Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@22:52:36 GMT

صید 15 هزار و 800 تن صید ماهی استخوان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۱۷۹

صید 15 هزار و 800 تن صید ماهی استخوان

پول‌نیوز - مختار آخوندی مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات اظهار کرد: سال ۹۸-۹۷ نزدیک به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن ماهی استخوانی در دریای خزر صید شد.

وی با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید، کپور، کولی و کفال از ۱۵ مهر ۹۷ آغاز و تا اواخر فروردین ۹۸ ادامه داشته است، افزود: از مجموع صید انجام شده ۶۷ درصد مربوط به ماهی سفید، ۲۳ درصد کفال و ۱۰ درصد سایر گونه‌های اقتصادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آخوندی ادامه داد: صید ماهی سفید نسبت به سال ماقبل ۴۸ درصد و کفال ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: از کل صید انجام شده در سال ۹۸-۹۷ حدود ۵۸ درصد آن در استان مازندارن، ۳۷ درصد در استان گیلان و ۵ درصد در استان گلستان صورت گرفته است.

وی مساعد بودن شرایط آب و هوایی در نواحی شمال کشور و اثرات تکثیر مصنوعی و طبیعی طی سنوات گذشته با مشارکت تعاونی‌های صیادی در بازسازی ذخایر آبزی را از دلایل افزایش صید اعلام کرد.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اشاره کرد: هر سال نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رها سازی و ۲۵ تا ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید با کمک صیادان تکثیر مصنوعی می‌شود.

به گفته وی، تکثیر طبیعی از هشت سال پیش در استان‌های شمالی کشور با کمک تعاونی‌های صیادی آغاز شده و مشارکت آن‌ها در این زمینه رو به افزایش است به طوری که سال گذشته تقریبا ۴۰ شرکت تعاونی صیادی در تکثیر طبیعی ماهی سفید فعالیت داشتند.

آخوندی با بیان این که در فصل صید سال گذشته ۱۲۱ شرکت تعاونی صیادی در صید ماهیان استخوانی دریای خزر فعالیت کردند، گفت: سرانه صید هشت شرکت تعاونی ۸۱ تن بوده و سهم صید استان مازندران بیشتر و گیلان در حد متوسط بوده است.

وی درباره صید کیلکا تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش ها، سال گذشته نزدیک به ۲۶ هزار و ۱۵۰ تن ماهی کیلکا در دریای خزر صید شد که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می‌دهد.

آخوندی افزود: سال گذشته ۷۴ شناور در دریای خزر ماهی کیلکا صید کردند که ۳۰ فروند آن در استان گیلان و ۴۴ فروند در استان مازندران بوده است.

وی درباره صید غیر مجاز در سال ۹۸-۹۷ بیان کرد: از مجموع ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن صید ماهیان استخوانی نزدیک به ۳۵ درصد آن صید غیر مجاز بوده که آسیب زننده به ذخایر دریایی است، زیرا صیادان غیر مجاز شرایط و دستورالعمل‌های مربوط به صید مجاز مانند زمان صید، سایز گونه و نوع گونه را رعایت نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در پایان تصریح کرد: سازمان شیلات از طریق یگان حفاظت از منابع آبزیان، کمیسیون تخلفات صیادی، نیرو‌های دریابانی و ناجا برای جلوگیری از صید غیر مجاز تلاش می‌کند، اما به علت نبود شغل کافی در نواحی ساحلی کشور، برخی برای تامین معیشت خود با حداقل امکانات در دریا صید غیر مجاز انجام می‌دهند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دریای خزر ماهی استخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!

سرانه در گزارشی نوشت: وقتی صحبت از نرخ مسکن می‌شود، حتی در پایین‌ترین منطقه تهران نیز نرخ بر پایه میلیارد است. هر روز هم خبر‌هایی در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود که خرید خانه آرزویی دست نیافتنی شده و حتی به قول آن خواننده معروف که می‌گفت «به فکر یک سقفم» دیگر در فکرمان هم خرید خانه جایی ندارد.

حال در همین آشفته حالی و آرزو‌هایی که امیدی به رسیدنشان نیست، افرادی به راحتی خانه‌هایی آنچنانی می‌خرند که این نیز برای بسیاری از اقشار جامعه آرزو است.

خرید خانه در ولنجک

با گذری به سایت‌های فروش اینترنتی با آگهی‌های مختلف خرید خانه روبه‌رو خواهیم شد.

در یکی از آگهی‌های فروش آپارتمان، آپارتمانی ۱۳۰ متری، ۲ خوابه با سال ساخت ۱۳۸۴ متری یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان در ولنجک به فروش می‌رسد و ارزش این آپارتمان ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

در آگهی دیگر آپارتمانی ۱۳۵ متری و نوساز در ولنجک متری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و و ارزش این آپارتمان ۳۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

خرید خانه در استاد معین و سلسبیل

در ادامه به آگهی‌های خرید خانه در مناطق پایین تهران سر زدیم که همین هم برای بیشتر مردم آرزو شده است.

