Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@04:32:09 GMT

یورش به مسجد الاقصی برای متشنج کردن فضای رمضانی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۶۴۲

یورش به مسجد الاقصی برای متشنج کردن فضای رمضانی

درحالی گروه های تندروی صهیونیستی امروز تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجد الاقصی یورش بردند که فلسطینی ها دهه آخر ماه مبارک را در این مسجد معتکف می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دنیا الوطن، گروه های تندروی شهرک نشین صهیونیستی صبح امروز(چهارم خرداد) یورش به مسجد الاقصی را از بخش باب المغاربه تحت تدابیر شدید نیروهای ویژه پلیس اشغالگر و با وجود حضور انبوهی از معتکفان فلسطینی از سرگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی گزارش داد: پلیس، معتکفان را داخل مصلای القبلی در مسجد الاقصی به علت یورش شهرک نشینان محاصره کرد.

این منابع اعلام کرد: معتکفان فلسطینی به سردادن الله اکبر و شعارهای اعتراض آمیز اقدام کردند. سربازان اشغالگر سدی را برای جلوگیری از نزدیک شدن به شهرک نشینان تشکیل دادند. این شهرک نشینان صهیونیستی گشت های تحریک آمیز و سریعی در مسجد الاقصی انجام دادند.

در همین حال، پلیس صهیونیستی امروز سه نفر از معتکفان در مسجد الاقصی را همزمان با یورش دهها شهرک نشین به صحن مسجد دستگیر کردند.

«فراس الدبس» مسئول رسانه در اداره اوقاف فلسطین گزارش داد: پلیس رژیم صهیونیستی امروز به شهرک نشینان اجازه یورش به الاقصی را درحالی داد که از سالهای پیش توافق شده بود که به آنها مسلمانان اجازه داده شود که دهه آخر ماه رمضان را در مسجد الاقصی بگذرانند.

الدبس افزود: پلیس صهیونیستی در طول دو سال گذشته تلاش کرده است تا این توافق را تغییر دهد و به شهرک نشینان اجازه یورش به مسجد الاقصی را می دهد.

وی ادامه داد: معتکفان سردادن الله اکبر و شعار برای مقابله با یورش شهرک نشینان اقدام کردند که این مسئله به بازداشت سه نفر از معتکفان منجر شد.

مسئول رسانه اداره اوقاف فلسطین گفت: نیروهای پلیس و نیروهای ویژه در طول مدت یورش از یهودیان حمایت کردند. جوانان فلسطینی به پرتاب شیشه های آب خالی و برخی از ادوات چوبی به سمت شهرک نشینان اقدام کردند. این مسئله به ورود نیروهای ویژه صهیونیستی منجر شد.
 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر نماز جمعه اردبیل مجلس فتح خرمشهر احیای شب قدر خطبه نماز جمعه رمضان مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که این نظامیان اشغالگر به شهر طوباس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

شهر طولکرم نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی ساعت‌های بامداد امروز بوده است.

این متجاوزان اشغالگر در جریان حمله به منطقه بنی نعیم خانه‌های ۲ اسیر فلسطینی به نام‌های محمود علی زیدات و احمد محمد زیدات را منفجر کردند. آنها به منطقه حبله در جنوب شهر قلقیلیه و محله عصیره القبلیه در جنوب نابلس نیز یورش بردند.

علاوه بر حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری شهرک نشینان مسلح نیز در منطقه عین ابوس واقع در نزدیکی منطقه حواره مستقر شدند.

این شهرک نشینان با حمایت عناصر نظامی به سمت خودروهای فلسطینی‌ها در این منطقه حمله کردند. این نخستین باری نیست که شهرک نشینان صهیونیست به محل زندگی فلسطینی‌ها حمله کرده و آنها را هدف قرار می‌دهند. با توجه به مسلح بودن این عناصر تندرو تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در جریان حمله‌های مذکور زخمی شده‌اند.

پیش از این جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه از جوانان و مبارزان فلسطینی در کرانه باختری خواسته بود سطح رویارویی و مقابله خود را با نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست افزایش دهند.

کد خبر 6080533

دیگر خبرها

  • رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند
  • سازمان ملل: از زمان آغاز جنگ اسرائیل بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند
  • سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند
  • شهرک نشینان آواره به منازل خود باز نمی‌گردند