشوری وارد می‌شد آن کشور را نابود می‌کرد.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه نماز نماد عملی اعتقاد درونی ما است و حکومت اسلامی باید ما را به نماز برساند، بیان کرد: هدف از تشکیل جلساتی نظیر شورای اقامه نماز، ترویج نماز است.

*عملکرد مسئولان در گرایش مردم به اقامه نماز مؤثر است

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب یک اتفاقی افتاد و آن اتفاق این است که عملکرد مسئولان در میزان ترویج نماز تأثیرگذار است درحالی‌که قبل از انقلاب نمازخواندن یا نخواندن با حکومت پیوند نخورده بود، تأکید کرد: قبل از انقلاب برای ترویج نماز روحانیت به میان مردم رفته و به سخنرانی و بیان اهمیت نماز می‌پرداختند اما امروز عملکرد مسئولان در میزان ترویج نماز مؤثر است.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه گاهی مواقع با جوانانی مواجه می‌شویم که ازلحاظ نظری می‌دانند که نماز باید خوانده و ترویج شود اما وقتی از آن‌ها سؤال می‌شود که چرا نماز نمی‌خوانید به عملکرد مسئولان تمسک می‌کنند، تصریح کرد: گاهی مواقع فسادها حتی به مقدار اندک نیز به نماز و ترویج آن در جامعه آسیب وارد می‌کند.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه در استان شوراهای مختلفی برای حفظ هنجارها و ارزش‌ها و کاهش مشکلات اجتماعی و پرونده‌های دادگستری تلاش می‌کنند، ابراز کرد: راه‌حل مشکلات جامعه و کاهش جرم و جنایت، ترویج نماز است.

*ترویج نماز در جامعه نیازمند کار مطالعاتی و عملیاتی دقیق است

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق نماز بین زندانیان بسیار مهم است، اظهار داشت: برای حل مشکلات جامعه و کاهش جرم و جنایت بایستی به حوزه نماز ورود جدی‌تری شود و ریشه و اساس ترویج نماز این جلسات است که باید رکن رکین اقدامات فرهنگی در این جلسات اتفاق بیفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بابیان اینکه گاهی مواقع باید خودمان را نقد کنیم، تأکید کرد: برگزاری همایش‌ها در حوزه نماز بسیار خوب و مفید است اما آیا آمارگرفته‌ایم که همایش‌ها و جلساتی که برگزار کردیم چند نفر را در جامعه نمازخوان کرده است.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه نماز تنها سبب آبادانی آخرت بندگان نمی‌شود بلکه دنیای ما را نیز آباد می‌کند، بیان کرد: راه‌حل معضلات و مشکلات جامعه، کاهش ناهنجاری‌ها و خلوت شدن زندان‌ها باید در این جلسات بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در اکثر جلسات شورای اقامه نماز اعضا فرصت فکر کردن به روش‌های اجرایی برنامه‌ها را ندارند، عنوان کرد: اجتماعی شدن نماز در جامعه نیازمند کار جامعه‌شناسی و کارشناسی شده است.

*برنامه‌های ترویج نماز در جامعه مختص نهادهای دولتی نباشد

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه برنامه‌های ترویج نماز در جامعه مختص نهادهای دولتی نباشد و اقشار مختلف مردم موردتوجه باشند، افزود: درصد بسیاری از افراد جامعه ارتباطی‌ با ادارات و نهادهای دولتی ندارند و بایستی برنامه‌های حوزه نماز به‌گونه‌ای باشد که همه افراد جامعه را درگیرد.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه نماز روح عبودیت خدا است و در ترویج نماز باید به ترویج روح و فلسفه اقامه نماز توجه و تأکید شود، ابراز کرد: حضرت علی (ع) و معاویه هر دونماز می‌خواندند اما روح نماز امیرالمؤمنین (ع) و معاویه زمین تا آسمان فرق داشت.

*اقامه نماز باید منجر به جلوگیری از ظلم و تبعیض در جامعه شود

وی با اشاره به اینکه اقامه و ترویج نماز باید سبب کم شدن ظلم، برقراری عدالت و کمرنگ شدن تبعیض در جامعه شود، تصریح کرد: آمار حضور مسئولان و مدیران در نمازها و نمازخانه‌های ادارات کمرنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بابیان اینکه ترویج نماز در ادارات نیازمند حضور پررنگ مدیران در نمازهای جماعت است، گفت: دریکی از ادارات شاهد بودیم که در نماز جماعت مدیرکل آن اداره مؤذن بود.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه حضور مدیران و مسئولان ادارات در نمازخانه‌ها جدی‌تر باشد، بیان کرد: دریکی از ادارات نیز به ما گزارش‌شده است مدیر مربوطه موقع نماز می‌گوید که کار مردم را راه بیندازیم هنوز وقت نماز نیست درحالی‌که اگر کارمند اداره نماز خواند به مراجعات مردم رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارمندان ادارات اگر تعهد خود نسبت به خدا را به‌درستی انجام دهند، نسبت به مردم هم متعهد می‌شوند، اظهار داشت: اگر در ادارات به دنبال موفقیت هستیم باید کارمندان ادارات را به حضور در نماز تشویق کنیم.

امام‌جمعه همدان بابیان اینکه در ادارات این نقطه‌ضعف‌ها نباید باشد چراکه قالب مدیران ما متدین هستند، بیان کرد: از مدیران دستگاه‌ها می‌خواهم تا در نمازهای جماعت عمومی مردم و در مساجد حاضر شوند چراکه این اقدامات اثرگذاری‌های غیرمستقیمی بر روی مردم دارد.

آیت‌الله شعبانی تأکید کرد: شاید مردم بعضی از مسئولان یا مدیران را نشناسند اما این گله‌مندی وجود دارد که چرا مسئولان در نمازهای جماعت مسجد جامع حضور ندارند.

انتهای پیام/

 

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور مدیران ادارات تابعه و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل کار استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) دارند.

وی افزود: با توجه به شرح وظایفی که هر کدام از ادارات،‌ بانک ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت کار دارند و همچنین با توجه به سیاست هایی که از سوی نظام و دولت برای تشکلات کارگری و کارفرمایی تبیین شده است، انتظار می رود در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق نمودن "جهش تولید با مشارکت مردم" انجام داده تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه بوده و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، تصریح کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و می بایست ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

مدیر کل کار کردستان ضمن تشریح برنامه های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896529

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی