Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور به معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان زیرمجموعه یکی از قوا، به تنهایی نمی‌تواند خواستار نقض مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار لغو مصوبه ۱۷ دی ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار و همچنین بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شده و معتقد است که حذف شورای رقابت از مرجع تعیین قیمت خودروهای تولید داخل تفسیری اشتباه از مصوبه نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بوده است. وی خواستار این شده که فرآیند قیمت‌گذاری خودرو به روند پیشین و شورای رقابت بازگردد.

در این زمینه احمد نعمت‌بخش- دبیر انجمن خودروسازان ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که تصمیم گرفتند قیمت‌گذاری از شورای رقابت گرفته شود، سازمان بازرسی کل کشور که زیرمجموعه قوه قضائیه است، نمی‌تواند در این مورد تصمیم‌گیری کرده و خواستار نقض مصوبه سران سه قوه شود.

وی معتقد است: اگر به اوضاع در زمانی که شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو حضور داشت توجه کنیم، می‌بینیم که در این سال‌ها اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به شدت زیاد شده بود ضمن اینکه با روش قیمت‌گذاری که شورای رقابت در پیش گفته بود، شرکت‌های خودروسازی متحمل زیان‌های زیادی شدند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خواسته ما از رئیس سازمان بازرسی کل کشور این است که در این زمینه کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار بخواهد که به مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوا عمل کنند. در این زمینه وزارت صنعت به مصوبه خود که همان فروش خودروها به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار است عمل نکرده است و این تنها به نفع دلالان و پول‌های سرگردان است که در این شرایط به بازار جهت می‌دهند.

وی ادامه داد: فروش خودرو در حاشیه بازار در دهه ۷۰ تجربه شده و عملکرد مشخصی داشته و نمودار شاخص‌های مربوطه نیز نشان می‌دهد که در آن زمان فروش در حاشیه بازار بسیار جواب داده و از قیمت خودروها در بازار خودرو کاسته است.

نعمت‌بخش اظهار کرد: نظر ما این است که همگی کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن تجارت سوال شود که چرا اجازه نمی‌دهد مصوبه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار اجرایی شده و امکان خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان واقعی از کارخانه، به دلیل اختلاف قیمت شدید کارخانه و بازار و هجوم دلالان و واسطه‌ها از بین برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار خودرو سازمان بازرسي كل كشور ستاد تنظيم بازار شوراي رقابت قیمت گذاری خودرو قيمت خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد

اسرائیل که در طول بیش از ۶ ماه از جنگ در غزه، همه ارکان سازمان ملل متحد را با حمایت همه جانبه آمریکا به باد انتقاد گرفته است، اکنون در پی پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه دست به دامن شورای امنیت شده است.

به گزارش ایرنا، «گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سازمان ملل علیه اسرائیل قطعنامه صادر کرد / 120 موافق، 4 مخالف و 45 ممتنع قطع کمک 2 میلیون دلاری اسرائیل به سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تردز در این کشور ممنوع شد
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ بازگشت آرامش به بازار؟
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ۱۱۹ همت به بیت المال/ از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی جلوگیری شد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • ریزش ادامه‌دار قیمت‌های کاذب ارز و طلا و بازگشت آرامش به بازار
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد