Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: این صندوق به شرط افزایش سرمایه، قادر به صدور ضمانتنامه برای تامین مالی واحدهای صنعتی سیل‌زده خواهد بود. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، «محمدحسین مقیسه» به سیلاب اواخر پارسال و اوایل امسال در استان‌های شمالی، مرکزی و جنوب غرب کشور اشاره کرد و افزود: سیلاب خسارت هایی را به بناها، ماشین آلات، خطوط تولیدی و مواد اولیه شهرک‌های صنعتی مستقر در این استان‌ها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی برای تامین منابع مالی نیاز به ضمانت نامه دارند، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می تواند بخشی از این ضمانت نامه ها را صادر و گره تامین مالی واحدهای صنعتی را باز کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اظهار داشت: در زلزله سال 96 سرپل ذهاب نیز این اقدام عملی شد؛ در آن زلزله، 50 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل ذهاب آسیب دید که در آن زمان 35 واحد آن فعال بود.

مقیسه ادامه داد: با تلاش های انجام شده، 28 فقره ضمانتنامه به مبلغ 15 میلیارد تومان برای این واحدها صادر شد؛ این در حالی بود که اکثر آنها تا زمانی که ضمانتنامه دریافت نکرده بودند، امکان تامین مالی برایشان فراهم نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته هیاتی از این صندوق به استان گلستان سفر و از واحدهای آسیب دیده از سیل اخیر در این استان بازدید کرد که در نهایت خسارت واحدهای صنعتی آن 300 میلیارد تومان ارزیابی شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بیان داشت: برای خوزستان، لرستان و سایر استان های سیلزده نیز برنامه مشابهی را در دستور کار داریم تا با صدور ضمانتنامه بتوانیم بخشی از مشکلاتشان را برطرف کنیم.

100 میلیارد تومان ضمانتنامه برای طرح ملی پوشاک صادر می شود

مقیسه گفت: نیمی از افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به طرح ملی پوشاک اختصاص می یابد که در فاز نخست 100 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به طرح ملی پوشاک، افزود: وزراتخانه های صنعت و تعاون، همچنین سازمان برنامه و بودجه و انجمن پوشاک در این طرح مشارکت دارند و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز با صدور ضمانتنامه به واحدها در آن ایفای نقش می کند.

به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ، به محض موافقت با افزایش سرمایه این صندوق که اکنون به عنوان یک بند کلی در قانون بودجه سال 98 لحاظ شده است، ضمانت نامه های مورد نیاز این طرح صادر خواهد شد.

اکنون سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک 110 میلیارد تومان است، اما مسئولان صندوق پیشنهاد افزایش سرمایه به 500 میلیارد تومان را مطرح کرده اند تا بتوانند دستکم پنج برابر این رقم ضمانت نامه صادر کنند.

مقیسه توضیح داد: در این طرح مقرر شده تا در هر استان 20 کارگاه تولیدی برای برندی مشخص از پوشاک ایجاد شود که طراحی، تولید تا فروش محصول را مدیریت خواهند کرد.

وی بیان داشت: طرح ملی پوشاک در فاز نخست در پنج استان به صورت آزمایشی اجرا می شود و در نظر داریم در این مرحله 100 میلیارد تومان ضمانتنامه برای واحدهای مشارکت کننده صادر کنیم که در فازهای بعدی این رقم افزایش خواهد یافت.

بیست و چهارم آذر 1383 قانون تاسیس «صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک» زیر نظر وزارت صنایع و معادن وقت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ اساسنامه صندوق در سال 1384 مصوب هیات دولت شد و صندوق پس از آغاز به کار در سال 1385، نخستین ضمانت‌نامه خود را در سال 1386 صادر کرد.

پارسال در مجموع 293 فقره ضمانت نامه به ارزش دو هزار و 140 میلیارد ریال از سوی این صندوق صادر شد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی افزود: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

شاهمیرزایی با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

شاهمیرزایی در جریان این سفر از مجتمع‌های پتروشیمی دنا، پارس، فاز ۲ و واحد شیرین‌سازی بوشهر، طرح‌های پتروشیمی مهر پتروکیمیا و توسعه لاوان بازدید کرد.

حضور در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید و آیین معنوی کمک‌های مومنانه در قالب ۸۸۸ بسته کمک معیشتی پتروشیمی بوشهر برای سیل زدگان استان سیستان‌وبلوچستان و نیز مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر از دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر یک‌روزه خود به عسلویه بود.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است