Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مذاکرات دولت ونزوئلا و گروه‌های مخالف در نروژ، مدعی شده که امیدوار است تا این مذاکرات به خلع قدرت «نیکلاس مادورو» از مقام ریاست جمهوری منجر شود.

آمریکا در بیانیه خود، کنار گذاشتن مادورو از قدرت را تنها موضوع مذاکره عنوان کرده و گفته است از خواسته مخالفان برای برکناری مادورو از قدرت حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال وزارت خارجه آمریکا در بیانیه اخیر، وجود شکاف و اختلاف در مذاکرات پیشین را عامل شکست آن مذاکرات عنوان کرده، هرچند وجود این اختلافات را به دسیسه دولت مرکزی کاراکاس نسبت داده است.

در حالی که هفته گذشته دولت مادورو از آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده بود، حال واشنگتن در بیانیه جدید خود با طرح ادعاهای مداخله جویانه آنچه را که «انتخابات در یک رژیم ظالم» نامیده، رد کرده و خواستار کناره‌گیری مادورو رئیس جمهور منتخب ونزوئلا از قدرت شده است.

ونزوئلا از زمستان گذشته با مداخلات خارجی و اقدامات تنش زای «خوان گوایدو» در داخل روبروست.

در حالی که گوایدو خود را رئیس جمهور موقت خوانده، آمریکا و دیگر کشورهای غربی از او حمایت می‌کنند.

کد خبر 4626660

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا نروژ نیکلاس مادورو خوان گوایدو وزارت خارجه آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است

به گزارش جماران؛ عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا پس از حمله اسراییل به کنسولگری، ایران، صرفنظر کردن از تقابل را به توقف حمله به غزه کرده بود، خاطرنشان کرد:  از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه  در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد.

این حرف ها بخشی از همان جنگ های روانی و رسانه ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند.

باز هم تاکید می کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

دیگر خبرها

  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • از شیدایی به رضاخان تا قلع و قمع مخالفان مصدق!
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | مربی برزیلی چراغ سبز نشان داد