Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:03:58 GMT

وزیر خارجه عراق: مخالف تحریم‌های آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۹۴۱

به گزارش رسانه‌های عراق، محمد علی الحکیم تاکید کرد ما مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم و در کنار ایران قرار داریم.

وزیر خارجه عراق خاطر نشان کرد : معتقدیم که تحریم اقتصادی ایران مفید نیست.

وی افزود: سفر وزیر خارجه ایران با هدف پیگیری تفاهمات و یادداشت تفاهم های امضا شده بین دو کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر خارجه عراق، این سفر درخصوص پیگیری موضوع رودخانه اروند رود و احداث شهرک های صنعتی و ارتباط ریلی و مسائل منطقه ای و بین المللی است.

حکیم گفت: بغداد در کنار ایران است و ما میانجیگر بین دو طرف خواهیم بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم اقتصادی ایران وزیر خارجه ایران ایران و آمریکا تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران وزیر خارجه وزیر خارجه عراق تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند