Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:54:05 GMT

آفت ملخ در استان اردبیل مهار شده است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۸۸۲

آفت ملخ در استان اردبیل مهار شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: آفت ملخ در منطقه مغان استان اردبیل مهار شده و وضعیت در حال حاضر در حال کنترل است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس کشاورز بعد از ظهر امروز در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت: با مدیریت و واکنش سریع مسئولان و جهادگران آفت ملخ در منطقه مغان استان اردبیل مهار شده است و هم اکنون وضعیت به طور کامل تحت کنترل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که جلوگیری از خسارات احتمالی در منطقه با مدیریت به موقع حتمی است بیان کرد: مهار و کنترل آفت ملخ از بروز خسارت های احتمالی در منطقه اولویت اساسی است و در این زمینه برنامه ریزی برای توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از ورود خسارات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

ملخ‌های مهاجم در برخی مناطق اصفهان؛ جهاد کشاورزی: ملخ‌های رویت شده بومی هستندتراکم ملخ‌ها در اراضی کشاورزی استان تهران ناشی از بارش باران‌های بهاری استاردبیل| وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی حمایت می‌کندسرمازدگی به بخش کشاورزی استان مرکزی خسارت یک هزارمیلیاردی وارد کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: مدیریت کاشت محصولات زراعی، رعایت الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن جزو اولویت های اساسی است که باید مبنای کار قرار گیرد که عدم توجه به این مهم سبب وارد شدن ضرر و زیان به کشاورزان می شود که باید به این امر اهمیت ویژه ای داده شود.

کشاورز بیان کرد: توصیه به کشاورزان با در نظر گرفتن بازار مصرف و میزان فروش باید مورد توجه واقع شود که باید به این امر مهم توجه کنیم و از نارضایتی کشاورزان به دلیل افت شدید قیمت و نیز وارد شدن ضرر و زیان به آنان جلوگیری شود که این مسئله برای ما حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی زودبازده و نیاز به آب کم تر نیز باید جزو ضرورت های بخش کشاورزی باشد و در کنار آن بخش عرضه محصولات را با توجه به نیاز مصرفی در نظر بگیریم تا بتوانیم به سطح قابل قبولی در این زمینه دست یافته و کشت محصولات کشاورزی را در سطح استان های کشور توسعه بخشیم.

انتهای پیام/ ع

انتهای پیام/

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزی یزدی

روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان یزد، با توجه به احتمال کاهش دمای شبانه به کمتر از صفردرجه سانتیگراد در صبح روز‌های جمعه و شنبه برای کشاورزان توصیه‌هایی داشت.

توصیه‌های روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان یزد برای کشاورزان بدین شرح است: 

با توجه به احتمال کاهش دمای شبانه به کمتر از صفردرجه سانتیگراد در صبح روز‌های جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان یزد به پیام‌ها اطلاعیه‌ها و هشدار‌های هواشناسی و جهاد کشاورزی در گروه‌های مجازی توجه شود.

به فراهم کردن لوازم تجهیزات و شرایط استاندارد برای گرم نمودن باغات با میوه‌های تازه تشکیل شده یا دارای گل یا شکوفه برای کاهش خسارت احتمالی سرما اقدام شود.
 محلول پاشی فروت ست در درختان میوه خزان دار در زمان تورم جوانه‌ها و تا قبل از ظهور کامل برگ‌ها یا به گل رفتن در هوای افتابی و آرام روز انجام شود.

انجام یک مرحله آبیاری قبل از گلدهی پسته، چون مرحله گلدهی با افزایش دما و افزایش نیاز ابی درخت همراه می‌باشد و آبیاری در مرحله گلدهی نیز باعث ریزش گل‌ها می‌گردد.

تعدیل دما‌های شبانه گلخانه‌ها با توجه به افت دما در شب‌های ۵ شنبه و جمعه مورد توجه باشد و جهت افزایش مقاومت بوته‌ها به سرما‌های دیررس بهاره به استفاده از کود‌های اسید آمینه، پتاسه و سالیسیلیک اسید در مزارع گندم و جو اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزی یزدی
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در استان یزد
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است