خانه‌ای ۵۲ متری در سلسبیل با سال ساخت ۱۳۹۵ با نرخ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در آگهی دیگر، آپارتمانی ۶۵ متری در استاد معین با سال ساخت ۱۳۹۸ با نرخ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

با گشتی در آگهی‌های اینترنتی به این موضوع رسیدیم که متاسفانه با قیمت خرید خانه در مناطق پایین تهران تنها قادر به خرید یک متر خانه در ولنجک هستیم. در واقع آن از ما بهترانی که در برج‌های آنچنانی سکوت دارند می‌توانند به اندازه متراژ خانه خود در مناطق پایین تهران خانه بخرند.

این در حالی است که بسیاری از مردم آرزوی خرید یک قوطی کبریت ۳۰ متری دارند.

روایت وضعیت اسفند ۱۴۰۲

برآیند و تحلیل نظرسنجی از سازنده‌ها و فعالان ساختمانی درباره وضعیت بازار ساخت وساز و مسکن در اسفند ماه در نمره ۵۷.۷۸ شامخ کل ساختمان، منعکس شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد اگرچه نمره شامخ کل از عدد ۵۰ بالاتر است، اما در این گزارش مولفه‌هایی وجود دارد که بالاتر رفتن عدد آنها نشان‌دهنده بهتر شدن شرایط نیست؛ به عنوان مثال بالاتر رفتن عدد مربوط به هزینه ساخت در شاخص قیمت خرید مصالح و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت وساز به معنای تورم بالاتر و بدتر شدن اوضاع است، اما عدد حاصل از آن بر شامخ کل اثر گذاشته و آن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین الزاما بالاتر بودن عدد شامخ کل از ۵۰ به معنای بهتر شدن صد‌درصدی اوضاع نسبت به ماه قبل نیست؛ بنابراین بررسی آیتم به آیتم شاخص‌های مورد پرسش در نظر سنجی از مدیران شرکت‌های ساختمانی از اهمیت بیشتری نسبت به استناد به عدد شامخ کل برخوردار است.

گزارش اسفندماه و جدول نمرات شاخص‌های مورد بررسی در گزارش اسفند ماه شامخ بخش ساختمان نشان می‌دهد، شاخص بیان کننده «اوضاع قیمت تمام شده ساخت مسکن»، در بدترین وضعیت از تیرماه ۱۴۰۲ به بعد، قرار گرفته است. عدد مربوط به این شاخص ۶۲ گزارش شده است که اگر زیر ۵۰ برود، یعنی تورم ساخت پایین آمده است و هر چه بالاتر برود نشان دهنده افزایش سرعت رشد قیمت تمام شده ساخت مسکن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد علت این موضوع می‌تواند شکل گیری شرایط تورمی در بازار نهاده‌های ساختمانی در زمستان به‌خاطر «انتظارات تورمی» متاثر از اوضاع دلار در پایان سال گذشته باشد.

شاخص بیان کننده «وضعیت فروش واحد‌های ساخته شده از سوی سازنده‌ها» در اسفندماه، اما در بهترین وضعیت از ابتدای ۱۴۰۲ به بعد قرار گرفت (عدد ۵۷) که البته، چون تا ۱۰۰ فاصله دارد، این رشد شاخص به معنای بهبود کامل اوضاع نیست؛ پایان سال گذشته معاملات مسکن یک رشد خفیف را به‌خاطر «تقاضای سرمایه‌ای ناشی از تحریک با انتظارات تورمی» پیدا کرد.

از سوی دیگر، شاخص بیان کننده وضعیت «قیمت مصالح ساختمانی» شرایط حادتر را در اسفند پیدا کرد و روی عدد ۶۹ قرار گرفت؛ این موضوع نیز به خاطر بروز تورم در بازار مصالح بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، شاخص «انتظارات سازنده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۳» در اسفند سال گذشته، پایین‌ترین عدد در طول انتشار گزارش‌های شامخ را ثبت کرد و روی عدد ۲۱ قرار گرفت.

این عدد رکورد کمترین امتیازی است که سازنده‌ها به چشم انداز خود از آینده کوتاه‌مدت ساخت وساز داده اند. حتی در اسفندماه‌های سال‌های قبل نیز اگر چه عدد مربوط به انتظار سازنده‌ها از فعالیت‌های ساختمانی در فروردین ماه به علت تعطیل یا نیمه تعطیل بودن فعالیت‌های ساختمانی در این ماه (به دلیل تعطیلات سال نو و …) پایین‌تر از عدد انتظارات آنها در ماه‌های دیگر بود اما، عدد ۲۱ کمترین نمره‌ای است که از ابتدای انتشار گزارش‌های شامخ (مهرماه ۱۳۹۸) به این شاخص اختصاص یافته است.

tags # قیمت مسکن سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک