Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مساجد به دلیل منزلتشان در آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع)، باید اولویت مردم برای حضور و احیای شب‌های قدر باشند، گفت: با تاسی به حضرت زهرای مرضیه(س) خود و بستگان‌مان را آماده بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت شب‌های قدر کنیم.

آیت الله «سید عبدالجواد علم الهدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه برخی زمان و مکان ها دارای اعتبار خاصی در دین اسلام هستند، اظهار کرد: مردم نباید از کنار این مکان ها و زمان ها عبور کنند زیر امکان استجابت دعا و بهره مندی از آمرزش و رحمت الهی در این فرصت ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد درس خارج فقه و اصول یادآور شد: یکی از مهم ترین زمان های مقدس، شب قدر است که طبق روایت یک بار در سال روی می دهد و هر کس این شب را درک کند صاحب فضائل معنوی ممتازی می شود که آمرزش گناهان یکی از آنها است. در واقع این شب ها فرصت های ارزشمندی است که خداوند برای بندگانش قرار داده است.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَیْلَةٍ مِنْه‏؛ درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.» افزود: بهترین و مهم ترین دعا در شب های قدر دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان، حضرت ولی عصر(عج) باشد که فرج واقعی در ظهور حضرت(عج) است.

 

علم الهدی با بیان اینکه بیدار بودن در شب قدر، شرط لازم و اجتناب ناپذیر برای درک عظمت این شب است ولی شرط کافی نیست، اضافه کرد: خیلی ها در شب های قدر بیدار می مانند، قرآن به سر می گذارند و مشغول دعا و توسل می شوند ولی سیمشان آن طور که باید وصل نمی شود، بنابراین مردم باید به گونه ای در این شب مشغول عبادت و توبه باشند که مشمول رحمت الهی شوند.

 

وی تاکید کرد: همانطور که در ابتدای بحث گفتم بعضی از مکان ها مقدس هستند و زمینه بهره مندی افراد از فضائل الهی را بیشتر می کنند، یکی از این مکان ها مساجد هستند که به تعبیر روایات، خانه های خدا روی زمین هستند.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول بیان کرد: مساجد به دلیل منزلت‌شان در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) اولویت مردم در احیای شب های قدر باشد، یعنی مردم در حد امکان سعی کنند در این شب ها در مساجد حضور یابند.

 

وی ابراز کرد: پدران و مادران فضای خانه را طوی مهیا کنند که خودشان و فرزندانشان بتوانند در شب های قدر بیدار باشند تا در سایه عبودیت و استغفار، مشمول رحمت واسعه الهی شود.

 

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: در روایتی از حضرت علی(ع) آمده است که «فاطمه(س) نمى‌ گذاشت کسى از اهل خانه در شب هاى قدر به خواب رود، به آنان غذاى کم مى‌ داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‌ شد.» ما نیز باید با تاسی به حضرت زهرای مرضیه(س) خود و بستگانمان را آماده بهره مندی حداکثری از ظرفیت شب های قدر کنیم.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر مجلس خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر نماز جمعه ماه مبارک رمضان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر شب های قدر استاد حوزه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری