Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@10:13:49 GMT

تجمع کارکنان شرکت پیمان مرو

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۷۲۸

تجمع کارکنان شرکت پیمان مرو

منابع کارگری در خط یک قطار شهری تهران گزارش دادند، صبح امروز (۵ خرداد ماه) کارگران خدماتی خط یک قطار شهری تهران که شمار آنها به ۲۵۰ نفر می‌رسد  به آنچه نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان با خروج پیمانکار  عنوان می‌کنند، اعتراض کردند. این کارگران ابتدا مقابل ایستگاه باغ شهر (پالایشگاه) و بعد در محدوده ایستگاه شهر ری تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران که از سال ۹۱ به مدت ۷ سال (تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری) دراستخدام شرکت پیمانکاری «پیمان مرو» مشغول به کار بوده‌اند، مدعی‌هستند که پیمانکار قصد دارد بدون آنکه مطالبات مزدی حدود ۲۵۰ کارگر را پرداخت کند از بخش خدماتی پایانه فتح‌آباد خط یک مترو تهران خارج شود.

کارگران اظهار داشتند: پیمانکار با احتساب ۱۶ روز خرداد ماه سال جاری که پایان قرارداد کاری کارگران است حدود دو ماه و ۱۶ روزمزد به همراه اضافه‌کاری بدهکار است. علاوه بر آن حق اضافه‌کاری اسفند ۹۷ را به همراه ۴ سال سنوات و حدودا ۹ ماه حق بیمه سال جاری و گذشته به کارگران پرداخت نکرده است.

 طبق ادعای کارگران پیمانی خدمات خط یک مترو تهران؛ آنها پیش از این نیز مطالبات معوقه بیشتری از پیمانکارفعلی (پیمان مرو) طلب داشته‌اند که با پیگیری‌های زیاد کارگران وصول شد.

به گفته آنها؛ طی چند روزی که کارگران پیگیر مطالبات صنفی خود از پیمانکار فعلی شده‌اند، کارفرما می‌گوید برای رسیدن به مطالبات وصول نشده خود می‌توانید طرح شکایت کنید.

به گفته یکی از کارگران، طی چند سال گذشته بارها کارگران پیمانی و باسابقه خدماتی خط یک مترو که مسئولیت نظافت واگن‌ها را در پایانه فتح‌المبین برعهده دارند برای پیگیری مشکلات صنفی خود که ناشی از حضور پیمانکاران مختلف در این مجموعه است، در محدوده برخی ایستگاه‌های خط یک مترو علنی کرده‌اند اما متاسفانه علارغم دادن وعده‌های امیدوارکننده از سوی مسئولان هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در همین رابطه امیرسعید نیاورانی (مدیرعامل شرکت پیمان مرو) با تایید اجتماع کارگران خدماتی خط یک مترو تهران به ایلنا گفت: طی روزهای آینده مطالبات معوقه مزدی کارگران خط یک مترو تهران پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه قرارداد شرکت پیمان مرو با خدمات خط یک مترو تهران تا ۱۶ خرداد ماه جاری به اتمام می‌رسد، افزود: در صورت پرداخت شدن صورت وضعیت‌های مالی؛ همه مطالبات مربوط به حقوق فروردین و اردیبهشت ماه کارگران پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیاز تامین منابع مالی دارد، در ادامه در خصوص معوقات بیمه کارگران افزود: مطالبات بیمه‌ای در دست پیگیری است و تا پایان خرداد ماه نیز پرداخت می‌شود.

به گفته وی، دلیل به تاخیر افتادن حق بیمه کارگران این است که کارفرمای اصلی فقط صورت وضعیت‌های حقوقی کارگران را پرداخت می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه سال جاری همزمان با جشن نود سالگی دانشگاه در مصلی برگزار می‌شود.

کلیه دانشجویان و سازمان‌های علاقمند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند از طریق سایت اداره کل مهارت دانشگاه تهران به نشانی tcs.ut.ac.ir در بخش کار فرما و کارجو نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • حکم جلب اسپانسر استقلال صادر شد!
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور