Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:37:03 GMT

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۷۴۴

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور دکتر رضا رئوفیان به عنوان رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور بر اساس این حکم دکتر رئوفیان به مدت سه سال به ریاست این بانک منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: امید است با تدبیر و تلاش مداوم جنابعالی و بهره‌گیری از تجارب و امکانات کلیه سازمان های عضو بانک در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی مندرج در دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه در سایه الطاف الهی و با عنایات حضرت ولی عصر(عج) موفق و مؤید باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران بر اساس تکالیف قانونی و پیرو صدور دستورالعمل تشکیل بانک در سال ۱۳۹۲ با محوریت قوه قضائیه و در زیرمجموعه سازمان پزشکی قانونی کشور تشکیل شد. طبق دستورالعمل ابلاغی، ارکان بانک ژنتیک شامل هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره، رئیس بانک ژنتیک و تشکیلات اجرایی می باشد.

در قدم اول با حضور کلیه سازمان ها و نهادهای دخیل در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با جرائم، ۸۹ عنوان مجرمانه به عنوان دامنه شمول بانک ژنتیک تعیین و مورد تصویب هیئت مدیره بانک ژنتیک قرار گرفت. 

با همکاری و مساعدت نزدیک سازمان زندان‌ها با همکاران سازمان پزشکی قانونی در طی ۳ سال اخیر۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۲۰ هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمین تحت پوشش بانک تهیه و در بانک ذخیره شده است. 

در پرتو الطاف الهی، جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که با اتکا به توانمندی و دانش نیروهای متعهد و متخصص داخلی و با استفاده از نرم افزار بومی موفق به تشکیل و راه اندازی چنین سامانه ملی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • رئیس پزشکی قانونی: حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد/ نوسانات ارز برای ما بسیار طاقت فرسا و سخت شده است
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد