Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به اینکه اتاق هشتم را باید به سه دوره تقسیم کرد گفت: آخرین سال اداره اتاق هشتم شرایط سختی بر اقتصاد کشور حاکم بود و به همین جهت نمیتوان بر اتاق خرده ای گرفت ولی اتاق نهم در شرایط به مراتب سخت تری آغاز می شود و می طلبد ریاست اتاق با تفویض اختیار به هیات رئیسه این اتاق را به بهترین نحو اداره کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید فرخی در گفتگو با «اتاق نیوز» با بیان اینکه نمی شود اتاق هشتم را به یک دوره تقسیم کرد گفت: در اصل این دوره شامل سه مرحله زمانی بود دوره اول، بین دوره اول و دوم و دوره آخر، درابتدای دوره هشتم با توجه به برجام، شور و شوق اقتصادی زیادی به وجود آمد اتاق بازرگانی هم به تبع این شرایط جنب و جوش یافت و این امر باعث رفت و آمد هیات های تجاری داخلی و خارجی شد تا جایی که حتی وزیر امور خارجه انگلیس هم به اتاق بازرگانی آمد .

وی با اشاره به اینکه ابتدای دوره هشتم دوران شکوفایی اتاق بود، افزود: اما در اواسط دوره هشتم برخی از کشورهای خارجی بدعهدی کرده و اتاق در این میان در بحث های واکنشی تلاش کرد میانجیگری داشته باشد و در نهایت دوره سوم اتاق بازرگانی شاهد خروج آمریکا از برجام و از هم گسیختگی اقتصاد را بودیم و در این شرایط کمیته های تخصصی که من خودم هم در کمیته ارز عضویت داشتم کاملا این روند را پیگیری می کردند و بخش خصوصی و اتاق تمامی مشکلات را پیش بینی کرده بودند .

رئیس انجمن ملی خرمای ایران در ادامه به تحلیل اواخر دوره هشتم پرداخت و گفت: می توان گفت در سال آخر اتاق از نقش خود در بخش اقتصاد خارج شد و به علت مسائل سیاسی و اقتصادی به عقب کشانده شد و علی رغم وعده هایی که داده بود بحث های سیاسی بسیار جدی تر از آن بود که اتاق بتواند کاری از پیش ببرد.

رشید فرخی تصریح کرد: ولی به هر حال اتاق هشتم ممنوعیت صادرات کالاها را در کارنامه خود دارد و می توان گفت هر کس به نوبه خود سعی کرد خدمت کند ولی به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور نمی شد کارهای بزرگتری انجام داد و توقع بیشتر داشتن ازاتاق بازرگانی در آن شرایط  نه قابل توجیه بوده و نه درحد آمادگی و توان بخش خصوصی و اقتصاد کشور بود .

وی ادامه داد: به نظرم در هر سه دوره کارنامه اتاق بازرگانی به سبب تعاملی که می خواست با دولت داشته باشد،  قابل قبول بوده، اما در خصوص دوره نهم باید گفت که این دوره بسیار حساس است و افردای که می خواهند سکان هدایت اتاق را در دست گیرند باید با درایت بسیار زیادی این کشتی را هدایت کنند و در نتیجه اتاق نهم ناخدای بسیار کارآزموده و متبحر و قابل اعتمادی را می طلبد که 100 درصد از بدنه بخش خصوصی باشد و همچنین باید هم در بخش خصوصی فعالیت کرده و تعامل خوبی با دستگاه های ذیربط داشته باشد .

این فعال اقتصادی بخش غذا درخصوص ریاست اتاق ادامه داد: رئیس اتاق باید قاطع باشد و مجموعی از نظرات را جمع و با قاطعیت تصمیم گیری کرده و آن را عملی نمیاد، همچنین رئیس باید این تبحر را داشته باشد که از هیات رئیسه استفاده کرده و به آنها تفویض اختیار نماید .

وی در نهایت به جمع بندی عملکرد اتاق پرداخت و خاطر نشان ساخت: عملکرد اتاق در دوره اول به لحاظ امضای برجام و مدیریت جلال پور و همراهی با مسئولان سیاسی کشور قابل قبول بود درخصوص دوره ریاست غلامحسین شافعی بعد از مدتی به مشکل مواجه شدیم و در این شرایط نیاز به فردی با تجربه بود تا سکان بخش خصوصی را به گونه ای هدایت کند و درمجموع می توان گفت نمره شافعی هم از جهت مدیریت این شرایط بحرانی قابل قبول بوده است .

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تفویض اختیار هیات رئیسه اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی انتخابات اتاق بازرگانی وزیر امور خارجه انگلیس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که یک هیات بلندپایه دیپلماتیک کره شمالی برای اولین بار پس از پاندمی کرونا به ایران سفر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

آخرین باری که مقامات ارشد کره شمالی به ایران سفر کردند، اوت ۲۰۱۹ بود که در آن،‌ هیاتی به ریاست نائب‌رییس پارلمان کره جنوبی، سفری یک‌هفته‌ای به ایران داشت. دو کشور تا پیش از بسته شدن مرزهای کره شمالی، روابط دیپلماتیک فعالانه‌ای داشتند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تلاش است ارتباط خود با کشورهای رقیب آمریکا را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت