Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@04:02:16 GMT

چرا «علی مطهری» از حضور در هیات رئیسه مجلس بازماند؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۸۰۹

ساعت24 -کاظم جلالی نماینده مجلس، با اشاره به عدم انتخاب مجدد علی مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس گفت: درخصوص مطهری فکر می کنم به جای اینکه به دیگران اتهام زنی شود، باید از تصمیم خود دوستان سوال شود که در همه حوزه ها به صورت مستقل لیست انتخاباتی ارائه داده اند.این موضوع نمی شود که بخواهیم در همه حوزه ها کاندیدا داشته باشیم و بقیه فراکسیون ها موظف باشند که به کاندیداهای ما رأی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو رأی به کاندیداها با تعامل انجام می گیرد.

رای نیاوردن علی مطهری برای حضور در هیات رئیسه مجلس از دید برخی نزدیکان لاریجانی در مجلس به دلیل کاندیداتوری محمدرضا عارف عنوان شده است.

کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به عدم انتخاب مجدد علی مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، گفت: درخصوص آقای مطهری نیز فکر می کنم به جای اینکه به دیگران اتهام زنی شود، باید از تصمیم خود دوستان سوال شود که در همه حوزه ها به صورت مستقل لیست انتخاباتی ارائه داده اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع نمی شود که بخواهیم در همه حوزه ها کاندیدا داشته باشیم و بقیه فراکسیون ها موظف باشند که به کاندیداهای ما رأی بدهند. از این رو رأی به کاندیداها با تعامل انجام می گیرد.

جلالی ادامه داد: مثلا در سال ابتدایی همین دوره مجلس برخی از دوستان از فراکسیون امید به ما مراجعه کرده و گفتند که برای انتخابات هیات رئیسه بیایید به صورت مشترک لیست واحد بدهیم تا کل پارلمان را در دست بگیریم، در صورتی که من در پاسخ به این پیشنهاد گفتم که این خلاف مشی ما بوده و ما قائل به تعامل هستیم و هم اینکه پارلمان را نمی توان بدون مشارکت جمعی مدیریت کرد و همه جریانات سیاسی موجود در پارلمان باید در هیات رئیسه نماینده داشته باشند، زیرا این اقدام در التزام بخشی مجلس تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی گفت: قطعاً اگر دوستان ما در فراکسیون امید تعامل داشتند، می توانست این اتفاقات در جریان انتخابات رخ ندهد ولی زمانی که تعامل صورت نگرفته و حتی برای کرسی ریاست مجلس از ابتدا کاندیدا معرفی می کنند، نتیجه آن می شود که امروز رقم خورد.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس بیان کرد: من با آقای مطهری چندین بار قبل از انتخابات به صورت تلفنی صحبت کردم و به ایشان گفتم که برخی تصمیمات غلط می تواند منجر به در خطر قرار گرفتن افرادی مانند شما شود و این موضوع از قبل نیز قابل پیش بینی بود.

خبر انلاین نیز در این خصوص نوشت:

انتخابات هیات رییسه مجلس دهم برای سال آخر، دستور کار مهم امروز پارلمان بود. تنها و مهمترین تغییر در هیات رییسه مجلس دهم حذف مطهری از کرسی نایب رییسی و ورود عبدالرضا مصری به هیات رییسه مجلس بود. ورود و خروجی که بی شک نتیجه ائتلاف سیاسی دو فراکسیون ولایی و مستقلین بود.

از چند روز پیش هم زمزمه هایی مطرح می شد که اگر امیدی ها عارف را وارد رقابت با لاریجانی کنند حمایت مستقلین در کرسی های نواب رییسی را از دست خواهند داد. اتفاقی که با کاندیداتوری عارف در نهایت رخ داد.

۱۵۵ رای ریخته شده به سبد لاریجانی حکایت از ائتلاف ولایی ها و مستقلین بر سر این کرسی است، ائتلافی که در کرسی نایب رییسی هم به نوعی مشاهده می شود و ۱۴۳ رای مصری نشان از آن دارد که مستقلین از او در مقابل مطهری حمایت کرده اند.

از سوی دیگر ۱۰۵ رای ریخته شده به گلدان انتخابات کرسی ریاست مجلس به نام عارف حکایت از آن دارد که اعضای فراکسیون امید رای تشکیلاتی محکمی به او داده اند و عهدشکنی فراکسیونی صورت نگرفته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