Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: براساس آمارهای موجود از سال ۷۷ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر جاده چهارخطه در استان احداث شده و عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر دیگر نیز شروع شده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز در نشست با دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی استان اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید که ادامه این پروژه تا پارس‌آباد و اتصال به خط ریلی کشور آذربایجان در اولویت بعدی بوده که در مرحله تعیین نقشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک و اختصاص اعتبارات به بخش صنعت اردبیل در این سفر خبر داد و گفت: فعال‌سازی واحدهای تولیدی از جمله برنامه‌های مهمی بوده که در راستای رونق تولید و اشتغال در استان پیگیری می‌شود و در این راستا 117 واحد تولیدی راکد در بخش کشاورزی در استان با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته‌اند.

1800 اثر تاریخی در استان اردبیل شناسایی شداعتبار ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در اردبیل تامین می‌شوداردبیل| وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی حمایت می‌کنددمای هوای اردبیل تا 10 درجه کاهش می‌یابد؛ تداوم وزش تندباد در سطح استان

استاندار اردبیل با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش راه گفت: براساس آمارهای موجود از سال 77 تاکنون 150 کیلومتر جاده چهارخطه در استان احداث شده و عملیات اجرایی 60 کیلومتر دیگر نیز شروع شده که این میزان حداث جاده چهارخطه برابر با یک سوم در 20 سال گذشته بوده است.

بهنام‌جو با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه و آبادانی استان تصریح کرد: با حمایت‌ها و تلاش‌های مسئولان و نمایندگان استان و با همت بخش خصوصی شاهد اقدامات مناسبی برای توسعه استان در سال‌های اخیر بودیم که از آن جمله می‌توان به تکمیل کارخانه بزرگ کامیون‌سازی مشگین‌شهر اشاره کرد.

وی بهره‌برداری از 300 هکتار مجتمع گلخانه مغان در آینده نزدیک، فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر، تحول در وضعیت معیشتی نیروهای کشت و صنعت و دامپروری مغان و آغاز گزینش و به‌کارگیری 500 نفر نیروی جدید در این شرکت، شبکه پایاب سد خداآفرین، پتروشیمی نمین، مجتمع زنجیره‌ای شیرآلات گرمی و  اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های آبی کشور در استان را از دیگر اقدامات در استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتظار می‌رود گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در تبلیغات انتخاباتی از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و با رعایت اخلاق‌مداری در فعالیت‌های انتخاباتی دشمنان را که به دنبال ایجاد اختلاف در بین احزاب هستند مایوس کنند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: کمبود و نبود اعتبار کافی به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی در چند سال گذشته علت تأخیر در ساخت و تکمیل باند دوم جاده بیرجند - قاین بوده است.

او افزود: رفع معارض شامل ارزیابی بیش از ۳۰۰ زمین زراعی و باغی و آزادسازی بستر و حریم راه، جابه‌جایی خطوط انتقال آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری همچنین انحراف رشته قنات‌های موجود در بستر و حریم راه، بررسی‌های مجدد و اصلاح نقشه‌های اولیه باند دوم به منظور افزایش ایمنی مسیر، کمبود قیر و سیمان در بازه‌هایی از زمان اجرا، بالا بودن حجم عملیات خاکی و ابنیه فنی نسبت به طرح های با طول مشابه (به دلیل کوهستانی بودن محور)، محدودیت‌های اجرایی به سبب قرار گرفتن باند احداثی در کنار باند ترافیکی موجود و محدودیت‌های آب و هوایی از دیگر دلایل تأخیر به شمار می‌رود.

مودی عنوان کرد: محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر به عنوان قسمتی از شاهراه هزار و ۵۷۶ کیلومتری کریدور شرقی کشور و به سبب ارتباط با پایانه‌های مرزی و بنادر جنوب در چند سال اخیر رشد ترافیک روزافزونی داشته است لذا تکمیل عملیات دوبانده‌سازی آن هماهنگ با عملیات احداث باند دوم در تمامی طول این کریدور از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

بیشتر بخوانید

تکمیل زیرسازی ۴ کیلومتر دیگر از باند دوم جاده بیرجند - قاین

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تکمیل این کریدور ضمن افزایش ایمنی تردد مسافران و زائران بارگاه امام رضا (ع) موجب تسهیل ترانزیت کالا از جنوب و شرق کشور به سمت شمال و کشور‌های آسیای میانه می‌شود.

او تصریح کرد کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور ابتدا عملیات اجرایی ۸۸ کیلومتر از این محور را طی قرارداد‌های جداگانه به شرکت‌های پیمانکار واگذار کرد که اجرای این عملیات به پایان رسیده است.

مودی ادامه داد: دوبانده‌سازیِ ۱۲ کیلومتر باقیمانده حد فاصل آرین شهر تا سه راهی روم از سال ۱۳۹۹ طی قرارداد جدید تحت عنوان عملیات تکمیلی به شرکت پیمانکار سپرده شد که با اختصاص مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ اجرای این عملیات به پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: ایمن سازی محور نیز با نصب نیوجرسی‌های مفصل توسط شرکت پیمانکاری دیگری در حال انجام است.

او گفت: قرار بود ۴ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر باقیمانده حد فاصل آرین شهر تا سه‌راهی روستای اوج و ۴.۵ کیلومتر از کمربندی شهر قاین به سمت فردوس پیش از تعطیلات عید نوروز به بهره‌برداری برسد، اما تغییرات فصلی، برودت هوا و بارش‌های پی در پی در اسفند پارسال باعث ایجاد محدودیت‌های فنی و اجرایی شد و فقط ۴.۵ کیلومتر کمربندی شهر قاین بازگشایی شد.

مودی بیان کرد: ۴ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر تا پایان اردیبهشت زیر بار عبور خواهد رفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم