Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:27:14 GMT

شب قدر بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۰۷۳

شب قدر بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: شب قدر سند مکتب تشیع و سند حقانیت استمرار مسیر رسالت توسط ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دیار آفتاب؛ بابیان این مطلب که ماه رمضان به‌عنوان یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌ها و شب قدر به‌عنوان شب نزول قرآن است، گفت: بنا بر آیات قرآن و آموزه‌های دینی اهمیت و جایگاه شب قدر بالاتر از هزار ماه بیان‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمانی اظهار کرد: شب قدر، شب تقدیر و رقم خوردن سرنوشت یک سال بندگان است که این مسئله بر اهمیت و جایگاه شب قدر می‌افزاید.

وی با بیان این مطلب که احیای شب قدر صرفاً بیداری نیست، افزود: احیای هدفمند در این شب مدنظر است و اعمال واردشده در این شب به‌منظور این است که فرد بتواند به‌صورت هدفمند از این شب‌ها بهره‌برداری کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در واقع شب قدر روزنه و ریسمانی است که انسان از طریق آن می‌تواند به کمال واقعی و مقام عالی انسانی برسد.

وی با اشاره به اهمیت شب‌زنده‌داری، افزود: شب‌های احیا و قدر به‌نوعی تمرین است تا شب‌زنده‌داری و عبادت در این اوقات به درگاه الهی در سایر ایام سال تسری یابد که قطعاً در رسیدن به فلاح و رستگاری انسان مؤثر واقع می‌شود.

چمانی با تأکید بر این مطلب که اهمیت و ماهیت ماه رمضان به نزول قرآن است، گفت: دعا در ماه رمضان موضوعیت دارد؛ در این ماه باید زیاد دعا و استغفار کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه دعا در ماه رمضان ارزشمند است بیان کرد: دعا به‌عنوان سلاح مؤمن بیان‌شده است که می‌تواند گرفتاری‌ها و مشکلات انسان را برطرف کند.

وی بابیان این مطلب که شب قدر سند مکتب تشیع و سند حقانیت استمرار مسیر رسالت توسط ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: در شب قدر ملائکه به زمین فرود می‌آیند و در کنار مردم قرار می‌گیرند و خدمت امام زمان(عج) می‌روند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه درک اسرار شب قدر به‌آسانی نیست، اضافه کرد: اگر انسان نمی‌تواند همه حقیقت شب قدر را درک کند، بخشی از حقیقت شب قدر را درک کند و به آن واقف شود و تمام تلاشش این باشد که بتواند بهترین بهره‌ها را از آن ببرد.

چمانی ادامه داد: توصیه بزرگان این است که انسان از یک سال قبل از شب قدر خود را آماده کنند. این مسئله تنها به معنای روزشماری نیست بلکه در این مدت رفتارها، اخلاق، نگاه و افکارش را طوری اصلاح و مهیا کند تا بتواند فیوضات شب قدر را شامل حال خودش کند.

وی بیان کرد: باران الهی در شب‌های قدر در حال باریدن است و هرکسی می‌تواند در زیر این باران رحمت الهی قرار گیرد قطعاً می‌تواند از چشمه‌سار رحمت الهی خود را سیراب کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شب قدر، شب رویش اعمال صالح، کمالات، معنویت و اخلاق و ریزش گناهان است تا انسان در این شب بتواند خود را تصفیه کند و وجودش را از آلودگی‌ها پاک و خود را به زینت اخلاق و معنویت بیاراید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو