Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@14:05:54 GMT

انگل، نخل کن را بلعید +عکس

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۳۵۲

انگل، نخل کن را بلعید +عکس

به گزارش جام نیوز به نقل از رسانه ها، فیلم سینمایی "انگل" به کارگردانی بونگ جون-هو، از کره‌جنوبی موفق شد با کسب نخل طلایی جشنواره کن تاریخ‌ساز شود.

 

به گزارش بی بی سی، انگل یک کمدی دلهره‌آور درباره اختلاف طبقاتی در سئول است.

 

یورونیوز درباره موضوع این فیلم نوشت: فیلم «پارازیت» یا «انگل» که یک کمدی سیاه به کارگردانی بونگ جون‌-هو، کارگردان اهل کرۀ جنوبی است برندۀ نخل طلایی هفتاد و دومین جشنوارۀ فیلم کن فرانسه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

همچنین هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن همچنین امسال برای نخستین‌بار جایزه "گرند پری" (جایزه بزرگ) که به نخل نقره‌ای شهرت یافته و دومین جایزه معتبر این جشنواره محسوب می‌شود را به یک کارگردان زن آفریقایی‌تبار ماتی دیوپ، اهدا کرد.

 

 

این کارگردان و هنرپیشه زن فرانسوی-سنگالی با فیلم جدید خود به نام آتلانتیک توانست به عنوان نخستین زن آفریقایی‌تبار موفق به کسب این جایزه معتبر شود.

 

فیلم سینمایی آتلانتیک داستانی درباره مهاجران جوان و سیاست‌های جنسیتی است.

 

معمولا جشنواره های غربی به فیلم هایی از شرق، ایران، کشورهای اسلامی جایزه می دهند که کارگردان توانسته باشد از کشور خود تصویری نامطلوب را بازتاب دهد. آتلانتیک و انگل هر دو با چنین موضوعاتی راهی جشنواره کن شدند.

 

برخی کارگردانان حاضرند برای رسیدن به چنین جوایزی که تنها برای خودشان اعتبارآور است، از هویت ملی و ارزش کشور خود بکاهند.

 

امیلی بیچام، بازیگر آمریکایی-بریتانیایی موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن امسال را کسب کند و آنتونیو باندراس، هنرپیشه سرشناس هالیوود هم توانست برای بازی در فیلم "درد و شکوه" جایزه بهترین هنرپیشه مرد امسال را کسب کند.

 

 

دو برادر مشهور سینما یعنی ژان پی‌یر و لوک داردن جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم "احمد جوان" گرفتند. این فیلم داستان یک پسربچه است که به افراط‌گرایی رو می‌برد و در نهایت معلم خود را با چاقو می‌زند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زن جشنواره کن سینما فیلم کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما

همزمان با زادروز پوران درخشنده سه جایزه دیگر از مجموعه جوایز این هنرمند به موزه سینما اهداء شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با هفتم فروردین زادروز پوران درخشنده کارگردان و فیلمنامه نویس سینمای ایران سه جایزه شامل : جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم باکو برای فیلم «بچه‌های ابدی»، جایزه بانوی طلایی ( به عنوان نخستین بانوی کارگردان و فیلمساز ایران) ، سردیس و تمبر اختصاصی از جشنواره رمز موفقیت توسط این هنرمند به موزه سینما اهدا شد.

لوح زرین بهترین فیلم از ششمین جشنواره فیلم فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره فیلم فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای «هیس… دخترها فریاد نمی‌زنند» از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم بلند از بیست و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، هفت تندیس پروانه زرین از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای «بچه‌های ابدی»، دیپلم افتخار از اولین دوره جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا برای «رابطه»، دیپلم افتخار از سومین جشنواره فیلم زنان از آرژانتین برای «پرنده کوچک خوشبختی» و «زمان از دست رفته»، برنده مشعل طلایی از دومین جشنواره فیلم غیرمتعهدها در کره شمالی برای «پرنده کوچک خوشبختی»، تندیس ابوریحان در دومین آیین سپاس از تهیه کنندگان برتر سینمای ایران، برنده جایزه جشنواره گلوبال هندوستان به پاس تلاش‌های صادقانه در طی سال‌های مداوم کار در حوزه سینما و در ارتباط با مردم از جمله جوایز و افتخارات دیگری است که این هنرمند به دست آورده است.

پوران درخشنده ساخت فیلم‌هایی همچون «زیر سقف دودی»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «بچه‌های ابدی»، «خواب‌های دنباله دار»، «رویای خیس»، «شمعی در باد»، «رابطه» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد