Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردکه قانون تروریسم در بحرین به اعمال تروریسم علیه نظرات مخالف مشروعیت می بخشد. الوفاق همچنین آورده است: آنچه قانون حمایت از جامعه در برابر تروریسم خوانده می‌شود را قانونی دانست که هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریسم نداشته، بلکه در بسیاری از مواد به اعمال تروریسم رسمی علیه افرادی که نظرات مخالف دارند مشروعیت داده شده و تحت پیگرد قرار دادنشان به این شیوه را قانونی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت الوفاق تاکید کرد: رژیم حاکم در بحرین جنگ از پیش شکست خورده‌ای را علیه ملت بی دفاع و صلح جوی بحرین در پیش گرفته است؛ ملتی که تمام خواسته اش دموکراتیک شدن کشور، اعطای آزادی‌های عمومی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است. رژیم حاکم شبانه روز در حال تلاش برای تدوین قوانین بدون قاعده‌ای است که با اولیه ترین نیازهای زندگی و حتی قوانین بین المللی در مغایرت هستند.

در ادامه بیانیه الوفاق آمده است: هدف از قانون گذاری ها و اصلاحات پی در پی قوانین به خصوص مواردی که به قانون تروریسم مربوط می‌شوند، محدود کردن آزادی بیان و اظهار نظر است. شهروندان حتی از نوشتن یک توییت انتقاد آمیز در مورد حجم گسترده فساد در کشور بر روی حساب‌های کاربری خود و انتقاد از جنایت‌ها و نقض‌هایی که در زمین حقوق بشر صورت می‌گیرد، منع می‌شوند.

الوفاق تاکید کرد: جنایت‌هایی که در بحرین بطور رسمی صورت می‌گیرند و فساد و استبداد و سیطره بر منابع موجود، در منطقه بی نظیر است، اما دولت از قانونی که تدوین و وضع کرده برای جلوگیری از انتقاد از خود و انتقاد از فساد و جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد، استفاده می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اتاق‌های مرگ بحرین به طور شبانه روز در حال فعالیت هستند و هرگز فعالیتشان متوقف نشده است بلکه رو به افزایش است و در آنها از شدیدترین انواع شکنجه و رفتارهای ضد اخلاقی استفاده می‌شود. روش‌هایی همچون استفاده از الکتریسیته، آزار و اذیت جنسی و روش‌های دیگر. قوانین تصویب شده نیز برای جلوگیری از صحبت کردن در مورد این اقدامات و یا حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به آنها، به کار گرفته می‌شوند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد: رژیم حاکم با قدرت تمام در حال تاراج و سرقت اموال، ثروت‌ها و وجب به وجب خاک کشور است و هیچ چیز برای کشور باقی نگذاشته، به طوری که اخیراً برای پوشش دادن شکست‌ها و فسادهای خود و در نتیجه خالی شدن خزانه دولت به اخذ مالیات بیشتر از مردم روی آورده است. هیچکس هم توانایی سخن گفتن ندارد زیرا با قوانین موجود به ۵ هزار زندانی سیاسی موجود در زندان‌های می‌پیوندد.

این در حالی است که رژیم حاکم تمام جنبه‌های زندگی و رسانه‌های مستقل را به طور کامل پوشانده و مؤسسات مدنی را به زور تعطیل کرده است. جمعیت‌های سیاسی منحل شده، جمعیت‌های فرهنگی پلمپ شده اند و خیل فعالان روانه زندان شده و تابعیتشان سلب شده است. تمام تحرکات ریز و درشت در بحرین و خارج از آن هدف قرار گرفته اند تا دولت اینگونه به جهانیان القا کند که وضعیت کشور با ثبات و مناسب است.

در پایان جمعیت الوفاق تاکید کرد که ملت بحرین به مطالبات عادلانه ای که در زمینه آزادی‌ها، عدالت، تأسیس دولت قانونمند و دخیل شدن اراده مردم در اداره امور کشور، داشته پایبند خواهد بود. جمعیت الوفاق با تمام فعالان مدنی و سیاسی و اصحاب رسانه و صاحب نظران و شهروندان که در ترس و وحشت و تهدید و مورد پیگرد قرار گرفتن از سوی دستگاه‌های امنیتی زندگی می‌کنند ابراز همبستگی کرد.

کد خبر 4626605 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین جمعیت الوفاق تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود: در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان‌های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل از ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان