Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل پرونده برای بیش از ۱۶۹ هزار واحد آسیب‌دیده در سیل خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تأمین خسارات سیل زدگان گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت اصلی جبران خسارات وارده به منازل سیل زدگان را برعهده دارد، اکثریت ارزیابی‌ها و کارشناسی واحدهای آسیب دیده از سیل به اتمام رسیده و تاکنون ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد آسیب دیده اعم از احداثی و تعمیری در سکونتگاه‌های شهری و روستایی کارشناسی شده و با تشکیل پرونده مراحل تأمین اعتبار را طی می‌کند که البته اعتباراتی نیز به بسیاری از آنها تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی و دستورالعمل مشارکت نهادهای کمک رسان در بازسازی مناطق سیل زده تهیه شده و اقدامات بر اساس آن انجام می‌شود، گفت: در مورد واحدهای تخریبی نیز اعتبارات لازم برای اسکان موقت و اجاره محلی برای خانواده‌ها پرداخت شده است.


نجار با بیان اینکه اعطای تسهیلات معیشتی و بازسازی و پرداخت کمک‌های بلاعوض در مناطق آسیب دیده از سیل ادامه دارد، درباره بازسازی منازل آسیب دیده نیز گفت: همانطور که بارها گفته شده اجازه ساخت خانه در مسیل داده نخواهد شد و منازلی که در این بخش بودند باید به جای دیگری منتقل شوند. در مکان‌هایی هم که امکان بازسازی وجود دارد عملیات اجرایی آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد جبران خسارت‌های بخش کشاورزی نیز گفت: در این بخش نیز مطابق برنامه ریزی‌ها اقدامات برای جبران خسارات در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سازمان مدیریت بحران کشور سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه