Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان استان قم به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی به شرح ذیل است:
عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط عطف دفاع مقدس ۸ ساله و بلکه تاریخ ایران عزیز به شمار رفته که طی آن پیام مقاومت و ذلت‌ناپذیری ایرانیان غیور و غیرتمند و تربیت‌یافتگان مکتب قرآن و عترت علیهم‌السلام رساتر از همیشه به جبهه ضدانقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتح خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغالگری و جنایت‌آفرینی ارتش بعث صدام و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن محصول مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان ملت ایران در جبهه‌های نبرد با مزدوران استکبار جهانی بود و نشان داد این عزم، اراده و ایمان الهی و اندیشیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و ملی است که می‌تواند تاریخ‌ساز واقعی شود و دشمنی تحت حمایت قدرت‌های بزرگ را با خفت و خواری از سرزمین‌های اشغال شده فراری و در ادامه اجازه نداد حتی یک وجب از خاک مقدس وطن در تسلط دشمن باقی بماند.
با پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ معادلات و محاسبات ابرقدرت‌های شرق و غرب در عرصه جنگ تحمیلی در هم فرو ریخت و با تغییر ماهیت جنگ و روند آن، اراده ملت ایران بر اخراج کامل اشغالگران بعثی تحقق یافت و در پایان هشت سال دفاع مقدس این صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن بودند که تسلیم خواسته‌های مشروع و حقانیت ملت ایران شدند. دفاع مقدس به ویژه ماجرای اشغال و سپس آزادسازی افتخارآمیز و شگفت‌انگیز خرمشهر برای تاریخ امروز و فردای انقلاب اسلامی عبرت‌آموز و حاوی پیام‌های آموزنده است. دفاع مقدس نشانگر آنست که اگر برابر جبهه دشمن دچار غفلت شوید باید خود را مهیای پذیرش تسلط دشمن بر سرزمین خود و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آن بدانید، اما این تجربه تاریخی نشان داد همواره باید با هوشمندی و مراقبت، حرکت دشمن و بدخواهان نظام و ملت ایران را رصد و به ظرفیت‌سازی برای صیانت از کشور پرداخت تا دشمن خیال تجاوز را حتی در ذهن خود نپروراند.
بی شک تجربه‌های تاریخی از این دست، ثابت نمود که حفظ و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس برای ملت ایران ضامن بیداری و آمادگی برابر توطئه‌ها و نقشه‌های بدخواهان نظام و برای دشمن بازدارنده است. در عصر پرآشوبی که راهبرد نظام سلطه و صهیونیست و در راس آن شیطان اکبر آمریکای قمارباز و سلطه‌گر، بر تداوم جنگ‌های نیابتی و تروریستی در منطقه راهبردی غرب آسیا و درگیر ساختن جهان اسلام قرار گرفته و در جبهه داخلی نیز وحدت و یکپارچگی ملی ایرانیان را با القای دو قطبی‌های کاذب و خیالی هدف قرار داده، تجربه دفاع مقدس به ما می‌آموزد هوشمندی و هوشیاری در برابر نقشه‌ها و ترفند‌های دشمن به مثابه یک ضرورت ملی و نیاز حیاتی و دایمی مورد یادآوری قرار گیرد تا تداوم پیشرفت ملت و پیش‌روندگی انقلاب و نظام همچنان تضمین شود.
بسیج حقوقدانان استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر و ایثارگران و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی، به ملت غیور ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که فرزندان آنان در تمامی عرصه‌های خدمت، همواره تحت فرماندهی مدبرانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با هوشیاری و بصیرت روزافزون تمامی تحرکات و شیطنت‌های نظام سلطه و نیرو‌های فرامنطقه‌ای را رصد و زیر نظر داشته و ضمن حفظ اقتدار وآمادگی کامل در برابر هر گونه زیاد‌ه‌خواهی و مطامع دشمنان به ویژه آمریکای ورشکسته در جهان، پاسخ کوبنده و شکست‌های ویرانگری به آنان تحمیل خواهند نمود.
سازمان بسیج حقوقدانان استان قم

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز در پیامی فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. متن کامل این پیام بدین شرح است:

۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور رشادت‌های دلاورمردانی است که در ارتش مردمی و مکتبی جان خویش را در طبق اخلاص نهادند و با توکل به خداوند و الهام از مکتب عاشورا برای دفاع از کیان این مرز و بوم جوانمردانه ایستادگی کردند.

امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه تجربیات گرانقدر و غرورآفرین دوران دفاع مقدس و با بهره گیری از توان فرماندهان لایق و متعهد و نیروهای شجاع و کارآزموده خود، به حصن حصین واقعی انقلاب تبدیل شده و در سایه توکل و استعانت از ایزد سبحان، تحت امر فرماندهی معظم کل قوا آماده است تا در مقابل هر نوع تهدیدی ایستادگی و از عزت و کیان کشور عزیز و اسلامی مان دفاع کند.

بی شک جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های فرزندان ارتش میهن اسلامی در دوران پرافتخار دفاع مقدس و در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. در این روز تاریخی که روز همبستگی نیروهای مسلح نیز هست، همه ساله نیروهای نظامی و انتظامی با انجام مراسم رژه، تجهیزات و توانمندی‌های خود را برای دلگرمی و شادی مردم و ایجاد رعب و وحشت برای دشمنان به نمایش می‌گذارند.

اینجانب ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به خانواده‌های معظم و بزرگوار شهدا و جانبازان عزیز این نیرو و تمامی حماسه‌آفرینان آن تبریک می گویم و سربلندی روزافزون تمامی مدافعان کیان جمهوری اسلامی ایران را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب از درگاه خداوند بلند مرتبه خواستارم.

کد خبر 6080282

دیگر خبرها

  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناخدا یکم صمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» روایت کرد
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • پیام تسلیت فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران